Bogata oferta części do Volkswagen Polo 3

Volkswagen Polo III (6n1) to trzecia generacja modelu Polo produkowana przez niemiecki koncern Volkswagen, która swój debiut miała w 1994 roku i poddawana była ciągłym modernizacjom, aż do momentu zakończenia produkcji w 2001 roku. Zarówno pod względem stylistycznym jak i technologicznym trzecia wersja Polo przeszła spore zmiany jeśli porównamy ją do Polo II. Nadwozie oparte na platformie podłogowej Seata Ibizy drugiej generacji nabrało więcej okrągłości, samochód stał się zgrabniejszy. Auto dostępne było jako 3- lub 5-drzwiowy hatchback, sedan (noszący nazwę Polo Classic) oraz kombi (Polo Variant). Dodatkowo na rynku samochodowym pojawił VW Caddy, który był "polówką" w wersji dostawczej. Samochód w Republice Południowej Afryki znany był pod nazwą VW Polo Playa. Dzięki stosunkowo niewielkim rozmiarom oraz oszczędnym jednostkom samochód cieszy się dużą popularnością wśród tych, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę za kierownicą. 

W 2000 roku trzecia generacja VW Polo przeszła znaczące zmiany, na które składały się nowe reflektory zarówno z przodu (bardziej okrągłe) jak i z tyłu, zmieniono także wnętrze (nowa deska rozdzielcza). Trzecia generacja VW Polo charakteryzowała się stosunkowo wytrzymałym zawieszeniem, którego serwisowanie było dosyć tanie. W przypadku tylnej części samochodu producent zastosował belkę skrętną, natomiast z przodu znajdowały się kolumny resorujące. 

Najmniejszy silnik dostępny w VW Polo III to benzynowa jednostka o pojemności 1.0 l i mocy 45 KM, która nie spotkała się z pozytywnymi opiniami kierowców biorąc pod uwagę osiągi i ekonomię. Polecane przez większość ludzi silniki to 1.4 l o mocy 60, 75 i 100 koni mechanicznych oraz 1.6 l o mocy 75, 100, 120 i 125 koni mechanicznych. Silniki diesla oferowane w Polo trzeciej generacji to niewielki, aczkolwiek charakteryzujący się bardzo dobrą ekonomiką silnik 1.4 TDI o mocy 75 KM i mająca 64, 68, 90 lub 110 koni mechanicznych jednostka napędowa o pojemności 1.9 litra. Był to bardzo elastyczny i stosunkowo często wybierana przez kierowców silnik, głównie ze względu na całkiem niezłe osiągi. We wszystkich wersjach silnikowych, auto wyposażone było w pięciostopniową, ręczną skrzynię biegów. Produkcja VW Polo III (6n1) zakończona została w 2001 roku.

Wybierz typ samochodu marki Vw POLO (6N1) (1994.10 - 1999.10)

Legenda

Typ pojazdu Kod silnika Rodzaj
paliwa
Rok produkcji Pojemność
silnika [ccm]
Moc silnika
[kW]
Moc silnika
[KM]
1.7 SDI AHG olej napędowy 1997.04 - 1999.10 1716 42 57
100 1.4 16V AFH benzyna 1996.04 - 1999.10 1390 74 100
120 1.6 16V GTI AJV benzyna 1998.09 - 1999.10 1598 88 120
45 1.0 AEV benzyna 1994.10 - 1996.09 1043 33 45
50 1.0 AER, ALL benzyna 1996.09 - 1999.10 999 37 50
55 1.3 ADX benzyna 1994.10 - 1995.07 1296 40 55
55 1.4 AEX benzyna 1995.08 - 1999.10 1390 40 55
60 1.4 AEX, AKV, APQ benzyna 1995.07 - 1999.10 1390 44 60
60 1.7 SDI AKU olej napędowy 1997.08 - 1999.10 1716 44 60
64 1.9 D AEF olej napędowy 1994.10 - 1999.10 1896 47 64
64 1.9 SDI AGD olej napędowy 1996.07 - 1999.10 1896 47 64
75 1.6 AEA, AEE, AHS benzyna 1994.10 - 1999.10 1598 55 75
1.7 SDI -