Znajdź części

Krok 3 - By ułatwić wybór typu auta, m.in. informacje na temat mocy swojego pojazdu znajdziesz w dowodzie rejestracyjnym w rubrykach P.1, P.2, P.3.

Strona dowodu rejestracyjnego
1
Niepoprawne pole
2
Niepoprawne pole
3
Niepoprawne pole

Volkswagenowskie silniki TSI/TFSI. Jakie niebezpieczeństwa wiążą się z wprowadzaniem nowych technologii?

Każda nowa konstrukcja obciążona jest ryzykiem usterek, które mogą dać o sobie znać dopiero w procesie eksploatacji. Im zaś więcej zastosowano innowacji, tym większa szansa na to, że coś pójdzie nie tak. O prawdzie tej boleśnie przekonali się inżynierowie grupy VAG, którzy na początku XXI wieku stworzyli serię niezwykle nowoczesnych i funkcjonalnych, ale niepozbawionych wad silników serii TSI/TFSI.

Silnik TSI i TFSI w VW - różnice, opinie, wady i zalety

Na czym polega nowoczesność silników TSI/TFSI grupy VAG?

Historia volkswagenowskich silników TSI tak naprawdę zaczęła się w roku 2002, od debiutu jednostki napędowej FSI (Fuel Straight Injection) wyróżniającej się rewolucyjnym jak na owe czasu rozwiązaniem, czyli bezpośrednim wtryskiem paliwa. Dzięki bezpośrednim wtryskom, silniki FSI odznaczały się większą mocą przy niższym zużyciu paliwa. Kilka lat później konstruktorzy z koncernu VW do silników FSI dodali turbo, otrzymując jednostkę Turbo FSI. Niestety, silniki te, choć bardzo dobre, posiadały znaczące wady (m. in. konieczność jazdy na 98 oktanowej benzynie), które miały odejść w zapomnienie wraz z wprowadzeniem do produkcji nowoczesnych silników TSI. I faktycznie, dawne wady zniknęły, za to pojawiły się zupełnie nowe.

Cechą charakterystyczną silników TSI/TFSI – wyjaśnia nam ekspert iParts.pl odpowiedzialny za części jednostek napędowych – jest nowe podejście do wtrysku paliwa. W tym przypadku mamy bowiem do czynienia z dozowaniem paliwa podczas suwu sprężenia, przy praktycznie dowolnym zakresie obrotów i tuż przed zapłonem. Obecny w komorze spalania przepływ powietrza przenosi powstałą już mieszankę w pobliże świecy zapłonowej, co daje efekt tzw. uwarstwienia – w górnej części cylindra znajduje się mieszanka bogatsza, a w dolnej uboższa.

Jakie są mocne strony innowacyjnych jednostek TSI/TFSI?

Dzięki nowej technologii silniki TSI/TFSI zyskały bardzo szeroki zastosowanie, przez co znaleźć je można w wielu modelach grupy VAG (Audi, Seat, Skoda, Volkswagen). Nowoczesny wtrysk, turbosprężarka i rozrząd z łańcuchem rozrządu dały efekt zbliżony do tego, jaki znany był wówczas wyłącznie posiadaczom aut z silnikiem wysokoprężnym. Auta napędzane motorami TSI/TFSI okazały się być pojazdami niezwykle dynamicznymi i jednocześnie oszczędnymi. Silnik jest cichy, odznacza się dużą kulturą pracy i nie pochłania dużych ilości paliwa. Niestety, jak wiele nowoczesnych – wręcz innowacyjnych – konstrukcji, posiada też swoje wady, które dość szybko dały o sobie znać użytkującym go kierowcom. Co to za wady? Mechanicy i eksperci bez chwili zastanowienia wymieniają trzy podstawowe, którymi są:

Nie dotyczy to, rzecz jasna, wszystkich bez wyjątku silników TSI/TFSI, ale nadal wiele najpopularniejszych wersji tej jednostki zmaga się tymi usterkami (np. silnik 1.8 o mocy 120 KM), zwłaszcza jeśli chodzi o ich wcześniejsze partie produkcji. Nowoczesne silniki TSI zdają się być zupełnie nową jakością:

Masz auto z silnikiem TSI/TFSI? Na to musisz uważać!

