Wybierz typ samochodu marki Peugeot 308 I (4A_, 4C_)
Szerzej o Peugeot 308
Samochód osobowy klasy kompaktowej, przynależący do segmentu C. To pierwszy samochód nowej generacji Peugeotów nazywanych według symbolu X08. Zaprezentowany w 2007 roku na wrześniowym salonie motoryzacyjnym we Frankfurcie.
Produkcja pierwszej generacji 308-ki przypada na lata 2007-2013. Projekt wpadł w ręce Stephana Peureuxa, który stylistyką postanowił nawiązać do poprzednika, modelu 307. Początkowo w ofercie francuskiej marki model 308 pojawił się w wersjach 3- i 5-drzwiowego hatchbacka. Później paletę Peugeota 308 poszerzono o wersję kombi i coupĂ©-cabriolet. Wygląd początkowo zszokował zagorzałych użytkowników Peugeota. Autorzy stylistyki zewnętrznej mieli sporo odwagi. Karoseria o muskularnej bryle i głębokich przetłoczeniach odbiegała od łagodnych kształtów typowych dla poprzednich modeli. Detale także nie były tak subtelne, jak dawniej. Model 308 szybko zyskał jednak spore grono fanów, a szokujący wygląd stał się po prostu symbolem nowoczesności. Zespół designerski odpowiadający za wnętrze spisał się bardzo dobrze. Zastosowano klasyczne rozwiązania, co ułatwiło odczyty z zegarów, a kierowca chcąc skorzystać z żądanych funkcji nie musiał się wiele trudzić – wszystko czytelne i oczywiste. Fotele są perfekcyjnie wyprofilowane i gwarantują najwyższy komfort jazdy. Wykończenie również zasługuje na kilka słów pochwały – dobrej jakości tworzywa, które zostały bardzo dokładnie do siebie dopasowane. 308-ka może poszczycić się niebagatelną ilością miejsca i wysoką funkcjonalnością. Wersja hatchback jest bardzo przestronna i posiada bardzo pojemny bagażnik. Z kolei kombi, to prawdziwe monstrum, które gwarantuje naprawdę sporą ilość miejsca; co więcej w obszernym bagażniku zdołano nawet umieścić dwa dodatkowe foteliki. Ciężko się do czegokolwiek przyczepić. Zespół Peugeota spisał się na medal. Od powyżej wspomnianych wersji odstaje jedynie coupĂ©-cabriolet, w którym tylna kanapa przez wielu uznawana jest za zbyt ciasną, choć jest to jedyny mankament tej wersji. 308-ka wspaniale pochłania nierówności, dzięki czemu nawet jazda po naszych dziurawych drogach obejdzie się bez bólu kręgosłupa. Dobra amortyzacja idzie w parze z równie bezpiecznym prowadzeniem, a wszystko to dzięki dobrze spisującemu się układowi kierowniczemu pojazdu.
Druga, obecnie oferowana generacja modelu 308 zadebiutowała podczas wrześniowego Frankfurt Motor Show 2013. Stylistykę samochodu oparto na modelach 508 i 208. Wnętrze pojazdu także nawiązuje do obu poprzedników, choć designerzy uciekli w bardziej nowatorską stronę. Innowacyjnym rozwiązaniem okazała się rezygnacja z wszelkich przycisków i pokręteł – radiem czy klimatyzacją steruje się od teraz za pośrednictwem dotykowego ekranu o przekątnej 9.7 cala. Dla wielu okazało się to kolejnym krokiem w przyszłość, a dla przedstawicieli marki to znak by zastanowić się nad wersją o wiele bardziej futurystyczną. Ulepszona 308-ka otrzymała także najnowszą, modułową płytę podłogową PSA EMP2. Peugeot 308 zdobył tytuł Car of the Year 2014.
Zalety:
- Wygoda i komfort jazdy
- Przestronny
- Bardzo małe spalanie
- Świetnie wyciszone
- Niska cena
Wady:
- Drobne usterki świateł
- Wersja pierwszej generacji ma bardzo nisko umieszczoną tablicę rejestracyjną
Posiadamy także ofertę do innych modeli Peugeota 308. Sprawdź części do Peugeot 308.
Inne modele Peugeot 308
- Części do Peugeot 308 CC (4B_) (2009.02-2015.12)
- Części do Peugeot 308 II (LB_, LP_, LW_, LH_, L3_) (2013.09-2021.06)
- Części do Peugeot 308 SW I (4E_, 4H_) (2007.09-2014.10)
- Części do Peugeot 308 SW II (LC_, LJ_, LR_, LX_, L4_) (2014.03-2021.06)
Legenda
Typ pojazdu | Kod silnika | Rodzaj paliwa |
Rok produkcji | Pojemność silnika [ccm] |
Moc silnika [kW] |
Moc silnika [KM] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.4 16V | EP3, 8FS (EP3) | benzyna | 2007.09 - | 1397 | 70 | 95 |
1.4 16V | 8FR (EP3) | benzyna | 2009.12 - | 1397 | 72 | 98 |
1.6 | - | |||||
1.6 16V | 5FY (EP6DTS) | benzyna | 2008.03 - | 1598 | 128 | 174 |
1.6 16V | 5FT (EP6DT) | benzyna | 2007.09 - | 1598 | 103 | 140 |
1.6 16V | 5FX (EP6DT) | benzyna | 2007.09 - | 1598 | 110 | 150 |
1.6 16V | 5FW (EP6), EP6, 5FS (EP6C M), 5FS (EP6C) | benzyna | 2007.09 - | 1598 | 88 | 120 |
1.6 BioFlex | NFU (TU5JP4) | Benzyna / etanol | 2008.04 - | 1587 | 80 | 109 |
1.6 GTi | EP6CDTX | benzyna | 2010.07 - | 1598 | 147 | 200 |
1.6 HDi | 9HP (DV6DTED), 9HJ (DV6DTEDM) | olej napędowy | 2009.11 - | 1560 | 68 | 92 |
1.6 HDi | 9HY (DV6TED4), 9HZ (DV6TED4) | olej napędowy | 2007.09 - | 1560 | 80 | 109 |
1.6 HDi | 9HR (DV6C) | olej napędowy | 2009.12 - | 1560 | 82 | 112 |
1.6 HDi | 9HV (DV6TED4BU), 9HX (DV6ATED4), 9HV (DV6TED4B) | olej napędowy | 2007.09 - | 1560 | 66 | 90 |
1.6 HDi | 9HG (DV6C M), 9HD (DV6C) | olej napędowy | 2013.03 - | 1560 | 84 | 114 |
1.6 THP 16V | 5FV (EP6CDT) | benzyna | 2009.10 - | 1598 | 115 | 156 |
2.0 Bioflex | RFJ (EW10A) | Benzyna / etanol | 2008.01 - 2012.01 | 1997 | 103 | 140 |
2.0 HDi | RHH (DW10CTED4) | olej napędowy | 2012.04 - | 1997 | 120 | 163 |
2.0 HDi | RHE (DW10CTED4) | - | ||||
2.0 HDi | RHR (DW10BTED4), RHR (DW10CB) | olej napędowy | 2007.09 - | 1997 | 100 | 136 |
2.0 HDi | RHR (DW10BTED4) | olej napędowy | 2010.07 - | 1997 | 103 | 140 |