ODBIERZ DO 100 PLN ZA ZAKUP OPON! ZOBACZ

Do końca promocji pozostało:

9
9
5
5
0
0
4
4
2
2
4
4
Znajdź części

Krok 3 - By ułatwić wybór typu auta, m.in. informacje na temat mocy swojego pojazdu znajdziesz w dowodzie rejestracyjnym w rubrykach P.1, P.2, P.3.

Strona dowodu rejestracyjnego
1
Niepoprawne pole
2
Niepoprawne pole
3
Niepoprawne pole

Wady i zalety silników TDDi oraz TDCi od Forda. Jak spisują się te jednostki w wersjach 1.8 i 2.0 pojemności?

Pod koniec ubiegłego wieku Ford miał spore problemy ze swoimi silnikami Diesla. Odmiany D czy TD trapiły liczne usterki i efekty niedopracowania, które utrudniały życie zarówno mechanikom, jak i samym kierowcom. Zapowiedzią zmiany na lepsze stały się dopiero silniki TDDi, a prawdziwą jakość fordowskie diesle pokazały pod postacią motorów TDCi. Jak sprawdzają się te jednostki w najpopularniejszych wersjach pojemnościowych – 1.8 i 2.0?

Silniki TDDi i TDCi od Forda - co lepsze, awarie, opinie

Mocne strony silników 1.8 TDDi i 1.8 TDCi

Silniki Diesla produkowane przez markę Ford w latach 90. XX wieku nie cieszą się najlepszą opinią. W porównaniu z jednostkami konkurencji okazały się znacznie słabsze i to praktycznie pod każdym względem. Motory te odznaczały się niską kulturą pracy i sporą awaryjnością. Do dziś w środowisku polskich kierowców krążą niepochlebne powiedzenia o wartości fordów, ukute właśnie w tamtym okresie. Małą rewolucję w fordowskich dieslach wywołało dopiero pojawienie się silnika TDDi.

1.8 TDDi zadebiutował w roku 1998 wraz z niezwykle nowoczesnym (jak na owe czasy) Fordem Focusem. Ta nowa jednostka powstała na bazie starszych rozwiązań, lecz wzbogacono ją m. in. o bezpośredni wtrysk paliwa. Silnik 1.8 TDDi bardzo szybko zyskał uznanie dzięki wyraźnie lepszej od starszych diesli Forda dynamice i niższemu spalaniu. Amerykańskim konstruktorom udało się również uporać z niską trwałością i często powtarzającymi się awariami.

Po cichym i oszczędnym silniku 1.8 TDDi – mówi ekspert iParts.pl odpowiedzialny za ofertę części do Forda – przyszedł czas na jednostkę TDCi. Silnik ten stanowił rozwinięcie wersji TDDi, a różnił się od swojego poprzednika m. in. zastosowaniem układu wtryskowego w technologii Common Rail. Jego wprowadzenie do sprzedaży okazało się prawdziwym strzałem w dziesiątkę, gdyż bardzo szybko zyskał uznanie jako jednostka nowoczesna, ekologiczna (niskie spalanie), odpowiednio dynamiczna i charakteryzująca się wysoką kulturą pracy. Silnik 1.8 TDCi okazał się być trwały i tani w serwisowaniu, o czym zadecydowała niska cena części i ich duża dostępność.

Wady silników 1.8 TDDi/TDCi

Silniki 1.8 TDDi oraz 1.8 TDCi, choć dobre, jak większość jednostek napędowych mają też swoje wady. Do typowych usterek wersji TDDi należą:

  • awarie pompy wtryskowej (niemal zawsze występuje po przejechaniu 120-200 tys. km),
  • nieszczelności miski olejowej wywołane korozją lub uszkodzeniem uszczelki,
  • sporadycznie trafiają się problemy z układem tłokowo-korbowym.

Jeśli chodzi o silnik 1.8 TDCi, to tu z kolei najczęstszymi awariami są:

  • usterka dwumasowego koła zamachowego,
  • niesprawne wtryskiwacze,
  • uszkodzenie przewodu łączącego sprężarkę z intercoolerem,
  • usterka czujnika wałka rozrządu.

Etapy rozwoju silnika 2.0 TDDi/TDCi

Silnik 2.0 TDDi – wyjaśnia ekspert iParts.pl – jest konstrukcją w pełni amerykańską i tak jak jego mniejsza wersja stanowił miłą odmianę po słabych fordowskich dieslach. Kierowcy do dziś cenią go za niskie zużycie paliwa, dobry układ rozrządu oparty o łańcuch wysokiej jakości, dobrą dynamikę i dużą dostępność części zamiennych.

