Opony Nexen N’Fera Sport w nowych Golfach i Leonach. Czy wybór tego modelu opon na wyposażenie fabryczne to dobra decyzja?

Data:
W kategorii Opony

Południowokoreańska marka Nexen będzie dostarczać opony na pierwszy montaż do najnowszych modeli Volkswagena Golfa oraz Seata Leona. Czy koncern grupy VAG podjął właściwą decyzję? Czego mogą się spodziewać kierowcy kupujący te właśnie modele?

Zdaniem sceptyków dobór opon samochodowych na pierwszy montaż jest potwierdzeniem reguły, jaką kierują się producenci współczesnych aut, która to reguła mówi, że „ważne jest tylko to, aby sprzedać” – i nie ma znaczenia, jak fabryczne opony zachowywać się będą po wyjechaniu z salonu. Opinia ta nie jest jednak potwierdzana ani przez testy, ani przez ekspertów, którzy podkreślają znaczenie jakości w dobrze opon przeznaczonych właśnie na pierwszy montaż. Ich zdaniem zachęcanie potencjalnego klienta do wyboru konkretnego modelu samochodu musi oznaczać postawienie na wysoką jakość, bo tylko ona jest w stanie przekonać nieprzekonanych. Jak wygląda to w przypadku nowych Golfów i Leonów oraz montowanych w nich fabrycznie opon Nexen N’Fera Sport?

Nowy Volkswagen Golf oraz Seat Leon dostaną na fabryczne wyposażenie opony N’Fera Sport marki Nexen. Skąd taka właśnie decyzja?

Niezwykle popularny model Volkswagena w swojej najnowszej odsłonie (VW Golf VIII generacji) oraz jego iberyjski krewniak – Seat Leon IV generacji, otrzymają jako fabryczne wyposażenie nowy model opon marki Nexen, czyli N’Fera Sport. Oba modele to kolejne odsłony aut kompaktowych, które zdobyły sobie ogromną popularność w Europie oraz na innych kontynentach. VW Golf osiągnął już niebotyczną wprost liczbę ponad 35 mln sprzedanych egzemplarzy, a jego bardziej „zadziorny” i usportowiony krewniak – Seat Leon – w ponad 2 mln sztuk trafił już do rąk kierowców. Już sam fakt, że do tak popularnych modeli kierownictwo grupy VAG zdecydowało się wybrać opony dość mało znanej w Europie marki Nexen, wzbudził niemałe zainteresowanie. Czym podyktowana jest ta decyzja?

Jak czytamy w komunikatach prasowych oznajmiających fakt wyboru opon Nexen N’Fera Sport na pierwszy model w obu przytaczanych modelach aut, jednym z aspektów decydujących o takim wyborze jest fakt, iż opony te powstały z myślą o europejskich pojazdach sportowych. Co to jednak, tak naprawdę, oznacza? Jakimi właściwościami charakteryzują się nowe opony do Golfa i Seata Leona?

Opony N’Fera Sport w testach i opiniach użytkowników. Co warto wiedzieć o tym nowym modelu ogumienia marki Nexen?

Opony Nexen N’Fera Sport to następca popularnego modelu N’Fera SU1 – popularnego szczególnie w Azji, jednak używanego chętnie również w Europie, zwłaszcza w przypadku cięższych samochodów. N’Fera Sport to opony ze względu na swoją cenę plasujące się w segmencie ekonomicznym (są stosunkowo tanie), jednak nie należy tego utożsamiać z ich co najwyżej przeciętną jakością. Cena tego modelu opon, jak i wielu innych modeli marki Nexen, to efekt polityki firmy, która po zdobyciu uznania w Azji, próbuje wywalczyć swoje miejsce na rynku europejskim wśród naprawdę sporej i bardzo silnej konkurencji.

Jakość modelu N’Fera Sport pokazują chociażby tegoroczne testy, w tym test opon letnich 225/45 R17 - GTÜ 2021. W teście tym, w którym wzięły udział m. in. modele Nokian WetProof, Michelin Primacy 4, Continental PremiumContact 6 czy Goodyear Efficient Grip Performance 2, opony Neven N’Fera Sport wypadły zdecydowanie najlepiej, zajmując pierwsze miejsce w zestawieniu. Szczególnie dobrze wypadły podczas testów na suchej nawierzchni, oferując jednocześnie bardzo przyzwoite osiągi na mokrej nawierzchni oraz zapewniając stosunkowo niskie koszty operacyjne. Na bardzo dobre, osiągane przez model N’Fera Sport parametry na suchej drodze, zwracają uwagę również inni recenzenci. Oprócz tego opony te w ogólnej opinii specjalistów zyskują uznanie następującymi cechami:

  • nowoczesnym, agresywnym bieżnikiem o sporej asymetrii i przemyślanym wzorze,
  • dostosowaniem do dynamicznej jazdy,
  • zwiększeniem sterowności i skróceniu drogi hamowania (w stosunku do modelu poprzedniego) na mokrej nawierzchni.

W nomenklaturze producenta, opony Nexen N’Fera Sport występują również jako model SU2 (następca SU1) i jako takie można je znaleźć u poszczególnych dostawców. Jeśli chodzi o rozmiary tego modelu, to jest on obecnie oferowany w wersjach od 17 do 20 cali.

Spodobał Ci się artykuł?

i sprawdź ceny opon w naszej ofercie!

Opony południowokoreańskiej marki Nexen. Jak należy traktować krążące o nich opinie?

Każda marka oponiarska bardzo szybko dorabia się opinii, które krążą następnie przez krótszy lub dłuższy czas po środowisku motoryzacyjnym, albo ulegając szybkiej weryfikacji, albo „przyklejając się” na dobre do danego producenta. Nie inaczej jest w przypadki opon Nexen, które zaraz po trafieniu na polski rynek zyskały opinię tzw. „lepszych chińczyków”. Wystarczyło jednak zaledwie kilka lat obecności w Europie, aby wizerunek marki i jej opon uległ znaczącej zmianie. Jak obecnie jest ona postrzegana?

W oczach ekspertów ogumienie marki Nexen to typowe, południowokoreańskie opony, czyli:

  • bardzo nowoczesne,
  • tanie,
  • tworzone z myślą o autach konkretnego typu i określonych warunkach klimatycznych.

To, jak szybko marka Nexen wywalczyła sobie silną pozycję na rynku europejskim, tak ceniącym sobie doświadczone marki o wieloletniej historii, wzbudza szacunek nawet największych sceptyków. Dość powiedzieć, że opony Nexen stały się pierwszym wyborem m. in. marki Porsche. A to już o czymś świadczy.


Dodaj swój komentarz

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.