-10% W APLIKACJI! ODBIERZ KOD

Do końca promocji pozostało:

0
0
3
3
0
0
9
9
0
0
6
6
Znajdź części

Krok 3 - By ułatwić wybór typu auta, m.in. informacje na temat mocy swojego pojazdu znajdziesz w dowodzie rejestracyjnym w rubrykach P.1, P.2, P.3.

Strona dowodu rejestracyjnego
1
Niepoprawne pole
2
Niepoprawne pole
3
Niepoprawne pole

W poszukiwaniu najmniej awaryjnych silników samochodowych. Wyjątkowy ranking producentów i ich jednostek napędowych

Każdy kierowca marzy o aucie wyposażonym w niezawodną jednostkę napędową. Silnik, który bez problemu znosi trudy codziennej eksploatacji, jest trwały, odporny na awarie i wytrzymuje bardzo duży przebieg, to pragnienie wielu z nas. Czy jednak takie silniki w ogóle istnieją?

Najmniej awaryjne silniki samochodowe. Ranking producentów silników

W różnych czasopismach, magazynach czy serwisach internetowych znaleźć można różne zestawienia najmniej awaryjnych silników. Główną wadą tych zestawień jest fakt, iż miejsca przyznawane na liście najbardziej trwałych jednostek napędowych zależą w głównej mierze od kraju, w którym takiego zestawienia się dokonuje. I tak np. w zestawieniach amerykańskich silniki grupy VAG zajmują miejsca ostatnie, a w zestawieniach niemieckich to właśnie od nich rozpoczyna się tworzenie podobnych list. Dlatego też my złamiemy ten powtarzany ciągle schemat i przedstawimy Wam listę najmniej awaryjnych silników pogrupowanych właśnie według krajów ich pochodzenia. Zapraszamy w podróż do miejsc, z których pochodzą najlepsze i najmniej awaryjne jednostki napędowe ostatnich dziesięcioleci.

Jednostki napędowe z Francji

W powszechnej opinii polskich kierowców francuska motoryzacja w żaden sposób nie kojarzy się z solidnością i trwałością. Tymczasem to właśnie we Francji, w koncernie PSA, powstał silnik wyróżniany przez ekspertów na całym świecie – również przez naszych krajowych. Silnikiem tym jest DW10 2.0 HDI, wyprodukowany przy współudziale cieszącego się również nienajlepszą sławą Forda. Silnik ten to:

  • pierwszy motor PSA z wtryskiem common rail,
  • najpierw 8, a następnie 16 zaworów,
  • od 90 do nawet 163 KM mocy.

Najważniejsze jest w nim jednak to, jak pracuje oraz jak reaguje na obciążenia. Co do kultury pracy, to jest to jedna z lepszych jednostek powstałych w Europie. Trwałością i bezawaryjnością ustępuje wprawdzie kilku innym motorom, nadal jednak plasuje się w ścisłej czołówce najrzadziej psujących się silników na świecie.

Jednostki napędowe z Włoch

Włoska motoryzacja to przede wszystkim piękne, stylowe samochody. Z samą mechaniką nie zawsze jednak jest tu wszystko idealnie. Niemniej jednak to właśnie Włosi stworzyli 2 kultowe już silniki, które mogą być określane mianem dzieł sztuki z okresu renesansu koncernu Fiat. Co to za silniki?

  • 1.2 8v MPI „FIRE” – zgodnie okrzyknięty najlepszym modelem z serii „FIRE” (z ang. Fully Integrated Robotised Engine), czterocylindrowy, rzędowy silnik benzynowy. Jednostka ta, przy niewielkiej objętości, potrafił generować zaskakującą moc. Jest również zaskakująco wprost żywotna i bardzo podatna na tuning. Znaleźć można ją w całej gamie modeli Fiata, Lancii, a nawet w Alfa Romeo.
  • 1.9 JTD – dla odmiany silnik wysokoprężny, również prawdziwy majstersztyk. 1.9 JTD to wizytówka Fiata, jeśli chodzi o zdolności tego koncernu do tworzenia doskonałych i niezawodnych silników. Dostępny w różnych wersjach (8- i 16-zaworowych), generujący nawet do 190 KM mocy podstawowej (bez tuningu), cieszy się ogromną popularnością i szerokim uznaniem użytkowników.

Warto wspomnieć, że 1.9 JTD jest jednostką tak udaną, że stosowano go nie tylko w Fiatach czy „Alfach”, ale nawet w Oplach, Suzuki, czy szwedzkich Saabach.

