Używany Peugeot 406 Coupé – poradnik kupującego. Dlaczego to auto naprawdę warte jest uwagi?

Data:

Klasyczny Peugeot 406 cieszy się doskonałą opinią samochodu niezawodnego, wygodnego i doskonałego do długich podróży. Jego najciekawsza wersja, czyli Peugeot 406 Coupé, zyskała oprócz tego opinię auta o niezwykłej urodzie i dynamice. Czy jest równie pewny i bezawaryjny, jak klasyczny sedan? Jakiego typu problemy mogą się w nim pojawić? Na co muszą uważać kierowcy rozważający zakup używanego Peugeot 406 Coupé?

Diesel czy benzyniak? W którą wersję napędową używanego Peugeota 406 Coupé lepiej zainwestować?

Peugeot 406 Coupé wyposażany był przede wszystkim w benzynowe jednostki napędowe i takie też najczęściej spotykane są na rynku wtórnym. Znacznie trudniej znaleźć diesla, choć te również bywają dostępne na rynku wtórnym. Diesle są jednak z reguły droższe, przez co decydują się na nie jedynie prawdziwi miłośnicy marki. Silnikami montowanymi z modelu 406 Coupé były:

  • 2.0 16V - XU10J4R - 97kW/132 KM,
  • 2.0 16V - EW10J4 - 100kW/136 KM współpracujący z manualną lub automatyczną skrzynią biegów,
  • 2.2 16V - EW12J4 - 158 KM,
  • 3.0 V6 24V - ES9J4 - 190 KM w połączeniu z manualną lub automatyczną skrzynią biegów,
  • 3.0 V6 24V - ES9J4S - 207 KM do wyboru z manualną lub automatyczną skrzynią biegów,
  • 2.2 HDI 16V - DW12TED4 - 133 KM.

Silniki benzynowe w Peugeot 406 Coupé odznaczają się wysoką kulturą pracy, choć ich apetyt na paliwo jest naprawdę niemały (średnio 12-14 litrów na 100 km). Wyróżniają się również doskonałymi osiągami i dużą trwałością. Za najtańsze i najmniej problematyczne uchodzą modele Peugeot 406 Coupé w wersji 2.0 136 KM. Niestety, posiadają jednocześnie najsłabsze osiągi, co wyraźnie kłóci się ze sportowym charakterem tego samochodu. Dużo lepiej pod tym względem jest z dieslami.

Droższe i rzadziej dostępne diesle pod względem kultury pracy nie ustępują niczym jednostkom benzynowym, jednak podnoszą ceny eksploatacji. Pewien problem może tu stanowić konieczność regularnych przeglądów i konserwacji. Koszty podnosi także zastosowanie w Peugeot 406 Coupé napędzanych olejem napędowym filtra cząstek stałych. Filtr ten potrafił sprawiać właścicielom tego modelu niemało problemów, lecz obecnie nie jest już z tym tak źle. Mechanicy nauczyli się go obsługiwać, a i cena samego filtra mocno spadła. Dodatkowym wydatkiem będzie tu konieczność uzupełniania specjalnego płynu do filtra FAP o nazwie Eolys. Płyn ten nalży uzupełnić przy każdej wymianie filtra, czyli co 80 tys. km. W naszym sklepie iParts.pl znajdziecie oryginalny, dobrej jakości płyn Eolys w cenie pozwalającej nieco ograniczyć wspominane koszty i ulżyć Waszej kieszeni.

Francuz? A więc problem z elektroniką! Jakie dokładnie usterki tego układu mogą pojawić się w używanym Peugeot 406 Coupé?

Samochody francuskie słyną z problemów z elektroniką. W przypadku Peugeot’a 406 Coupé trudno jest mówić o „słynięciu” z tego typu usterek, jednak z całą pewnością należy zaliczyć je do jednych z częstszych. Wersję tę dręczą te same drobne awarie, co sedana czy kombi. Najczęstszymi problemami z elektryką w używanym Peugeot 406 Coupé są:

  • fałszywe błędy poduszek powietrznych,
  • świecąca bez powodu kontrolka silnika,
  • awarie drobnego osprzętu w rodzaju sondy lambda.

Wszystkie te drobne usterki są na szczęście stosunkowo łatwe i tanie w naprawie. Pamiętajcie, aby po zakupie Peugeot 406 Coupé zabrać samochód do zaufanego mechanika znającego się na „francuzach” na konkretny przegląd i wymianę wszystkiego, co wymienić trzeba. A co trzeba w nim będzie koniecznie wymienić?

Spodobał Ci się artykuł?

lub sprawdź ceny części do Peugeot 406 Coupe w naszej ofercie!

Jak wygląda eksploatacja Peugeot’a 406 Coupe? Na wymianę których części musicie być gotowi zaraz po zakupie używanego modelu?

Peugeot 406 Coupé to samochód dla prawdziwego konesera. Chociaż trwały i bezawaryjny, wymaga odpowiedniego podejścia i właściwej troski. Kupując używanego Peugeot’a 406 Coupé, w ciągu pierwszego miesiąca jego użytkowania powinniście w nim wymienić:

Oczywiście warto dopisać sobie do listy wspominany już filtr cząstek stały FAP oraz płyn obniżający temperaturę spalania sadzy (Eloys). Ponieważ Peugeot 406 Coupé to model mocno usportowiony, napędzany jednymi z potężniejszych w tej klasie silnikami, należy wziąć pod uwagę wymianę każdego elementu zużywającego się na skutek dynamicznej jazdy. W pierwszej kolejności powinniście tu zwrócić uwagę na stan opon, które – tak jak i wszystkie wymienione już części – znajdziecie w iParts.pl po naprawdę dobrych cenach.


Dodaj swój komentarz

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.