Wybierz typ samochodu marki Fiat UNO (146_)
- 1.0 57KM
- 1.0 (146E) 56KM
- 1.0 (146E) 42KM
- 1.1 58KM
- 1.1 56KM
- 1.3 Super Diesel 45KM
- 1.3 Turbo i.e. 101KM
- 1.3 Turbo i.e. 105KM
- 1.3 Turbo i.e. 99KM
- 1.4 Turbo i.e. 118KM
- 1.4 Turbo i.e. 112KM
- 1.6 88KM
- 1.6 R 90KM
- 1.7 D 58KM
- 1.9 D 60KM
- 45 0.9 46KM
- 45 0.9 45KM
- 45 1.0 (146A.ED) 44KM
- 45 i.e. 1.0 (146E, 146A) 45KM
- 50 1.1 50KM
- 50 1.1 50KM
- 50 i.e. 1.1 49KM
- 55 1.1 54KM
- 60 1.1 57KM
- 60 1.1 (146A.EG) 58KM
- 60 Diesel 1.7 60KM
- 60 Diesel 1.7 (146E) 57KM
- 70 1.3 68KM
- 70 1.3 65KM
- 70 S 1.4 71KM
- 70 TD 1.4 71KM
- 70 i.e. 1.4 72KM
- 70 i.e. 1.4 70KM
- 75 i.e. 1.5 75KM
Części samochodowe do Fiata Uno 146
Fiat Uno to samochód osobowy zaliczany do klasy aut miejskich (segment B), do dziś uważany za jeden z najpopularniejszych modeli w swej klasie produkowanych na przełomie lat 80. i 90. Produkowany od 1983 roku zastąpił w ofercie włoskiej marki model 127. Pomimo wypuszczenia na rynek tylko dwóch generacji Fiata Uno, model ten sprzedał się w liczbie blisko dziesięciu milionów egzemplarzy. W rok po swojej premierze Uno otrzymał prestiżowy tytuł Samochodu Roku 1984. Produkcję Uno oficjalnie zamknięto w 1995 roku, jednak do dziś samochód ten jest produkowany w Brazylii oraz na kontynencie afrykańskim.
Projektantem stylistycznym Fiata Uno był słynny Giorgio Giugiaro. Samochód oferowano jako 3- i 5-drzwiowy hatchback. Uno było również produkowane w wersji pięciodrzwiowego kombi (np. Brazylia), jako Fiat Elba lub Duna Weekend.
Pod maską Fiata Uno montowano głównie silniki benzynowe o pojemności 0.9, 1.0, 1.1, 1.3 oraz 1.5 litra, które generowały moc od 45 do 75 KM. Pojawiła się również najbardziej pożądana później przez kierowców wersja Turbo, wyposażona w silnik 1.3 wspomagany turbosprężarką, który zapewniał moc 105 KM. Przekładając to na bardzo małą wagę samochodu (ok 750 kg), pojazd w takiej konfiguracji silnikowej gwarantował naprawdę niezłe osiągi oraz niezapomnianą frajdę z jazdy. Dostępny były również jednostki wysokoprężne – 1.3 Superdiesel, 1.4 TD oraz 1.7 D, które zapewniały moc odpowiednio 45, 70 i 60 KM. Ekonomiczne diesle w połączeniu z niską wagą samochodu sprawiały, że Uno spalało jeszcze mniej oleju napędowego niż silniki benzynowe. Napęd na przednią oś był przekazywany za pomocą 4- lub 5-biegowej skrzyni manualnej.
Fiat Uno to samochód wykonany solidnie, charakteryzujący się wysoką trwałością części oraz jednostek napędowych. Można zaryzykować stwierdzenie, że to auto długowieczne, które jeździ po polskich i zagranicznych drogach do dziś. Jak na tak mały samochód, Fiat Uno oferował dość spory bagażnik o pojemności 270 litrów. Po złożeniu tylnej kanapy przestrzeń ta zwiększała się do 970 litrów pojemności.