Jednostki napędowe ze Szwecji

Skoro wspomnieliśmy już szwedzką markę Saab, to warto zauważyć, że w poszukiwaniu najmniej awaryjnych silników koniecznie trzeba udać się właśnie do Szwecji. To tam powstało kilka motorów uznawanych za „pancerne”, odporne na uszkodzenia i pozwalające wykręcić zaskakująco duże przebiegi. Silnikami tymi są m. in.:

  • wolnossący silnik 2.4 od Volvo – trwały, dobrze współpracuje z gazem, ma naprawdę fajne osiągi i dobrze brzmi.
  • 2.4 D5 Volvo – z paskiem rozrządu, bezawaryjny i bardzo trwały.
  • 2.5 z serii R5 od Volvo – niezbyt popularny, za to wśród ekspertów cieszący się doskonałą opinią.

Szwedzcy konstruktorzy stworzyli, rzecz jasna, więcej solidnych i bezawaryjnych silników, jednak te 3 wymienione powinny znaleźć się w absolutnym TOP 5 jednostek napędowych pochodzących ze Skandynawii.

Jednostki napędowe z Niemiec

Mimo różnych kryzysów przetaczających się przez niemiecką motoryzację, ta nadal zasłużenie kojarzona jest z solidnością i trwałością. Jeśli chodzi o najmniej awaryjne silniki od naszych zachodnich sąsiadów, to tu bez wątpienia należy wymienić:

  • 1.6 MPI – benzynowy, montowany w samochodach grupy VAG (Skoda, VW, Audi), prosty, łatwy w naprawie, tani w eksploatacji.
  • 1.9 TDI – kultowy diesel od grupy VAG, bezawaryjny, łatwy i tani w obsłudze, trwały i żywotne, potrafiący swobodnie wykręcić 350 tys. km przebiegu. Najlepsze odmiany tego silnika to BJB (bez filtra cząstek stałych) oraz BKC.
  • 3.0 BMW – oferujący od 218 KM do 306 KM, żwawy, elastyczny, posiadający zmienne fazy rozrządu, cieszy się doskonałą opinią wśród użytkowników.

To, oczywiście, daleko nie wszystkie niemieckie jednostki napędowe, które można by umieścić na tej liście. Z całą pewnością należałoby tu wspomnieć również o prawdziwym królu wśród najmniej awaryjnych silników, jakie kiedykolwiek powstały. Jednostki napędowe Mercedesa w123, a zwłaszcza model 200D, to absolutni zwycięzcy każdego takiego zestawienia. Długowieczne, trwałe, potrafiły przejechać bez awarii od 850 tys. do nawet 2 mln km! To 10-krotnie więcej, niż solidne, współczesne motory.

Jednostki napędowe z Japonii

Kraj Kwitnącej Wiśni zawsze słynął z doskonałych konstruktorów, nic więc dziwnego, że to właśnie tam powstają silniki zajmujące miejsce w ścisłej czołówce najmniej awaryjnych, a jednocześnie oferujących najwięcej pod każdym innym względem. Japońskimi silnikami, o których koniecznie należy tu wspomnieć, są:

  • Silniki Hondy o pojemności od 1.2 do 2.4 – lekkie, wysokooborotowe (nie lubią niskich obrotów), bardzo żywotne, super wytrzymałe (oferują co najmniej ok. 500 tys. km bezawaryjnego przebiegu).
  • 1.4 D4D od Toyoty – zaawansowana, niezbyt mocna jednostka stosowana w modelach Auris i Corolla, często wybierana przez firmy flotowe.
  • 2.2 ICTTDi 140 KM od Hondy – wyposażony w łańcuch rozrządu, dynamiczny, elastyczny i ekonomiczny. Silnik ten montowano w modelach Hondy Civic i Hondy Accord.

Tak jak Niemcy mają swoją legendę w postaci silnika 200D, tak Japonia ma coś o wiele lepszego. Kultowy, legendarny i niezwykle poszukiwany silnik 2JZ jest nie tylko silnikiem „pancernym” (jednym z najmniej awaryjnych w historii), ale i oferującym fanom motoryzacji niesamowite wręcz możliwości. Innymi, bardzo ciekawymi silnikami o doskonałej reputacji są silniki Hondy z serii K20 i K24. Więcej na ich temat znajdziecie w naszym poradniku: „Szukacie jednostki napędowej nie do zdarcia? Montowane w Hondach silniki K20 i K24 mogą być Waszym najlepszym wyborem”. Sprawdźcie koniecznie!

