Wybierz typ samochodu marki Peugeot 308 (4A_, 4C_) (od 2007.09)

Szerzej o Peugeot 308

Samochód osobowy klasy kompaktowej, przynależący do segmentu C. To pierwszy samochód nowej generacji Peugeotów nazywanych według symbolu X08. Zaprezentowany w 2007 roku na wrześniowym salonie motoryzacyjnym we Frankfurcie.

Produkcja pierwszej generacji 308-ki przypada na lata 2007-2013. Projekt wpadł w ręce Stephana Peureuxa, który stylistyką postanowił nawiązać do poprzednika, modelu 307. Początkowo w ofercie francuskiej marki model 308 pojawił się w wersjach 3- i 5-drzwiowego hatchbacka. Później paletę Peugeota 308 poszerzono o wersję kombi i coupĂ©-cabriolet. Wygląd początkowo zszokował zagorzałych użytkowników Peugeota. Autorzy stylistyki zewnętrznej mieli sporo odwagi. Karoseria o muskularnej bryle i głębokich przetłoczeniach odbiegała od łagodnych kształtów typowych dla poprzednich modeli. Detale także nie były tak subtelne, jak dawniej. Model 308 szybko zyskał jednak spore grono fanów, a szokujący wygląd stał się po prostu symbolem nowoczesności. Zespół designerski odpowiadający za wnętrze spisał się bardzo dobrze. Zastosowano klasyczne rozwiązania, co ułatwiło odczyty z zegarów, a kierowca chcąc skorzystać z żądanych funkcji nie musiał się wiele trudzić – wszystko czytelne i oczywiste. Fotele są perfekcyjnie wyprofilowane i gwarantują najwyższy komfort jazdy. Wykończenie również zasługuje na kilka słów pochwały – dobrej jakości tworzywa, które zostały bardzo dokładnie do siebie dopasowane. 308-ka może poszczycić się niebagatelną ilością miejsca i wysoką funkcjonalnością. Wersja hatchback jest bardzo przestronna i posiada bardzo pojemny bagażnik. Z kolei kombi, to prawdziwe monstrum, które gwarantuje naprawdę sporą ilość miejsca; co więcej w obszernym bagażniku zdołano nawet umieścić dwa dodatkowe foteliki. Ciężko się do czegokolwiek przyczepić. Zespół Peugeota spisał się na medal. Od powyżej wspomnianych wersji odstaje jedynie coupĂ©-cabriolet, w którym tylna kanapa przez wielu uznawana jest za zbyt ciasną, choć jest to jedyny mankament tej wersji. 308-ka wspaniale pochłania nierówności, dzięki czemu nawet jazda po naszych dziurawych drogach obejdzie się bez bólu kręgosłupa. Dobra amortyzacja idzie w parze z równie bezpiecznym prowadzeniem, a wszystko to dzięki dobrze spisującemu się układowi kierowniczemu pojazdu.

Druga, obecnie oferowana generacja modelu 308 zadebiutowała podczas wrześniowego Frankfurt Motor Show 2013. Stylistykę samochodu oparto na modelach 508 i 208. Wnętrze pojazdu także nawiązuje do obu poprzedników, choć designerzy uciekli w bardziej nowatorską stronę. Innowacyjnym rozwiązaniem okazała się rezygnacja z wszelkich przycisków i pokręteł – radiem czy klimatyzacją steruje się od teraz za pośrednictwem dotykowego ekranu o przekątnej 9.7 cala. Dla wielu okazało się to kolejnym krokiem w przyszłość, a dla przedstawicieli marki to znak by zastanowić się nad wersją o wiele bardziej futurystyczną. Ulepszona 308-ka otrzymała także najnowszą, modułową płytę podłogową PSA EMP2. Peugeot 308 zdobył tytuł Car of the Year 2014.

Zalety:

  • Wygoda i komfort jazdy
  • Przestronny
  • Bardzo małe spalanie
  • Świetnie wyciszone
  • Niska cena


Wady:

  • Drobne usterki świateł
  • Wersja pierwszej generacji ma bardzo nisko umieszczoną tablicę rejestracyjną

Legenda

Typ pojazdu Kod silnika Rodzaj
paliwa
Rok produkcji Pojemność
silnika [ccm]
Moc silnika
[kW]
Moc silnika
[KM]
1.4 16V 8FR (EP3) -
1.4 16V EP3, 8FS (EP3) -
1.6 16V 5FY (EP6DTS) -
1.6 16V 5FT (EP6DT) -
1.6 16V 5FV (EP6CDT) -
1.6 16V 5FX (EP6DT) -
1.6 16V 5FW (EP6), EP6 -
1.6 BioFlex NFU (TU5JP4) -
1.6 GTi EP6CDTX -
1.6 HDi 9HP (DV6DTED), 9HJ (DV6DTEDM) -
1.6 HDi 9HV (DV6TED4BU), 9HX (DV6ATED4), 9HV (DV6TED4B) -
1.6 HDi 9HZ (DV6TED4) -
1.6 HDi 9HR (DV6C) -
1.6 HDi 9HD (DV6C) -
1.4 16V BPP -
2.0 HDi RHH (DW10CTED4) -
2.0 HDi RHR (DW10BTED4), RHR (DW10CB) -
2.0 HDi RHR (DW10BTED4) -