Wybierz markę:
Czujnik i zawór ciśnieniowy oleju w dobrej cenie
Olej silnikowy to czynnik smarujący, który stosuje się w silnikach spalinowych. Układ smarowania ma za zadanie dostarczenie oleju silnikowego do wszystkich współpracujących podzespołów silnika. W ciągu godziny przez układ przepływa około 1200 litrów oleju. Przy tak dużym przepływie bardzo ważne jest, by wszystkie podzespoły znajdujące się w układzie należycie spełniały swoje funkcje. Pamiętajmy, że użytkowanie samochodu z niedoborem oleju lub z olejem pod niewłaściwym ciśnieniem, może doprowadzić do zatarcia silnika.
Istotne funkcje czujnika ciśnienia oleju
Czujnik ciśnienia oleju umieszcza się zwykle przed filtrem oleju lub w misce olejowej samochodu. To bardzo istotny element, który odczytuje rzeczywiste wartości ciśnienia oleju i informuje kierowcę o ewentualnym spadku ciśnienia oleju poniżej wymaganej wartości minimalnej. Jest to ważne, ponieważ w momencie, gdy ciśnienie przekroczy wartość krytyczną, zapali się odpowiednia kontrolka na desce rozdzielczej, która nakazuje z kolei natychmiastowe unieruchomienie silnika.
Typowa usterka czujnika ciśnienia oleju to zapalenie się kontrolki na desce rozdzielczej, mimo poprawnych wartości ciśnienia oleju. Powszechny objaw to także brak podświetlenia kontrolki podczas rozruchu. Uszkodzony czujnik ciśnienia oleju należy jak najszybciej wymienić. Jego prawidłowa praca ma duży wpływ na silnik tj. w przypadku uszkodzenia czujnika może dojść do poważnych i drogich w naprawie uszkodzeń jednostki napędowej.
Zawór ciśnieniowy oleju
Na wyjściu z pompy olejowej umieszczony jest także zawór zwrotny ciśnienia oleju, którego zadaniem jest utrzymanie właściwego ciśnienia w układzie smarowania. Podczas zwiększania prędkości obrotowej silnika rośnie ciśnienie oleju i jego nadmiar wraca z powrotem do miski olejowej. Olej pod właściwym ciśnieniem przepływa dalej przez pełnoprzepływowy filtr oleju.
Najlepsza oferta czujników i zaworów ciśnieniowych oleju sklepu internetowego iParts.pl to cała gama produktów do praktycznie każdej marki samochodu. Posiadamy czujniki i zawory ciśnieniowe oleju, renomowanych producentów, między innymi takich jak Bosch, VDO, Hella, FAE, Vemo, Era i Quinton Hazell.
Wszystkie oferowane przez nas czujniki i zawory ciśnieniowe oleju są fabrycznie nowe i posiadają pełną gwarancję producenta (12 lub 24 miesięcy).
Aby wybrać odpowiednią część do swojego samochodu, wybierz markę auta z powyższego zestawienia, następnie model, rocznik i na końcu - wersję silnikową.
KLIENCI, KTÓRZY KUPILI TEN PRODUKT, KUPILI RÓWNIEŻ
Powiązane kategorie produktowe
Baza wiedzy
- Czym jest smok oleju? Jaką funkcję w układzie smarowania silnika pełni ten właśnie element?
- Samochodowy silnik benzynowy z serii MPI. Jakie opinie krążą na jego temat? Czy są to opinie słuszne?
- Liczy się przebieg, czy motogodziny? Co jest lepszym sposobem określania stopnia zużycia silnika spalinowego w samochodach osobowych?
- Skąd się bierze ten dziwny hałas dobiegający spod maski? Jak rozpoznać źródło niepokojących dźwięków pracy silnika
- W jaki sposób możecie samodzielnie wyczyścić kanały dolotowe i zawory ssące? Czy demontaż głowicy silnika jest tu konieczny?
- Pompka z podgrzewaczem chłodziwa, czyli prosty sposób na uniknięcie problemów z zimnym rozruchem silnika
- Benzynowy silnik FSI, czyli przykład nieudanej jednostki Volkswagena. Z jakimi problemami zmagają się jego właściciele?
FAQ
Koszt wymiany czujnika ciśnienia oleju, w zależności od konkretnego warsztatu samochodowego, waha się w granicach od 20 PLN do 99 PLN. Średni koszt usługi wymiany czujnika ciśnienia oleju wynosi więc około 54 PLN.