Problem z napinaczem rozrządu w silnikach TSI/TFSI tkwi w jego małej wytrzymałości. Jednostki te z pierwszych lat produkcji odznaczały się tego typu wadą fabryczną, którą na szczęście udało się już opanować. Na szczęście, gdyż słaby napinacz to tykająca bomba zegarowa. Jego nadzwyczaj szybkie zużycie może spowodować, że nim ktokolwiek się zorientuje łańcuch rozrządu zaczyna być coraz bardziej luźny, aż w końcu przeskakuje lub nawet zrywa się całkowicie. Efekt? Katastrofa w postaci kolizji tłoków z zaworami silnika, co niemal w 100 procentach przypadków oznacza kompleksowy remont jednostki.

Równie poważnym problemem jest wysokie zużycie oleju silnikowego, co wynika ze zbyt cienkich pierścieni uszczelniających tłoki. Przez to niedopatrzenie silnik pochłania olej w tempie od 0,5 do 1 l na 1000 km. Dotyczy to zwłaszcza silników TSI/TFSI 1.8 i 2.0 z lat 2008-2011.

Jeśli chodzi o wysokie koszty serwisowania, to tu pewnym rozwiązaniem jest korzystanie z propozycji dobrych sklepów internetowych. W ofercie iParts.pl znaleźć można części do samochodów z silnikami TSI/TFSI w cenach znacznie atrakcyjniejszych niż w ASO.

Popularne z kategorii Silnik

Filtr oleju FILTRON OE 673
17,00 zł
4.9 (150 ocen)
Filtr oleju FILTRON OE 650/1
16,00 zł
4.9 (150 ocen)
Filtr oleju FILTRON OE 667/1
19,00 zł
4.9 (150 ocen)
Filtr oleju FILTRON OE 648/6
19,00 zł
4.9 (150 ocen)
Filtr oleju FILTRON OP 575
19,00 zł
4.9 (150 ocen)
Filtr powietrza FILTRON AP 139/2
30,00 zł
4.8 (104 ocen)
Silnik w sklepie iParts.pl
Chcesz zobaczyć wszystkie produkty z kategorii: Silnik pasujące do Twojego samochodu lub poszukujesz produktu konkretnego producenta?
Sprawdź wszystkie z: Silnik
W swojej pracy staram się integrować tematy związane w samochodami i technologiami IT. Zaczynałem jako „dzieciak”, aktywnie biorąc udział w rozwoju stron internetowych poświęconych skuterom, a w moich kolejnych zajęciach zawsze przewijały się dwa zagadnienia: motoryzacja i internet. Dzięki temu praca w największym polskim sklepie online z częściami jest nie tylko sposobem na życie, ale i realizacją pasji.
7 komentarzy
Wspaniała dynamika. Splanie spore jak na ta pojemność 10-13 l/100 km chociaz jak na taka dynamikę to tez bez przesady. 55kkm 2 lata bez zadnych dolewek pomiędzy zmianami.Polecam szczegolne 45 TFSI - świetny motor.
jak na razie przejechałem na tym silniku 22680 km nie dolałem ani mililitra oleju , fakt samochód wyprowadzony z salonu , więc wiem i nie wiem co posiadam , wiem że jestem pierwszym właścicielem nie wiem co będzie dalej ,zmieniłem markę oleju na MOTUL , co do wymiany oleju , szlaktr mię trafia gdyż mogę skasować stan poziomu oleju natomiast nie termin wymiany czyli bez cyborga ani rusz ile jeszcze takich głupot mię czeka się okaże , następna głupota czujnik ostrzegania przed przeszkodą nie w każdej sytuacji jest to zdrowe a tym bardziej bezpieczne o czym przekonałem się na własnej skórze ,lusterko wewnętrzne które niestety zasłania widoczność należy niezle się zgarbić żeby cokolwiek zobaczyć , tempomat nie ma w Polsce możliwości żeby go stosować , jest wiele punktów wyłudzania pieniędzy które niestety służą tylko i wyłącznie do tych celów , posiadacz audi a4 b9 TFSI limuzyna S LINE
Mam cztery lata , faktycznie bierze olej około 0.5 litra na 1000 km, aczkolwiek moim zdaniem koszt do przyjęcia za te dynamikę i kulturę pracy, Spalanie długodystansowe około 7.5 litra
Jestem posiadaczem 1,8 tfsi rok 2015, jak wiadomo tym co mają samochody z tym silnikiem po 2012 chyba poprawili jednostki pod względem spalania oleju co mogę potwierdzić na swoim przykładzie od wymiany do wymiany jak doleję 200 ml to wszystko. Najlepsze było podejście zaufanego mechanika gdy zapytałem o wymianę rozrządu.. Odpowiedź brzmiała że nie tyka tych silników bo to są wg. jego oceny jednorazowe silniki,z takim podejściem co dla niektórych warsztatów zakładam że jak za kilka lat znikną z rynku w większości stare jednostki typu słynne "1,9 tdi" to chłopy na chleb nie zarobią,chyba że wymianą kół i opon. Ja uważam że prawidłowe serwisowanie na czas podstawowych elementów nie będzie raczej przysparzać kłopotów jeżeli chodzi o eksploataję tych jednostek.
rok produkcji 2018 rewelacyjny cichy niskie spalanie wspaniała dynamika polecam silniki po 2014r
Dużo słyszałem o tych silnikach, ale niezbyt pozytywnego. Z tego co mówił mi mechanik to te silniki pobierają dużo oleju. Później pojawiły się poprawione wersje, nie wiem jak jest teraz. Choć krążą o nich tego typu legendy to na pewno nie każdy silnik TSI i TFSI jest wadliwy
No niestety. Dałem się namówić na samochód z tym silnikiem. Doradca zapewniał mnie, że to bardzo innowacyjne rozwiązanie, ekonomiczne i wszystko co najlepsze. Jednak w praniu wygląda to różnie. Ma swoje plusy, bo auto bardzo fajne, ale niestety co do silnika zgadza się w zupełności z tym artykułem. Gdybym miał wybierać raz jeszcze, to zdecydowanie wybrałbym model z innym silnikiem.