Popularne z kategorii Silnik

Filtr oleju FILTRON OE 673
16,00 zł
4.9 (150 ocen)
Filtr oleju FILTRON OE 650/1
16,00 zł
4.9 (150 ocen)
Filtr oleju FILTRON OE 667/1
19,00 zł
4.9 (150 ocen)
Filtr oleju FILTRON OE 648/6
19,00 zł
4.9 (150 ocen)
Filtr oleju FILTRON OP 575
19,00 zł
4.9 (150 ocen)
Filtr powietrza FILTRON AP 139/2
30,00 zł
4.8 (104 ocen)
Silnik w sklepie iParts.pl
Chcesz zobaczyć wszystkie produkty z kategorii: Silnik pasujące do Twojego samochodu lub poszukujesz produktu konkretnego producenta?
Sprawdź wszystkie z: Silnik
Na co dzień podchodzę do motoryzacji w sposób współczesny, może nawet nowoczesny. Staram się łączyć praktykę z teorią, bo wiem, że warto wiedzieć nie tylko, jak coś działa, ale i czemu to w ogóle ma służyć. Pod kilkoma względami jestem jednak absolutnym tradycjonalistą. Tradycyjnie podkreślam znaczenie regularnych przeglądów i wymian części lub płynów eksploatacyjnych. I tłumaczę, że przeciętnego kierowcy nie stać na oszczędzanie w którymkolwiek z tych aspektów.
1 komentarz
Fakt dużo dobrego czytałem o tym wspomnianym tutaj kultowym silniku 2JZ. Jest on naprawdę wyjątkowo wytrzymały. No i uchodzi za marzenie wszystkich fanów tuningu jakby nie patrzeć. W sumie ten skrót kojarzy chyba każdy, kto choć trochę jest zorientowany w motoryzacji.

Powiązane artykuły

Gdzie wlać olej silnikowy? Jak dolać olej do silinka w sposób w pełni prawidłowy?

Jak i gdzie należy wlewać olej silnikowy? W jaki sposób prawidłowo uzupełniać poziom oleju w samochodzie?

Olej silnikowy jest niezbędnym płynem samochodowym, bez którego żaden silnik nie jest w stanie funkcjonować. Oleju silnikowego w układzie smarowania nie może zabraknąć, ale nie może go też być w nim zbyt dużo. Jak sprawdzić jego ilość? W jaki sposób prawidłowo uzupełniać braki?

czytaj więcej >
Głośna praca silnika.Dlaczego samochód głośno chodzi?

Głośna praca silnika. Co może być przyczyną hałasu przy pracującym motorze samochodu?

Po zapaleniu silnika Wasze auto zaczyna hałasować? Motor pracuje głośniej niż zwykle? A może to wcale nie jest motor? Możliwych przyczyn głośnej pracy silnika, czy szerzej – samochodu, jest naprawdę sporo. I nie zawsze łatwo jest je rozpoznać.

czytaj więcej >
Zapiekające się pierścienie tłokowe w silnikach 1.6 MPI. Możliwa przyczyna dużego poboru oleju

Zapiekające się pierścienie tłokowe w silnikach 1.6 MPI? To może być przyczyną zwiększonego poboru oleju samochodowego

Zwiększony pobór oleju przez dany silnik nie brzmi jak poważny problem, ale czasem może stać się prawdziwym utrapieniem. Mamy na rynku silniki – jak 1.6 MPI – w których utrapienie to jest niemal gwarantowane, a przyczyny tego zjawiska są więcej niż oczywiste.

czytaj więcej >
Wysokie spalanie paliwa w silniku diesla. Poznaj przyczyny i rozwiązania problemu

Wysokie spalanie paliwa w silniku diesla? Poznaj 4 przyczyny tego problemu i sposoby ich usunięcia

Do dziś wielu kierowców wybiera auta z silnikiem Diesla z powodów czysto ekonomicznych. Tańsze paliwo oznacza niższe koszty eksploatacji, ale tylko dopóki nie pojawią się problemy ze zwiększonym spalaniem. Co może być ich przyczyną? Dlaczego niektóre diesle palą wyraźnie więcej niż powinny?

czytaj więcej >

Nagrody

Ceneo
Opineo
Opineo

Dostawa

InPost
Dpd
Cargo

Płatności

tpay
Blik
Gotówką przy odbiorze