Rozwinięcie tej jednostki, czyli silnik 2.9 TDCi, początkowo również był konstrukcją całkowicie amerykańską, jednak już nie tak udaną. Inżynierowie Forda wyraźnie przekombinowali i dopiero pomoc ze strony konstruktorów Groupe PSA sprawiło, że silnik 2.0 TDCi zyskał prawdziwą jakość. Dzięki tej współpracy motor odzyskał odpowiednią kulturę pracy i znów zapewniał spalanie na niskim poziomie, nie dając przy tym efektów w postaci licznych usterek i wad fabrycznych.

Słabe strony silników 2.0 TDDi oraz 2.0 TDCi

Silnik 2.0 TDDi od Forda nie jest jednostką złą, ale z całą pewnością ma skłonności do niemiłego zaskakiwania swoich właścicieli. Posiadacze aut z tym motorem powinni przygotować się na:

  • awarie koła dwumasowego,
  • awarie pompy wtryskowej,
  • problemy z wtryskiwaczami,
  • ukręcanie się wirnika pompy wody,
  • szybkie zużywanie się koła dwumasowego,
  • niską trwałość kół pasowych osprzętu,
  • niską kulturę pracy.

W przypadku silnika 2.0 TDCi lista problemów została wydłużona przez wcześniejsze wersje tej jednostki i obejmuje takie awarie jak:

  • uszkodzenia wtryskiwaczy,
  • uszkodzenia turbosprężarki,
  • usterki kół pasowych,
  • problemy z napędem alternatora,
  • zużywanie się napinaczy paska rozrządu,
  • usterka czujnika położenia wałka rozrządu,
  • awaria zaworu EGR,
  • problemy z filtrem DPF.

Popularne z kategorii Silnik

Olej silnikowy MOTUL 8100 X-cess 5W40 5 litrów
124,00 zł
4.8 (46 ocen)
Olej silnikowy MOTUL 8100 X-clean+ 5W30 5 litrów
157,00 zł
4.8 (46 ocen)
Olej silnikowy MOTUL 8100 X-Clean EFE 5W30 5 litrów
141,00 zł
4.8 (46 ocen)
Olej CASTROL Edge LL 5W30 5 litrów
213,00 zł
0 (0 ocen)
Olej silnikowy MOTUL 8100 X-clean 5W40 5 litrów
153,00 zł
4.8 (46 ocen)
Filtr oleju FILTRON OE 673
16,00 zł
4.9 (150 ocen)
Silnik w sklepie iParts.pl
Chcesz zobaczyć wszystkie produkty z kategorii: Silnik pasujące do Twojego samochodu lub poszukujesz produktu konkretnego producenta?
Sprawdź wszystkie z: Silnik
Na co dzień podchodzę do motoryzacji w sposób współczesny, może nawet nowoczesny. Staram się łączyć praktykę z teorią, bo wiem, że warto wiedzieć nie tylko, jak coś działa, ale i czemu to w ogóle ma służyć. Pod kilkoma względami jestem jednak absolutnym tradycjonalistą. Tradycyjnie podkreślam znaczenie regularnych przeglądów i wymian części lub płynów eksploatacyjnych. I tłumaczę, że przeciętnego kierowcy nie stać na oszczędzanie w którymkolwiek z tych aspektów.
7 komentarzy
Kupiłem forda z przebiegiem333000km wymieniłem olej filtr paliwa i rozrząd. Czasem lekko szarpie ale to może być filtr paliwa lub wtryskiwacze. Poza tym pięknie pracuje. Aż miło posłuchać.
Eksploatuję dwa fordy focus z silniekiem TDDI 1.8 . Jeden ma przebieg 290 tys ( kupiony z przebiegim 160 tys.) , drugi 210 tys . ( kupiony z przebiegiem 90tys ) . Zero problemów ekspoloatacyjnych z silnikiem . Kolega przejechał ponad 400 tys. na tym silniku i nadal jeździ . Trzeba jednak serwisować zgodnie z zaleceniami ( olej rozrzą itp ) . Ja się nie zawiodłem .
Kupiłem Focusa rocznik 2002 w 2008r..Miał na licznilku 130tys i trzęsący się silnik na wolnych obroach. Fachmani z serwisu Forda., uznali że to wina 2 masy. Wymiana nie pomogła. Okazało się że to wina poduszki żelowej z pr. strony silnika. Wymiana na zastępcza gumowa znacznie poprawiła komfort pracy silnika. Obecnie mam przejechane 279tys km Jedyna awaria to czuj. poł. walka roz.Samochod jest super i nie zamienię na inny.
Teraz Ford i tak idzie w EcoBoost, który moim zdaniem jest genialny. Mały blok, niskie zużycie paliwa i duża moc to idealne cechy nowych silników Forda. Jeśli chodzi o stare silniki to tylko i wyłącznie TDDi. TDCi mimo, że nowsze i bardziej ekonomiczne to zdecydowanie bardziej awaryjne.
Różne opinie słyszałem o tych silnikach, ale niestety raczej negatywne. Tak jak pisał Igor, mają więcej wad niż zalet. Znajomy mechanik nie bardzo polecał mi ten silnik w Fordzie, który chciałem kupić. Jednak wiadomo, ze kazdy ma swoje zdanie
Po 200.000 padł mi silnik obrucilo Panewniki dodam buł wymieniany olej na czas żadnych objawów nawet nie zapaliła misie kontrola oleju do awarii jeździł super spalanie średnie 6.7 litra na 100 km wymieniłem na drugi silnik o tej samej pojemności ale już model na łańcuchu zobaczymy jak ten pochodzi narazie super żadnych wyciekow
Z tego co słysze, jest zdecydowanie wiecej wad niż zalet, ale wiadomo że dużo zależy też od tego co, kto oczekuje. Moi klienci zazwyczaj średnio sobie chwalą te silniki, ale są też tacy, którzy nie potrafią podać konkretnych powodów, tylko same ogólniki, więc sam już nie wiem jak to jest w praktyce.

