Klasyczny Peugeot 406 cieszy się doskonałą opinią samochodu niezawodnego, wygodnego i doskonałego do długich podróży. Jego najciekawsza wersja, czyli Peugeot 406 Coupé, zyskała oprócz tego opinię auta o niezwykłej urodzie i dynamice. Czy jest równie pewny i bezawaryjny, jak klasyczny sedan? Jakiego typu problemy mogą się w nim pojawić? Na co muszą uważać kierowcy rozważający zakup używanego Peugeot 406 Coupé?

Diesel czy benzyniak? W którą wersję napędową używanego Peugeota 406 Coupé lepiej zainwestować?

Peugeot 406 Coupé wyposażany był przede wszystkim w benzynowe jednostki napędowe i takie też najczęściej spotykane są na rynku wtórnym. Znacznie trudniej znaleźć diesla, choć te również bywają dostępne na rynku wtórnym. Diesle są jednak z reguły droższe, przez co decydują się na nie jedynie prawdziwi miłośnicy marki. Silnikami montowanymi z modelu 406 Coupé były:

  • 2.0 16V - XU10J4R - 97kW/132 KM,
  • 2.0 16V - EW10J4 - 100kW/136 KM współpracujący z manualną lub automatyczną skrzynią biegów,
  • 2.2 16V - EW12J4 - 158 KM,
  • 3.0 V6 24V - ES9J4 - 190 KM w połączeniu z manualną lub automatyczną skrzynią biegów,
  • 3.0 V6 24V - ES9J4S - 207 KM do wyboru z manualną lub automatyczną skrzynią biegów,
  • 2.2 HDI 16V - DW12TED4 - 133 KM.

Silniki benzynowe w Peugeot 406 Coupé odznaczają się wysoką kulturą pracy, choć ich apetyt na paliwo jest naprawdę niemały (średnio 12-14 litrów na 100 km). Wyróżniają się również doskonałymi osiągami i dużą trwałością. Za najtańsze i najmniej problematyczne uchodzą modele Peugeot 406 Coupé w wersji 2.0 136 KM. Niestety, posiadają jednocześnie najsłabsze osiągi, co wyraźnie kłóci się ze sportowym charakterem tego samochodu. Dużo lepiej pod tym względem jest z dieslami.

Droższe i rzadziej dostępne diesle pod względem kultury pracy nie ustępują niczym jednostkom benzynowym, jednak podnoszą ceny eksploatacji. Pewien problem może tu stanowić konieczność regularnych przeglądów i konserwacji. Koszty podnosi także zastosowanie w Peugeot 406 Coupé napędzanych olejem napędowym filtra cząstek stałych. Filtr ten potrafił sprawiać właścicielom tego modelu niemało problemów, lecz obecnie nie jest już z tym tak źle. Mechanicy nauczyli się go obsługiwać, a i cena samego filtra mocno spadła. Dodatkowym wydatkiem będzie tu konieczność uzupełniania specjalnego płynu do filtra FAP o nazwie Eolys. Płyn ten nalży uzupełnić przy każdej wymianie filtra, czyli co 80 tys. km. W naszym sklepie iParts.pl znajdziecie oryginalny, dobrej jakości płyn Eolys w cenie pozwalającej nieco ograniczyć wspominane koszty i ulżyć Waszej kieszeni.

Francuz? A więc problem z elektroniką! Jakie dokładnie usterki tego układu mogą pojawić się w używanym Peugeot 406 Coupé?

Samochody francuskie słyną z problemów z elektroniką. W przypadku Peugeot’a 406 Coupé trudno jest mówić o „słynięciu” z tego typu usterek, jednak z całą pewnością należy zaliczyć je do jednych z częstszych. Wersję tę dręczą te same drobne awarie, co sedana czy kombi. Najczęstszymi problemami z elektryką w używanym Peugeot 406 Coupé są:

  • fałszywe błędy poduszek powietrznych,
  • świecąca bez powodu kontrolka silnika,
  • awarie drobnego osprzętu w rodzaju sondy lambda.

Wszystkie te drobne usterki są na szczęście stosunkowo łatwe i tanie w naprawie. Pamiętajcie, aby po zakupie Peugeot 406 Coupé zabrać samochód do zaufanego mechanika znającego się na „francuzach” na konkretny przegląd i wymianę wszystkiego, co wymienić trzeba. A co trzeba w nim będzie koniecznie wymienić?

Jak wygląda eksploatacja Peugeot’a 406 Coupe? Na wymianę których części musicie być gotowi zaraz po zakupie używanego modelu?

Peugeot 406 Coupé to samochód dla prawdziwego konesera. Chociaż trwały i bezawaryjny, wymaga odpowiedniego podejścia i właściwej troski. Kupując używanego Peugeot’a 406 Coupé, w ciągu pierwszego miesiąca jego użytkowania powinniście w nim wymienić:

Oczywiście warto dopisać sobie do listy wspominany już filtr cząstek stały FAP oraz płyn obniżający temperaturę spalania sadzy (Eloys). Ponieważ Peugeot 406 Coupé to model mocno usportowiony, napędzany jednymi z potężniejszych w tej klasie silnikami, należy wziąć pod uwagę wymianę każdego elementu zużywającego się na skutek dynamicznej jazdy. W pierwszej kolejności powinniście tu zwrócić uwagę na stan opon, które – tak jak i wszystkie wymienione już części – znajdziecie w iParts.pl po naprawdę dobrych cenach.