Wybierz typ samochodu marki Ford MONDEO III (B5Y) (2000.10 - 2007.03)

Części samochodowe do Forda Mondeo III B5Y

Ford Mondeo to samochód osobowy zaliczany do klasy średniej (segment D), który zastąpił w ofercie amerykańskiego koncernu model Sierra. Nazwa auta pochodzi od łacińskiego słowa „modus”, oznaczającego „świat”. Trzecia generacja Forda Mondeo o oznaczeniu Mk III pojawiła się na rynku w 2000 roku i, jako pierwsza, została zaprojektowana zgodnie z ówczesnym nurtem stylistycznym New Edge.

Ford Mondeo III był sprzedawany jako 4-drzwiowy sedan, 5-drzwiowy liftback oraz 5-drzwiowe kombi. Nadwozie auta zyskało mniej obłe kształty o bardziej ostrych krawędziach niż u poprzednika. Wyeksponowano wszelkie przetłoczenia karoserii, co nadało autu bardziej masywną sylwetkę. Wiele zmieniło się również we wnętrzu Mondeo. Użyto w nim o wiele lepszych części oraz materiałów wykończeniowych niż miało to miejsce w poprzedniej generacji. Kabina pasażerska stała się o wiele bardziej elegancka i komfortowa. W wyposażeniu samochodu znalazły się takie opcje, jak np.: ABS, elektrycznie sterowane szyby oraz lusterka, tempomat, system nawigacji satelitarnej, skórzana tapicerka, automatyczna klimatyzacja, czujniki parkowania czy też wentylowane, podgrzewane i elektrycznie sterowane fotele.

Amerykański producent położył duży nacisk na bezpieczeństwo całej konstrukcji auta. Zastosowano w niej m.in. nowatorski system IPS (Intelligent Protection System), który w oparciu o informacje z wielu czujników umieszczonych w samochodzie, samodzielnie dobierał użycie poduszek powietrznych, kurt oraz poduszek bocznych do zaistniałej na drodze sytuacji.

Pod maską Forda Mondeo III montowano silniki benzynowe DOHC o pojemności od 1.8 16V do 3.0 l i mocy od 110 do 226 KM w wersji ST220 V6. Oferta jednostek wysokoprężnych znalazły się głównie silniki o pojemności 2.0 TDDi oraz TDCi o mocy od 90 do 130 KM, a także jednostka 2.2 l TDCi generująca moc 155 KM. W Fordzie Mondeo III montowano 5- i 6-biegową skrzynię manualną lub 4- i 5-stopniową przekładnię automatyczną, które to przenosiły moc na przednią oś samochodu.

Ford Mondeo III-generacji zmagał się z kilkoma wadami swojej konstrukcji. Problemem była na pewno turbosprężarka montowana w silnikach wysokoprężnych TDCi, a także łączenie zaworu recyrkulacji spalin EGR z intercoolerem. Mimo tych niedogodności, Ford Mondeo III był konstrukcją udaną z eleganckim wnętrzem i stosunkowo nowoczesnym wyglądem nadwozia. Dużym plusem samochodu była na pewno jego atrakcyjna cena w porównaniu z konkurencyjnymi samochodami w tej klasie.

Legenda

Typ pojazdu Kod silnika Rodzaj
paliwa
Rok produkcji Pojemność
silnika [ccm]
Moc silnika
[kW]
Moc silnika
[KM]
1.8 16V CGBA, CGBB -
1.8 16V CHBA, CHBB -
1.8 SCi CFBA -
2.0 16V CJBA, CJBB -
2.0 16V DI / TDDi / TDCi D5BA, SDBA -
2.0 16V TDDi / TDCi D6BA, HJBA, HJBB, HJBC -
2.0 TDCi FMBA, N7BA -
2.2 TDCi QJBA, QJBB -
2.2 TDCi QJBC, QJBD -
2.5 V6 24V LCBD -
3.0 V6 24V REBA -
ST220 MEBA -