Powiązane artykuły

Zajączkowanie (kangurowanie) silnika na przykładzie 1.5 TSI. Aktualizacja oprogramowania jako rozwiązanie problemu

„Zajączkowanie” i „kangurowanie” samochodów z silnikami 1.5 TSI. Czy aktualizacja oprogramowania okazała się być wystarczającym rozwiązaniem tego problemu?

Na przełomie 2019 i 2020 roku mieliśmy całą plagę problemów z silnikami 1.5 TSI. Wyposażone w nie samochody „skakały”, „zajączkowały” i „kangurowały” podczas ruszania i nie tylko. Czy problem ten udało się rozwiązać? Czy zakup auta z silnikiem 1.5 TSI można obecnie uznać za bezpieczny?

czytaj więcej >
Prawidłowa temperatura silnika. Jaki zakres temperatur dla benzyny i diesla?

Ile wynosi prawidłowa temperatura silnika? Jaki jest zakres idealnych temperatur dla silników benzynowych, ale jaki dla diesli?

Wszystkie silniki spalinowe to nic innego jak piece napędzane płynnym paliwem. Tak jak w każdym piecu, również i w nich proces spalania zachodzi w pełni i prawidłowo wyłącznie w określonych zakresach temperatur. Jeśli będą za zimne, paliwo nie będzie efektywnie spalane, zbyt gorące grożą z kolei przegrzaniem i awarią. Jakie są te zakresy temperatur dla silników spalinowych? Jaką temperaturę powinien mieć diesel, a jaką silnik benzynowy?

czytaj więcej >
Wysokie spalanie paliwa w silniku diesla. Poznaj przyczyny i rozwiązania problemu

Wysokie spalanie paliwa w silniku diesla? Poznaj 4 przyczyny tego problemu i sposoby ich usunięcia

Do dziś wielu kierowców wybiera auta z silnikiem Diesla z powodów czysto ekonomicznych. Tańsze paliwo oznacza niższe koszty eksploatacji, ale tylko dopóki nie pojawią się problemy ze zwiększonym spalaniem. Co może być ich przyczyną? Dlaczego niektóre diesle palą wyraźnie więcej niż powinny?

czytaj więcej >
Szarpanie silnika i falowanie obrotów. Sprawdź czy nie wydmuchało uszczelki z kolektora ssącego?

Mocne szarpanie silnika i falowanie obrotów? Przyczyną może być uszkodzona uszczelka kolektora ssącego!

Silnik zaczyna szarpać, obroty falować, a do tego pojawiają się objawy choćby w postaci zwiększonego spalania czy kłębów czarnego dymu wydobywającego się z rury wydechowej? To może być efekt uszkodzonej uszczelki kolektora ssącego. Jak to potwierdzić?

czytaj więcej >

Nagrody

Ceneo
Opineo
Opineo

Dostawa

InPost
Dpd
Cargo

Płatności

tpay
Blik
Gotówką przy odbiorze