Przy tak dużej różnorodności produktów, z jaką mamy do czynienia w przypadku lamp warsztatowych, wybór tego właściwego może sprawiać niemałe trudności. Czym należy się kierować przy ich zakupie? Jakie lampy warsztatowe warto mieć w swoim garażu?
Jeden z moich ulubionych warsztatowych „sucharów” brzmi następująco: Co jest pod samochodem? Pod samochodem jest ciemno. I faktycznie, pod samochodem z reguły jest ciemno, tak samo, jak ciemno bywa pod maską, w nadkolach, a nieraz i w kabinie pasażerskiej. A ponieważ mechanika samochodowa nie jest zabawą w ciuciubabkę i żeby coś faktycznie naprawić, trzeba to najpierw zobaczyć, nie ma tu miejsca na błądzenie w ciemnościach. Czego możecie użyć do odpowiedniego rozświetlenia tych ciemności? Oczywiście, lamp warsztatowych. Prawdziwych, dobrej jakości lamp, które powstały z myślą o pracy w trudnych warunkach i o spełnianiu różnych, czasem naprawdę bardzo konkretnych zadań. Które z tych lamp szczególnie powinny Was zainteresować?

Jaką lampę warsztatowa warto kupić? Czym kierować się przy jej wyborze?
Głównym i absolutnie najważniejszym czynnikiem decydującym o wyborze lampy warsztatowej jest jej domyślne przeznaczenie. Zanim jeszcze przystąpicie do przeszukiwania zasobów naszego sklepu i przeglądania różnych modeli lamp, jakie posiadamy w swojej ofercie, powinniście zastanowić się dobrze nad tym, do czego tej lampy będziecie chcieli używać. Może to być bowiem lampa:
- uniwersalna (wielozadaniowa),
- inspekcyjna (zapewniająca bardzo mocne oświetlenie nakierowane na badaną powierzchnię),
- doświetlająca (zapewniająca szeroki kąt słupa światła doświetlającego samochód lub wnętrze garażu/warsztatu),
- punktowa (oświetlająca konkretne elementy, zwykle ukryte gdzieś w głębi poszczególnych układów czy podzespołów).
Może być i tak, że już wstępne rozważania wykażą, iż potrzebujecie nie jednej, a dwóch lamp – każdą do nieco innych celów. Jeśli tak, to zdecydowanie lepiej wiedzieć o tym od razu i zaplanować sobie ten zakup z pewnym wyprzedzeniem. Oczywiście, w razie problemów z wyborem, zawsze możecie skontaktować się z naszymi ekspertami iParts.pl. Oni podpowiedzą Wam, jaki tym lampy najlepiej spełni Wasze oczekiwania, a często również polecą konkretny, sprawdzony już model.
Jakie są główne zalety wielofunkcyjnych, bezprzewodowych latarek warsztatowych? Kiedy warto się w nie zaopatrzyć?
Taka wielofunkcyjna latarka warsztatowa to absolutna podstawa każdego zestawu oświetlenia warsztatowego. Dla wielu kierowców jest to pierwszy i jedyny wybór. Niektórzy też poprzestają wyłącznie na niej, choć warto jednak dobrać do niej co najmniej jeszcze jedno źródło światła, zwiększając tym samym swoje możliwości. Taka uniwersalna lampa warsztatowa to np.:
- Latarka warsztatowa 2 in1 LED magnet 3xaa (Yato) – wersja bardzo podstawowa, ekonomiczna;
- Lampa warsztatowa 30+7 LED (Yato) – mocniejsza i oferująca znacznie więcej możliwości;
- Lampa warsztatowa obrotowa 0,9W COB LED + UV (Magneti Marelli) – nie tak mocna, ale dzięki promieniom UV doskonała chociażby przy wykrywaniu wycieków.
Każda z tych lamp jest lampą bezprzewodową, umożliwiającą pełną mobilność i świecącą w co najmniej dwóch trybach. Właśnie to posiadanie kilku trybów jest jedną z większych zalet tego typu latarek, które zwykle mogą pełnić funkcję świecącej listwy oraz służyć do oświetlania punktowego.
i sprawdź ceny lamp warsztatowych w naszej ofercie!
Komu przydadzą się niewielkie lampy warsztatowe typu slim oraz tzw. penlighty? Dlaczego warto mieć je w swoim garażu?

Uniwersalne latarki warsztatowe są dobre, a nawet bardzo dobre, ale nie w każdych okolicznościach mogą zostać użyte. Bywają sytuacje, kiedy trzeba doświetlić jakąś ukrytą głęboko części, schowaną pod plątaniną przewodów czy elementów metalowych i gdzie zwyczajnie nie ma miejsca nawet na niezbyt przecież duże latarki. Co wówczas? Wówczas należy sięgnąć po jedną z lamp warsztatowych typu slim lub też po tzw. penlight, które powstały właśnie z myślą o rozwiązywaniu podobnych problemów. Lampami tego rodzaju, które możecie znaleźć w ofercie iParts.pl, są:
- Lampa warsztatowa LED Penlight 80 (Osram) – niewielka, zapewniająca doskonałe oświetlenie punktowe w trudno dostępnych miejscach;
- Lampa warsztatowa Slim LED 5+1W, 550 Lm (Rooks) – wąska, świecąca listwa umożliwiająca przeciśnięcie się przez ciasne sploty przewodów i metalowych elementów;
- Lampa warsztatowa COB LED 5w + 3w (Yato) – lampa typu slim wyposażona w diodę COB.
Lampy warsztatowe slim nie są lampami tanimi, ponieważ do ich stworzenia wykorzystano naprawdę zaawansowaną technologię, wymagającą bardzo dużej precyzji i odpowiednich materiałów. Inwestycja ta z całą pewnością opłaci się jednak każdemu, kto do mechaniki pojazdowej chce podejść na poważnie.
Dla kogo przeznaczone są lampy warsztatowe centralne z diodami COB LED? Kto powinien postawić na lampy warsztatowe pod maskę?

Na koniec dwa typy lam warsztatowych, które z całą pewnością warto włączyć do swojego zestawu, zwłaszcza jeśli chcecie poszerzyć zakres pracy wykonywanych przy swoim aucie. Lampami tymi są:
- lampy warsztatowe centralne – np. Lampa warsztatowa centralna COB LED, 20w, 2100 lm (Rooks) – oświetli Wasze auto, oświetli cały garaż, z bliskiej odległości „wypali dziurę w ścianie”;
- lampy warsztatowe pod maskę – np. Lampa warsztatowa pod maskę 2w1, 30w, 2300 lm (Rooks) – do łatwego podwieszenia pod otwartą maskę samochodu i pełnego oświetlenia komory silnika.
Mając zestaw oświetlenia warsztatowego złożony z tych 3-4 lamp, jesteście przygotowani praktycznie na każdą ewentualność. I żadna naprawa nie będzie Wam straszna, a już na pewno nie będziecie musieli narzekać na niedostateczne „wyświetlenie” problemu.

Na co dzień podchodzę do motoryzacji w sposób współczesny, może nawet nowoczesny. Staram się łączyć praktykę z teorią, bo wiem, że warto wiedzieć nie tylko, jak coś działa, ale i czemu to w ogóle ma służyć. Pod kilkoma względami jestem jednak absolutnym tradycjonalistą. Tradycyjnie podkreślam znaczenie regularnych przeglądów i wymian części lub płynów eksploatacyjnych. I tłumaczę, że przeciętnego kierowcy nie stać na oszczędzanie w którymkolwiek z tyc...