Wybierz model samochodu marki Spyker

Zamienne części samochodowe do Spyker

Spyker to firma z tradycjami, która przeszła liczne historyczne, finansowe i biznesowe perturbacje. Siłą tych samochodów było zawsze to, że każdy egzemplarz Spykera był budowany ręcznie od podstaw, a wszystkie części do Spyker były pieczołowicie sprawdzane i mozolnie montowane przez jednego człowieka. W 2021 roku firma Spyker złożyła wniosek o upadłość. Szkoda, bo to naprawdę piękne samochody..

Najczęściej wyszukiwane części zamienne do Spyker:

  • tarcze i klocki hamulcowe
  • drążek stabilizatora
  • zacisk hamulcowy
  • przewody zapłonowe
  • filtr powietrza

O marce

Spyker to holenderska firma, która w latach 1880-1925 była popularnym producentem samochodów osobowych. Obecnie do tradycji Spykera nawiązuje powstałe w 2000 roku przedsiębiorstwo Spyker Cars, które podjęło się wytwarzania luksusowych samochodów sportowych pod legendarną nazwą.

Spyker narodził się w 1880 roku pod nazwą Spijker, a początki działalności firmy związane były z produkcją powozów. Nazwa marki pochodzi od nazwiska założycieli firmy, braci Hendrika-Jana i Jacobusa Spijkerów. To ci dwaj konstruktorzy nadwozi z Amsterdamu, zbudowali swój pierwszy samochód z silnikiem Benz w 1898 roku, opierając go o innowacyjne części Spyker. W tym samym roku bracia Spijker zaprojektowali specjalny model auta dla Wilhelminy (następczyni holenderskiego tronu) z okazji jej koronacji. Był to przełomowy moment w historii firmy, który wiązał się z ogromnym sukcesem komercyjnym. Jednocześnie zdecydowano się na zmianę nazwy firmy na Spyker, co miało ułatwić funkcjonowanie marki oraz jej rozpoznawalność na zagranicznych rynkach.

Nowym modelem zbudowanym przez holenderską markę był Spyker 60/80 HP, który powstał we współpracy z pochodzącym z Belgii inżynierem, Josephem Valentinem. Samochód zaprezentowano w 1903 roku jako sportowy bolid przeznaczony głównie do rajdów. W 1907 roku Spyker zbudował model 14/18 HP, który w rajdzie Pekin-Paryż zajął drugie miejsce. Wybuch I wojny światowej wymusił na firmie Spyker konieczność przebranżowienia i skupienia się na produkcji silników lotniczych. Po zakończeniu działań wojennych przedsiębiorstwo zbudował swój ostatni model samochodu, do dziś uważany za najpopularniejszy w całej historii marki - Spyker C4, który ustanowił rekord świata w ilości przejechanych kilometrów (w ciągu 36 dni 30 tys. km).

Niestety, w powojennej rzeczywistości zapotrzebowanie na drogie, sportowe samochody drastycznie zmalało. W wyniku braku klientów i pogarszającej się sytuacji finansowej przedsiębiorstwa w 1925 roku Spyker zakończył produkcję samochodów, a rok później doszło do bankructwa holenderskiej marki.

Na szczęście, Spyker całkowicie nie umarł. Od lat 90. XX wieku do jej tradycji nawiązuje inna holenderska firma Spyker Cars, produkująca luksusowe samochody sportowe. Prawa do nazwy marki Spyker otrzymała w 2000 roku. Spyker Cars przejęło od pierwszego Spykera nie tylko logo, ale również w wielu aspektach styl i sposób produkcji aut i wytwarzania auto części rodem z początku XX wieku.

Założycielami Spyker Cars są Victor Muller i Maarten de Bruijn. W 2000 roku pokazano pierwszy z serii ekskluzywnych samochodów sportowych spod logo Spyker, nazwanych C8. Sportowy roadster C8 Spyder wyposażony był w silnik Audi o mocy 400 KM i zapewniał prędkość maksymalną 300 km/h. W rok później zaprezentowano zamkniętą wersję tego modelu, którą nazwano na cześć Josepha Laviolette (konstruktora motoryzacyjnego z początku XX wieku), C8 Laviolette. W 2002 roku pojawiła się wyścigowa wersja modelu C8 - Double 12. Był to samochód wyposażony w mocniejszy silnik o mocy 600 KM.

W 2006 roku holenderska firma kupiła od spółki Midland zespół Formuły 1 - MF1 Racing. Do końca sezonu 2006 Spyker był sponsorem tytularnym, a w sezonie 2007 pojawił się już jako Spyker F1. Po tym sezonie Spyker postanowił jednak odejść od Formuły 1, sprzedając zespół indyjskiemu miliarderowi (Force India).

Mocne strony samochodów Spyker Słabe strony samochodów Spyker
  • nietuzinkowa stylistyka
  • mocne silniki
  • jakość wykonania
  • jakość części Spyker
  • trakcja
  • wyposażenie
  • komfort
  • zawieszenie
  • spalanie
  • cena
  • koszty eksploatacyjne
  • serwisowanie
  • awaryjność

W 2008 roku Spyker Cars zaprezentował pierwszą poważniejszą modernizację C8 – model C8 Aileron. Auto otrzymało bardziej agresywną przednią część nadwozia i wiele nowych części do Spyker, w tym m.in. nową skrzynię biegów ZF, hamulce, a także bardziej luksusowe wyposażenie.

Niestety, w 2021 r. firma Spyker złożyła wniosek o upadłość.

Najpopularniejsze modele w historii marki

  • Spyker C8 Spyder
  • Spyker C8 Laviolette
  • Spyker C8 Double 12 S
  • Spyker C8 Spyder T
  • Spyker C8 Double 12 R
  • Spyker C8 Spyder GT2R
  • Spyker C12 LaTurbie
  • Spyker C12 Spyder
  • Spyker D8 Peking-To-Paris
  • Spyker D12 Peking-To-Paris
  • Spyker C8 Aileron

Oryginalne i tanie części do samochodów osobowych Spyker

Części samochodowe Spyker teraz dostępne w iParts.pl. Współpracujemy ze sprawdzonymi producentami auto części na światowym rynku. Dostępne w sklepie części zamienne to obecnie najlepsza relacja ceny do jakości.

Najczęściej psujące się podzespoły i części Spyker:

  • amortyzatory
  • tarcze i zaciski hamulcowe
  • filtr oleju
  • rozrząd
  • belka skrętna

Zapraszamy po części zamienne do Spyker do iParts.pl! Płać mniej za najwyższą jakość!

Loża „ekspercka”

~Pozytywiusz

Druga biznesowa śmierć Spykera w 2021 r. nie jest dla mnie dobrym wydarzeniem, ale też nie jest zaskoczeniem. Te piękne samochody były naprawdę dla wybranych, niszowych klientów. Ręcznie robione holenderskie Spykery, niestety, nie dorównały rowerom, na które przesiadają się całe Niderlandy i pół Europy. Smuteczek.

~Racjusz

Spyker zasłużył na miejsce w motoryzacyjnym panteonie sław i powinien dumnie stać obok holenderskich wiatraków, otoczony tulipanami w chodakach, z kawałkiem Goudy w wydechu. Spyker powróci! Wspomnicie moje słowa.