Wybierz typ samochodu marki Peugeot 208 (CA_, CC_)

Części samochodowe do Peugeota 208 CA, CC

Peugeot 208 zaliczany jest do samochodów osobowych klasy aut miejskich (segment B) i jest bezpośrednim kontynuatorem długich tradycji motoryzacyjnych swoich sławnych poprzedników, a więc modelów 205, 206 oraz 207. Zanim 208-ka pojawiła się na rynku, zaprezentowano wraz z początkiem 2012 roku model koncepcyjny GTi Concept, który stał się pierwowzorem dla późniejszego samochodu seryjnego. Oba samochody zbudowano na tej samej płycie podłogowej – PSA PF1 Platform, a głównym projektantem Peugeot 208 została kobieta, Anna Costamagna.

Początkowo Peugeot 208 był oferowany z nadwoziem hatchback w wersji 3- i 5-drzwiowej. Wraz z wprowadzeniem do sprzedaży drugiej generacji tego modelu, 208-ka była dostępna wyłącznie jako 5-drzwiowy hatchback. Pojawiła się również wersja 208 CC, a więc wersji auta z elektrycznie składanym hardtopem. Była to propozycja dla bardziej wymagających kierowców, która wyróżniała się dodatkowo bogatszym wyposażeniem multimedialnym oraz zastosowaniem m.in. automatycznej, dwusprzęgłowej skrzyni biegów.

Wnętrze Peugeot 208 zostało zaprojektowane w nowoczesny, a w przypadku niektórych elementów wręcz w ekstrawagancki sposób. Mowa tu przede wszystkim o desce rozdzielczej oraz o zamontowanych na jej szczycie przed kierownicą tablicę zegarów. Mimo tego, że model 208 jest nieco krótszy od swojego poprzednika o 7 cm, to, paradoksalnie, oferuje więcej miejsca w środku. Jest to szczególnie odczuwalne w przypadku tylnej kanapy, gdzie przestrzeń w okolicy kolan pasażerów zwiększyła się o 5 cm. Zwiększyła się również pojemność bagażnika o 15 l, która wynosiła 285 l objętości. Nie dotyczyło to oczywiście wersji CC, w której po złożeniu dachu, przestrzeń bagażnika drastycznie się kurczyła.

Peugeot 208 oferował dość bogate wyposażenie, jak na tą klasę samochodów. Standardowo dostępne były m.in. systemy ABS, ESP, ASR, czołowe i boczne poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera, a także kurtyny powietrzne i tempomat. W bogatszych wersjach kierowca otrzymywał również klimatyzację, dobry zestaw audio, 7-calowy ekran dotykowy, sportowe siedzenia czy też 16-calowe aluminiowe felgi.

Najnowsza wersja Peugeota 208, produkowana od 2019 roku, jest dostępna z silnikiem benzynowym 1.2 PureTech o mocy 75 KM, 102 KM oraz 130 KM, a także z jednostką wysokoprężną 1.5 BlueHDi o mocy 102 KM. Przednionapędowy Peugeot jest obsługiwany przez 5- i 6-biegową skrzynię manualną lub 8-stopniową przekładnię automatyczną.

Peugeot 208 to popularny samochód, skutecznie przyciągający uwagę kierowców. Model wypełnił nisze rynkową, stając się mocnym graczem rynkowym w rywalizacji z europejską konkurencją.

Zalety:

  • atrakcyjny design
  • dość przestronne wnętrze
  • bogate wyposażenie
  • dobre wykończenie wnętrza
  • ekonomiczne silniki
  • dobre prowadzenie

Wady:

  • słabe wytłumienie pracy zawieszenia
  • instalacja elektryczna
  • 5-biegowa skrzynia biegów
  • Mało ergonomiczne rozmieszczenie dźwigni hamulca ręcznego

Legenda

Typ pojazdu Kod silnika Rodzaj
paliwa
Rok produkcji Pojemność
silnika [ccm]
Moc silnika
[kW]
Moc silnika
[KM]
1.0 ZMZ (EB0) benzyna 2012.03 - 999 50 68
1.2 HMZ (EB2F) benzyna 2012.03 - 1199 60 82
HMP (EB2FB) benzyna 2016.08 - 1199 50 68
-
1.2 THP HNZ (EB2DT), HNV (EB2DTM), HNP (EB2ADT) benzyna 2013.01 - 1199 81 110
1.4 HDi 8HP (DV4C), 8HR (DV4C) olej napędowy 2012.03 - 1398 50 68
1.4 VTi EP3C, 8FS (EP3) benzyna 2012.03 - 1397 70 95
1.6 5FV (EP6CDT) benzyna 2012.03 - 1598 115 156
1.6 5FS (EP6C) benzyna 2012.03 - 1598 88 120
BHY (DV6FD) olej napędowy 2015.01 - 1560 73 100
1.6 BlueHDi 120 BHZ (DV6FC) olej napędowy 2013.11 - 1560 88 120
1.6 GTi 5FU (EP6CDTX) benzyna 2012.08 - 1598 147 200
1.6 GTi 5GR (EP6FDTX) benzyna 2014.10 - 1598 153 208
1.6 HDi 9HD (DV6CTED) olej napędowy 2012.03 - 1560 84 114
BHX (DV6FC) olej napędowy 2014.04 - 1560 85 116
1.6 HDi 9HP (DV6DTED), 9HJ (DV6DTEDM) olej napędowy 2012.03 - 1560 68 92
1.6 HDi / BlueHDi 75 9HK (DV6ETEDM), BHW (DV6FE) olej napędowy 2013.01 - 1560 55 75
benzyna 2015.03 - 1598 121 165