Przeprowadzanie jakichkolwiek czynności mających na celu odroczenie w czasie konieczności wymiany czujnika oleju nie mają żadnego sensu nie tylko ze względów mechanicznych, ale również ekonomicznych. Element ten nie należy do drogich części zamiennych. Dobrej jakości czujnik ciśnienia oleju można kupić już za ok. 10-30 PLN.
Czujnik ciśnienia oleju najczęściej posiada gwint wkręcany w odpowiednie gniazdo w bloku silnika. Tego typu gniazdo może się znajdować w okolicach miski olejowej lub w bliskim sąsiedztwie filtra oleju. W górnej części czujnika znajduje się wtyczka żeńska lub miejsce na przykręcenie przewodu zakończonego blaszką.
Podstawową rolą czujnika jest odczytywanie wartości ciśnienia oleju silnikowego. W momencie uruchomienia zapłonu powstaje impuls elektryczny, który pozwala zmierzyć wartość ciśnienia oleju. Sygnał przesyłany jest w trybie ciągłym do jednostki sterującej i następnie wyświetlany na desce rozdzielczej.
Zazwyczaj czujnik ciśnienia oleju daje o sobie znać, gdy działa nieprawidłowo lub kiedy odczytuje niepokojące (nieprawidłowe) wartości.
Gdy czujnik oleju ulegnie uszkodzeniu, wówczas w momencie zapłonu na desce rozdzielczej nie pojawi się kontrolka czujnika ciśnienia oleju. Jest to jednoznaczny sygnał dla kierowcy, że proces diagnostyczny nie został przeprowadzony prawidłowo. Ignorowanie takiej usterki przez dłuższy czas może skończyć się poważnymi konsekwencjami.
Gdy na desce rozdzielczej wyświetli się ikonka czujnika ciśnienia oleju, może to oznaczać dwa problemy – że jest zbyt niski poziom oleju lub doszło do skrajnego ubytku oleju.
Brak kontrolki na desce rozdzielczej podczas uruchamiania zapłonu jest powodem do niepokoju. Jest to pierwszy sygnał tego, że z czujnikiem jest jakiś problem. Jeżeli sprawdzając ciśnienie odpowiednim sprzętem diagnostycznym czujnik ciśnienia oleju będzie wysyłał bardzo dziwne wartości, wówczas z dużym prawdopodobieństwem można stwierdzić, że czujnik nie działa prawidłowo. Standardowy odczyt ciśnienia powinien mieścić się w przedziale od 2 do 4 barów na silniku pracującym w granicach 2000 obrotów. Zalecany przedział ciśnienia jest wypisany na samym czujniku. Mechanik może sprawdzić ciśnienie przy pomocy specjalnego manometru, który wkręca się w miejsce czujnika.
Gdy zaświeci się kontrolka niskiego ciśnienia oleju, należy jak najszybciej zjechać z drogi, zgasić silnik i wezwać pomoc drogową. Olej silnikowy odpowiada za utrzymanie zaworów, tłoków i korbowodów, a więc newralgicznych elementów silnika w dobrym stanie.
Przyczyny usterki:
- wyciek oleju z układu lub jego spalanie przez silnik
- awaria czujnika ciśnienia oleju - może być powodem świecenia kontrolki nawet, gdy silnik pracuje normalnie i ma odpowiednią ilość oleju silnikowego
- awaria pompy oleju – zużycie pompy, a w rezultacie brak generowania przez nią odpowiedniego ciśnienia oleju, które skutkuje zapaleniem się kontrolki (w tym przypadku kontrolka zapala się zazwyczaj podczas pracy na biegu jałowym lub podczas hamowania)
Czujnik ciśnienia oleju i zasada jego działania nie są skomplikowane, ale ten niepozorny element odgrywa bardzo ważną rolę, bo może pomóc uniknąć poważnych awarii w układzie smarowania. Czujnik ciśnienia oleju ma za zadanie kontrolowanie wartości ciśnienia oleju w silniku. Włączenie zapłonu powoduje powstanie impulsu elektrycznego, który umożliwia jego pomiar. Kiedy ciśnienie spadnie poniżej wartości minimalnej, na desce rozdzielczej wyświetla się charakterystyczna kontrolka.
W przypadku zakupu czujnika i zaworu ciśnieniowego kilka kwestii odgrywa ważną rolę. Przede wszystkim liczy się solidne wykonanie z dobrej jakości materiałów. Na rynku oprócz oryginalnych części można również kupić wysokiej klasy zamienniki, niezależnie od tego, co wybierzesz, warto stawiać na sprawdzonych i polecanych producentów. Zarówno czujnik, jak i zawór muszą być oczywiście dopasowane do modelu pojazdu, ponieważ elementy różnią się pod względem parametrów, np. wymiarami gwintu, czy ciśnieniem załączania.