Napinacze rozrządu w samochodzie

Napinacz paska rozrządu

Wymiana układu rozrządu może przydarzyć się każdemu kierowcy, a sama operacja jest dość skomplikowana. W przypadku wymiany paska rozrządu czyha tutaj pewne niebezpieczeństwo, które może skutkować szybkim uszkodzeniem lub urwaniem nowo założonego paska. Chodzi o napinacze paska rozrządu. Ich nieprawidłowy montaż może nas słono kosztować. W iParts.pl znajdziesz szeroki wybór części samochodowy. Do Twojej dyspozycji są produkty znanych producentów przeznaczone do wszystkich marek i modeli aut, wśród nich również znajdują się znakomite napinacze paska rozrządu.

Napinacz paska rozrządu w samochodzie

Napinacz paska rozrządu służy, jak sama nazwa wskazuje, do napinania paska rozrządu. System rozrządu natomiast, to jeden z najważniejszych układów w samochodzie. Jego zadaniem jest sterowanie otwieraniem i zamykaniem zaworów w silniku. Zawory z kolei służą do doprowadzania do komory spalania (cylindra) powietrza i odprowadzanie z niej spalin. Najbardziej rozpowszechnionymi napinaczami, wykorzystywanymi w motoryzacji, są napinacze mechaniczne i hydrauliczne.

Sposób działania napinaczy paska rozrządu

Aby pasek rozrządu mógł optymalnie spełniać swoją rolę, musi być właściwie nałożony oraz naprężony. To zadanie napinaczy paska rozrządu. Dla prawidłowego działania napinacza paska najważniejszy jest odpowiedni moment, z jakim dokręcona zostanie jego śruba mocująca. Zbyt słabe jej dokręcenie będzie skutkować niewłaściwą pozycją płytki wspornikowej umiejscowionej pod łbem śruby. W efekcie pasek rozrządu będzie żle naprężony. Niedostateczne dokręcenie śruby, która mocuje napinacz paska, spowoduje prawdopodobnie jego zerwanie. Również zbyt mocne dociągnięcie śruby nie jest pożądane. Spowoduje to zerwanie gwintu śruby lub uszkodzenia gwintowanego otworu znajdującego się w kadłubie jednostki napędowej.

Typowe usterki napinacza paska rozrządu

Awaria paska rozrządu zazwyczaj prowadzi do nieodwracalnych uszkodzeń najważniejszych podzespołów silnika, a w ekstremalnych sytuacjach nawet do całkowitego zniszczenia jednostki napędowej. W typowym silniku samochodowym pasek rozrządu napędza również alternator. Jeżeli jest on w kiepskim stanie technicznym, podczas pracy paska rozrządu zaczyna dochodzić do powstawania wibracji oraz wstrząsów. To wszystko wpływa negatywnie na napinacz rozrządu w samochodzie oraz na amortyzator i może prowadzić do złamania zmęczeniowego na jego ramieniu. Aby uniknąć zerwania paska rozrządu (co może okazać się niezwykle szkodliwe dla silnika) eksperci zalecają, aby wymieniać kompletne zestawy rozrządu, wraz z paskiem, rolką prowadzącą, rolką napinacza, napinaczem paska rozrządu oraz, w niektórych silnikach, pompą wody.

Popularni producenci napinaczy paska rozrządu

  • SWAG
  • Ruville
  • Febi Bilstein
  • FAI AutoParts
  • AJUSA
  • Japanparts
  • Ashika
  • Optimal

Oferujemy tani napinacz rozrządu o bardzo dobrych parametrach i wysokiej jakości wykonaniu. Wszystkie napinacze paska rozrządu sprowadzamy od znanych i cenionych na całym świecie producentów części samochodowych. Znajdź odpowiednią część dla swojego samochodu. Wybierz markę samochodu z powyższego zestawienia, następnie model i rocznik, a na końcu podaj wersję silnikową swojego auta. Po kilku sekundach otrzymasz pełne zestawienie dostępnych produktów.

Wszystkie dostępne napinacze paska rozrządu są fabrycznie nowe i posiadają pełną gwarancję producenta. Z naszej strony zapewniamy wsparcie techniczne na każdym etapie zakupów, najniższe rynkowe ceny, szeroką gamę asortymentową oraz szybką realizację zamówienia.

Najpopularniejsi producenci

Napinacz paska rozrządu KM International
Napinacz paska rozrządu JAPKO
Napinacz paska rozrządu JAPANPARTS
Napinacz paska rozrządu ASHIKA
Napinacz paska rozrządu NPS
Napinacz paska rozrządu OPTIMAL
Napinacz paska rozrządu NSK

FAQ

Jak zdiagnozować usterkę napinacza w samochodzie?

W przypadku awarii napinacza paska rozrządu mogą pojawić się bardzo różne objawy. Wśród nich możemy wyróżnić m.in. głośny szum podczas pracy silnika, pisk dochodzący spod maski i oznaczający ślizganie się paska, a także duże wibracje lub nierównomierne zużywanie się samego paska. Są to alarmujące objawy, które zawsze warto dokładnie sprawdzić. Zaniedbanie tego elementu może doprowadzić do bardzo przykrych oraz kosztownych efektów w postaci uszkodzenia jednostki napędowej.

Do czego potrzebny jest napinacz paska rozrządu?

Napinacz paska rozrządu jest bardzo istotnym elementem całego układu. Pozwala on na poluzowanie paska podczas jego wymiany, dzięki czemu w łatwy sposób możemy wyjąć stary pasek i założyć w jego miejsce nowy. Pozwala również na odpowiednie wyregulowanie napięcia samego paska, który z czasem i pokonanymi kilometrami może się minimalnie naciągać i częściowo tracić swoje właściwości. Bez napinacza cały układ musiałby zostać zaprojektowany w zupełnie inny sposób.

Kiedy należy wymienić napinacz paska?

Napinacz paska rozrządu powinien być wymieniany przy każdym serwisie tego układu. Jego nominalna żywotność, którą jest w stanie osiągnąć w większości konstrukcji, to przedział od 60, do około 120 tysięcy kilometrów. Po upływie tego przebiegu znacznie wzrasta ryzyko awarii tego elementu. Nagła usterka może nawet doprowadzić do zerwania lub spadnięcia paska rozrządu, co w większości przypadków kończy się tragicznie dla naszej jednostki napędowej.

Ile kosztuje nowy napinacz paska rozrządu?

W większości samochodów osobowych montowane są stosunkowo proste w konstrukcji napinacze rozrządu. Ich cena waha się w granicach kilkudziesięciu złotych, co przy całym koszcie wymiany pozostałych elementów układu, jest znikome. Kwota zależy oczywiście od wielu parametrów, w tym modelu i wersji auta, do którego jest przeznaczona dana część, a także od samego producenta. W ofercie naszego sklepu internetowego znajdziecie Państwo dziesiątki produktów, które dostępne są w bardzo korzystnych cenach.

Czym grozi awaria napinacza paska rozrządu?

Usterka napinacza rozrządu może doprowadzić nawet do całkowitego zerwania paska, co w większości konstrukcji prowadzi do jej trwałego uszkodzenia. Awaria napinacza może objawić się nagle, a może dawać nam sygnały w postaci przeróżnych objawów, które prowadzą do ryzyka uszkodzenia paska. Jeśli tylko mamy jakiekolwiek podejrzenia na temat stanu naszego napinacza, to jak najszybciej udajmy się do serwisu, gdzie uzyskamy fachową pomoc oraz poradę.