Powiązane artykuły

Wysokie spalanie paliwa w silniku diesla. Poznaj przyczyny i rozwiązania problemu

Wysokie spalanie paliwa w silniku diesla? Poznaj 4 przyczyny tego problemu i sposoby ich usunięcia

Do dziś wielu kierowców wybiera auta z silnikiem Diesla z powodów czysto ekonomicznych. Tańsze paliwo oznacza niższe koszty eksploatacji, ale tylko dopóki nie pojawią się problemy ze zwiększonym spalaniem. Co może być ich przyczyną? Dlaczego niektóre diesle palą wyraźnie więcej niż powinny?

czytaj więcej >
Głośna praca silnika.Dlaczego samochód głośno chodzi?

Głośna praca silnika. Co może być przyczyną hałasu przy pracującym motorze samochodu?

Po zapaleniu silnika Wasze auto zaczyna hałasować? Motor pracuje głośniej niż zwykle? A może to wcale nie jest motor? Możliwych przyczyn głośnej pracy silnika, czy szerzej – samochodu, jest naprawdę sporo. I nie zawsze łatwo jest je rozpoznać.

czytaj więcej >
Błąd P0697. Jak sobie poradzić z błędem?

Jak radzić sobie w przypadku pojawienia się błędu P0697? Co może być jego przyczyną i dlaczego warto sprawdzić wszystkie powody?

Błąd P0697 jest jednym z częściej pojawiających się i z pewnością jednym z trudniejszych do rozszyfrowania błędów odczytywanych przez komputery diagnostyczne. I właśnie z tego powodu niektórzy próbują na „naprawie” przyczyn jego powstania zarabiać w sposób nie zawsze uczciwy.

czytaj więcej >
Zapiekające się pierścienie tłokowe w silnikach 1.6 MPI. Możliwa przyczyna dużego poboru oleju

Zapiekające się pierścienie tłokowe w silnikach 1.6 MPI? To może być przyczyną zwiększonego poboru oleju samochodowego

Zwiększony pobór oleju przez dany silnik nie brzmi jak poważny problem, ale czasem może stać się prawdziwym utrapieniem. Mamy na rynku silniki – jak 1.6 MPI – w których utrapienie to jest niemal gwarantowane, a przyczyny tego zjawiska są więcej niż oczywiste.

czytaj więcej >

Nagrody

Ceneo
Opineo
Opineo

Dostawa

InPost
Dpd
Cargo

Płatności

tpay
Blik
Gotówką przy odbiorze