Zalety:
- przestronne wnętrze
- dynamiczne i jednocześnie ekonomiczne silniki
- duży bagażnik jak na ta klasę aut
- bardzo mała awaryjność
- niska cena
- rewelacyjna relacja mocy do masy
Wady:
- przestarzała konstrukcja
- mało atrakcyjny wygląd
- ubogie wyposażenie
- niski poziom bezpieczeństwa
Legenda
Typ pojazdu | Kod silnika | Rodzaj paliwa |
Rok produkcji | Pojemność silnika [ccm] |
Moc silnika [kW] |
Moc silnika [KM] |
---|---|---|---|---|---|---|
1.0 | 146 A7.011, 146 C8.000 | benzyna | 1993.05 - 2001.06 | 994 | 42 | 57 |
1.0 (146E) | 146 C4.011, 146 C8.000 | benzyna | 1993.05 - 2000.08 | 994 | 41 | 56 |
1.0 (146E) | 156 A2.000 | - | ||||
1.1 | 146 A4.048, 160 A3.000 | - | ||||
1.1 | 160 A3.000 | benzyna | 1986.04 - 2006.06 | 1108 | 41 | 56 |
1.3 Super Diesel | 146 B1.000, 127 A5.000 | olej napędowy | 1983.06 - 1992.03 | 1288 | 33 | 45 |
1.3 Turbo i.e. | 146 A2.246 | benzyna | 1989.09 - 1991.03 | 1301 | 74 | 101 |
1.3 Turbo i.e. | 146 A2.000 | benzyna | 1985.04 - 1989.08 | 1283 | 77 | 105 |
1.3 Turbo i.e. | 146 A2.146 | benzyna | 1987.01 - 1987.12 | 1283 | 73 | 99 |
1.4 Turbo i.e. | 146 A8.000 | benzyna | 1989.12 - 1996.12 | 1372 | 87 | 118 |
1.4 Turbo i.e. | 146 A8.046 | benzyna | 1989.09 - 1993.09 | 1372 | 82 | 112 |
1.6 | 159 A3.046 | benzyna | 1989.12 - 1993.04 | 1581 | 65 | 88 |
1.6 R | 159 A3.048 | benzyna | 1992.12 - 1995.12 | 1581 | 66 | 90 |
1.7 D | 146 B2.000 | - | ||||
1.9 D | 149 B5.046 | olej napędowy | 1989.09 - 1994.03 | 1929 | 44 | 60 |
45 0.9 | 146 A.000 | - | ||||
45 0.9 | 146 A.000, 146 A1.000 | benzyna | 1983.03 - 1992.09 | 896 | 33 | 45 |
45 1.0 (146A.ED) | 156 A2.048, 156 A2.100 | benzyna | 1986.06 - 1993.12 | 999 | 32 | 44 |
45 i.e. 1.0 (146E, 146A) | 156 A2.246, 156 A2.000 | benzyna | 1984.04 - 1995.10 | 999 | 33 | 45 |
50 1.1 | 146 A4.044 | benzyna | 1986.01 - 1989.12 | 1108 | 37 | 50 |
50 1.1 | 156 C.046 | benzyna | 1990.01 - 1993.12 | 1108 | 37 | 50 |
50 i.e. 1.1 | 146 C3.000 | benzyna | 1992.06 - 1993.12 | 1108 | 36 | 49 |
55 1.1 | 138 B.000 | benzyna | 1983.01 - 1989.08 | 1108 | 40 | 54 |
60 1.1 | 160 A3.000 | benzyna | 1989.04 - 1992.12 | 1108 | 42 | 57 |
60 1.1 (146A.EG) | 146 A4.048 | benzyna | 1985.05 - 1989.08 | 1108 | 43 | 58 |
60 Diesel 1.7 | 149 B3.000 | olej napędowy | 1986.07 - 1989.08 | 1677 | 44 | 60 |
60 Diesel 1.7 (146E) | 146 B2.000 | olej napędowy | 1989.09 - 1993.12 | 1698 | 42 | 57 |
70 1.3 | 138 B2.000 | benzyna | 1983.01 - 1985.04 | 1280 | 50 | 68 |
70 1.3 | 149 A7.000 | benzyna | 1985.05 - 1989.08 | 1280 | 48 | 65 |
70 S 1.4 | 160 A1.046, 160 A1.048 | benzyna | 1988.10 - 2006.06 | 1372 | 52 | 71 |
70 TD 1.4 | 146 B.000, 146 B3.000 | olej napędowy | 1986.10 - 1990.10 | 1357 | 52 | 71 |
70 i.e. 1.4 | 146 C1.000 | benzyna | 1989.09 - 1993.12 | 1372 | 53 | 72 |
70 i.e. 1.4 | 160 A1.046 | benzyna | 1989.09 - 1996.07 | 1372 | 51 | 70 |
75 i.e. 1.5 | 149 C1.000, 138 C2.048 | benzyna | 1985.10 - 1993.12 | 1499 | 55 | 75 |