Więcej o Peugeot kombi 206 SW

Model 206 SW to wersja kombi zwykłej 206-ki, dostępna na rynku od 2003 roku. Produkowany do 2012 roku. Był jednym z najpopularniejszych przedstawicieli segmentu aut miejskich.

Początkowa oferta opiewała w silniki benzynowe 1.1 (60KM), 1.4 (75KM) oraz 1.6 (90Km). Szybko pojawił się jednak na rynku wolnossący diesel 1.9 o mocy 70 KM. Rok później na rynek motoryzacyjny wskoczył dwulitrowy benzyniak (135KM), dostępny także w nowej, dwudrzwiowej wersji coupĂ© ze składanym dachem, a w 2006 roku gamę poszerzono o 90-konnego turbodiesla 2.0 HDI, który wykorzystywał technologię Common Rail. Silniki 1.4 i 1.6 HDI weszły do sprzedaży w kolejnych latach.

Jednostki napędowe, to zdecydowanie jedna z najmocniejszych stron 206-ki. Ze względu na niską moc należy jedynie unikać silnika 1.1. Warto wspomnieć, że diesel 1.9, według wielu mechaników, pracuje stosunkowo głośno, co nie każdemu będzie na rękę. Specjaliści polecają silniki benzynowe 1.4 lub 1.6, które w trakcie jazdy po mieście zużywają znacznie poniżej dziesięciu litrów na sto kilometrów, ewentualnie nowsze diesle HDI w wersji 1.4 albo 1.6.

Silniki HDI 206-ki są wytrzymałe i bardzo oszczędne, jednak należy uważać na paliwo słabej jakości, które może uszkodzić wtryskiwacze. Inną, dość istotną wadą Peugeota 206 jest szybkie zużycie tylnej belki, co objawia się lekkim przechyleniem tylnych kół. Dzięki dość prostej budowie w 206-ce SW rzadko zdarzają się usterki w obrębie elektroniki pojazdu. Korozja zazwyczaj pojawia się w okolicach szyby i zamka tylnej klapy.

Miejskie kombi 206 SW od wersji hatchback różni się w zasadzie tylko bagażnikiem o pakowności 315 litrów, czyli około 70 litrów więcej. Jako, że samochód należy do segmentu B to mimo to jest dość pojemny i pakowny. Materiały wykorzystane we wnętrzu pojazdu są przyzwoitej jakości, choć tradycyjnie pojawiają się elementy szybko pękającego plastiku, który obecny był też w poprzednich wersjach. Kokpit i tapicerka drzwi to twarde, solidnie wykonane tworzywo. Opływowe kształty i materiałowe obszycie schowka, a także wstawki tej samej tkaniny na drzwiach. Designerzy nie pokusili się nawet o odrobinę szaleństwa, być może mając na celu utrzymanie wnętrza w bardziej przyziemnym, codziennym stylu.

Peugeot 206 SW może nie jest najtańszym na rynku, a jednak jest wart swojej ceny.

Zalety:

  • Bardzo obszerny bagażnik
  • Niewielki koszt naprawy
  • Opływowe kształty
  • Niskie spalanie


Wady:

  • Jakość materiałów
  • Proste wnętrze
  • Korozja

Wybierz typ samochodu marki Peugeot 206 SW (2E/K) (od 2002.07)

Legenda

Typ pojazdu Kod silnika Rodzaj
paliwa
Rok produkcji Pojemność
silnika [ccm]
Moc silnika
[kW]
Moc silnika
[KM]
1.1 HFX (TU1JP) benzyna 2002.07 - 1124 44 60
1.4 KFW (TU3JP), KFV (TU3A) benzyna 2002.07 - 1360 55 75
1.4 16V KFU (ET3J4) benzyna 2003.10 - 1360 65 88
1.4 Flex KFV (TU3A) Benzyna / etanol 2006.01 - 2008.07 1360 59 80
1.4 HDi 8HX (DV4TD) olej napędowy 2002.07 - 1398 50 68
1.4 LPG KFW (TU3JP) Benzyna / gaz samochodowy (LPG) 2002.07 - 1360 55 75
1.6 benzyna 2005.05 - 2008.07 1587 81 110
1.6 16V NFU (TU5JP4) benzyna 2002.07 - 1587 80 109
1.6 Flex NFU (TU5JP4) Benzyna / etanol 2005.05 - 2008.07 1587 81 110
1.6 Flex Benzyna / etanol 2005.05 - 2008.07 1587 83 113
1.6 HDi 110 9HZ (DV6TED4) olej napędowy 2004.05 - 1560 80 109
1.6 LPG NFU (TU5JP4) Benzyna / gaz samochodowy (LPG) 2002.07 - 1587 80 109
2.0 16V RFN (EW10J4) benzyna 2002.07 - 1997 100 136
2.0 HDi RHY (DW10TD) olej napędowy 2002.07 - 1997 66 90