Wybierz typ samochodu marki Fiat BRAVO II (198_) (od 2006.11)

Części samochodowe do Fiata Bravo II

Fiat Bravo II, jak na włoską markę przystało, emanował elegancją i nietuzinkowym designem. To właśnie ten model zastąpił na rynku prawdopodobnie największą porażkę w historii włoskiego koncernu, czyli Fiata Stilo. Model Bravo drugiej generacji, zaliczany do samochodów niższej klasy średniej, wyglądał świetnie, być może dlatego, że stylistykę auta zapożyczono z modelu Grande Punto.

Druga generacja Fiata Bravo pojawiła się w 2007 roku na rzymskich targach samochodowych. We Włoszech ten model nazywano potocznie Nuova Bravo, czyli nowe Bravo. Zaprojektowanie i uruchomienie produkcji pięciodrzwiowego hatchbacka kosztowało koncern Fiata blisko 350 mln euro. Może się to wydawać ogromną sumą, jednak biorąc pod uwagę projekt niewypału pod nazwą Stilo, który kosztował dwukrotnie więcej, to można to zaliczyć na poczet sukcesów włoskiej marki.

Za projekt stylistyczny samochodu odpowiadały dwa studia designerskie – Fiat Style Centre oraz Italdesign Giugiaro. W wyniku tej kooperacji powstało ładne nadwozie o łagodnych, obłych kształtach z mocno pochyloną przednią szybą oraz wąską atrapą chłodnicy z centralnie umieszczonym logo marki. Wiele części Fiata Bravo użyto później w produkcji m.in. Lancii Delta oraz Alfy Romeo Giulietta. Całą konstrukcję nadwozia odpowiednio zabezpieczono przed szkodliwymi warunkami atmosferycznymi. Do budowy samochodu wykorzystano blachy dwustronnie ocynkowane, co wpływało na bezpieczeństwo zarówno samej konstrukcji, jak i stanowiło dobre zabezpieczenie antykorozyjne.

W ofercie silnikowej Fiata Bravo znalazły się jednostki benzynowe T-Jet Turbo i MultiAir Turbo o pojemności 1.4 l i mocy od 120 do 150 KM, a także silniki diesla JTD MultiJet o pojemności od 1.6 do 2.0 l i mocy od 90 do 165 KM. W zależności o wersji silnikowej montowano 5- i 6-biegową skrzynię manualną lub 6-stopniową zautomatyzowaną przekładnię mechaniczną.

Fiat Bravo II-generacji był samochodem bezpiecznym. W testach Euro NCAP uzyskał maksymalny wynik pięciu gwiazdek. Inżynierowie przyłożyli się do swojej pracy, wykonując blisko 150 symulacji zderzeń pod względem różnych sytuacji drogowych, ok. 100 testów na elementach oraz systemach samochodu oraz 60 prób zderzeniowych, czyli tzw. crash-testów. Bravo II nafaszerowano różnymi niezbędnymi systemami wspomagania trakcji i bezpieczeństwa, jak np. ABS, ESP, ASR, MSR czy też HBA.

Produkcję Fiata Bravo II zakończono w 2015 roku. Następcą udanego modelu włoskiego koncernu został Fiat Tipo.

Legenda

Typ pojazdu Kod silnika Rodzaj
paliwa
Rok produkcji Pojemność
silnika [ccm]
Moc silnika
[kW]
Moc silnika
[KM]
1.4 (198AXA1B) 192 B2.000 benzyna 2007.04 - 1368 66 90
1.4 16V 198 A7.000 benzyna 2008.03 - 1368 103 140
1.4 LPG 192 B2.000 Benzyna / gaz samochodowy (LPG) 2009.11 - 1368 66 90
1.4 T-Jet 198 A4.000 benzyna 2007.09 - 1368 88 120
1.4 T-Jet (198AXF1B) 198 A1.000 benzyna 2007.09 - 1368 110 150
1.6 D Multijet 198 A3.000, 844 A3.000 olej napędowy 2008.03 - 1598 77 105
1.6 D Multijet 955 A4.000 olej napędowy 2008.11 - 1598 85 115
1.6 D Multijet 198 A6.000 olej napędowy 2008.03 - 1598 66 90
1.6 D Multijet 198 A2.000 olej napędowy 2008.03 - 1598 88 120
1.9 D Multijet 192 A8.000 olej napędowy 2007.04 - 1910 88 120
1.9 D Multijet 192 B5.000 olej napędowy 2007.04 - 2008.12 1910 66 90
1.9 D Multijet 192 A1.000, 192 B4.000 olej napędowy 2006.11 - 1910 85 116
1.9 D Multijet 937 A5.000 olej napędowy 2007.04 - 1910 110 150
2.0 D Multijet 844 A2.000, 198 A8.000 olej napędowy 2008.09 - 1956 120 163
2.0 D Multijet 198 A5.000 olej napędowy 2008.09 - 1956 121 165