Więcej o Peugeot 307 SW - Kombi

Samochód klasy kompaktowej, segment C, który po raz pierwszy zaprezentowano w 2002 roku. Powstały dwie wersje popularnego kombiaka – podstawowa nazwana wersją Break, a także rozszerzona, oczywiście droższa, wersja SW.

Linia nadwozia 307-ki jest znacznie bardziej kanciasta, niż miało to miejsce w modelach poprzednich. Model wyróżnia panoramiczny, szklany dach i lakierowane klamki. Zdecydowano się na kolor imitujący aluminium, a sam lakier pojawił się również na relingach dachowych, listwach drzwiowych i uchwycie nad tablicą rejestracyjną na tylnej klapie. Wyposażenie okazuje się bardzo bogate. W środku znajduje się: sześć airbagów, klimatyzacja , elektrycznie opuszczane szyby, wspomaganie kierownicy, centralny zamek i halogeny. Ładnie prezentuje się również kabina pasażerska – 307 SW posiada z tyłu oddzielne fotele. Mają one o 100 mm większy rozstaw osi od wersji podstawowej Break. W ofercie premium z tyłu znajdują się jeszcze dwa dodatkowe fotele, co zmienia kombi w pełnowartościowego vana; minusem okazuje się wówczas ograniczenie pojemności bagażnika. Warto wspomnieć, że po całkowitym złożeniu tylnych siedzeń pojemność bagażnika sięga około 1500 litrów. Za dopłatą można otrzymać także automatyczną klimatyzację, komputer pokładowy, alarm i podgrzewane fotele.

Peugeot 307 SW posiada w swojej ofercie tylko najmocniejsze silniki. Wszystkie słabsze zostały użyte w wersji podstawowej Break. Silnik o mocy 138 KM funkcjonuje całkiem spokojnie. Gorzej prezentuje się wskaźnik zużycia paliwa. Testy wykazały, że 307-ka SW zużyła średnio około 11 litrów benzyny na 100 km. Na słowa uznania zasługuje zawieszenie, bardzo solidnie wykonane i trwałe. Samochód prowadzi się doskonale i pod tym względem można go zaliczyć do czołówki.

Wnętrze 307-ki SW prezentuje się przyjemnie i schludnie. Designerzy zdecydowali się na spokojniejsze, proste linie, a nie krągłości, jak w przypadku 206-ki. Ergonomia wnętrza zaprojektowana bez zarzutu – przyciski są pod ręką, a pilot sterowania radiem pod kierownicą okazuje się bardzo wygodny. Za niewielką wpadkę należy uznać chromowaną kulisę, która mimo tego, że pięknie prezentuje się w wystroju wnętrza, to w słoneczne dni mocno odbija światło, co może oślepić kierowcę.

Zalety:

  • Przestronne wnętrze
  • Bogate wyposażenie
  • Komfort jazdy


Wady:

  • Wadliwa elektronika

Wybierz typ samochodu marki Peugeot 307 SW (3H) (2002.03 - 2009.12)

Legenda

Typ pojazdu Kod silnika Rodzaj
paliwa
Rok produkcji Pojemność
silnika [ccm]
Moc silnika
[kW]
Moc silnika
[KM]
1.4 KFW (TU3JP) benzyna 2002.04 - 2003.09 1360 55 75
1.4 16V KFU (ET3J4) benzyna 2003.11 - 1360 65 88
1.4 HDi 8HZ (DV4TD) olej napędowy 2002.04 - 2005.06 1398 51 69
1.4 HDi 70 8HZ (DV4TD) olej napędowy 2002.03 - 2005.01 1398 50 68
1.6 16V NFU (TU5JP4) benzyna 2002.03 - 1587 80 109
1.6 BioFlex NFU (TU5JP4) Benzyna / etanol 2007.09 - 1587 80 109
1.6 HDI 110 9HY (DV6TED4), 9HZ (DV6TED4) olej napędowy 2004.02 - 1560 80 109
1.6 HDI 90 9HX (DV6ATED4), 9HV (DV6ATED4) olej napędowy 2006.12 - 1560 66 90
2.0 16V RFN (EW10J4) benzyna 2002.03 - 1997 100 136
2.0 16V RFJ (EW10A) benzyna 2005.03 - 1997 103 140
1.4 -
2.0 Flex RFJ (EW10A) Benzyna / etanol 2004.07 - 2008.04 1997 109 148
2.0 HDI 110 RHS (DW10ATED) olej napędowy 2002.03 - 1997 79 107
2.0 HDI 90 RHY (DW10TD) olej napędowy 2002.03 - 1997 66 90
2.0 HDi 135 RHR (DW10BTED4) olej napędowy 2004.02 - 1997 100 136