Jak wymienić pasek klinowy?

Data:
W kategorii Pasek klinowy wielorowkowy

Wymiana paska klinowego na nowy, zwłaszcza w starszych samochodach nie należy do najtrudniejszych czynności. Jak można przeprowadzić tę czynność bez konieczności oddawania auta do specjalistycznego warsztatu? 

Pasek klinowy należy wymienić na nowy wówczas, gdy stary jest zużyty. O zużyciu paska klinowego może świadczyć m.in. charakterystyczny pisk dobiegający spod maski samochodu, słyszalny nie tylko podczas prób uruchomienia silnika, ale również w trakcie jazdy. Pamiętajmy, że uszkodzony pasek klinowy może w każdej chwili się zerwać, co w konsekwencji może doprowadzić do poważniejszej awarii naszego samochodu. 

Gdy jesteśmy przekonani, że pasek klinowy w naszym samochodzie wymaga wymiany, powinniśmy zaopatrzyć się w nowy pasek, a następnie przystąpić do jego montażu. W tym celu będziemy musieli przekręcić kluczyki w stacyjce do pozycji zapłonu, a następnie ustawić skrzynię biegów na luzie i zaciągnąć hamulec ręczny. Pamiętajmy o tym, że nowy pasek klinowy musi mieć dokładnie takie wymiary, jakie są podane przez producenta naszego samochodu w instrukcji obsługi pojazdu. 

Spodobał Ci się artykuł?
i sprawdź ceny w naszej ofercie!

Uszkodzony, stary pasek możemy zdemontować w prosty sposób, przecinając go nożem – dopiero wówczas będziemy mogli przystąpić do montażu nowego. Pamiętajmy, aby przed założeniem nowego paska klinowego należy poluzować śruby mocujące prądnicy lub alternatora, a w innych przypadkach, gdy pasek klinowy jest dociskany za pośrednictwem koła pasowego lub rolki napinającej należy poluzować ich śruby, aby ułatwić dalszy montaż. Pamiętajmy o tym, że pasek musi być odpowiednio naprężony, aby możliwa była jego prawidłowa praca. Dopuszczalne ugięcie paska w jego najdłuższej części, przy odpowiednim naprężeniu nie powinna przekraczać 10-15 mm. 

Dopiero po założeniu paska klinowego możemy spróbować uruchomić silnik. Pamiętajmy, że przy pierwszym uruchomieniu silnika może dojść do spadnięcia paska klinowego, jednak jeżeli zostanie on starannie i dokładnie założony, to wówczas będzie on prawidłowo pracował pod maską na dystansie wielu tysięcy kilometrów.


Komentarze

Carrara Ford Lublin
Marek
,
03.10.2017
Odpowiedz
Nie sądziłem , że wymiana paska klinowego, to taka groszowa sprawa. Dzięki Carrara Ford Lublin mogę teraz spokojnie jeździć autem. Jestem zadowolony, że w końcu samochód jeździ jak powinien.
Pasek klinowy
Mareczek
,
01.02.2017
Odpowiedz
Jeśli chodzi o zmianę paska to raczej zajmuje się tym mój dobry znajomy mechanik. Samemu mi jest trudno wymienić gdyż trzeba to zrobić od dołu a niemam podnośnika czy tunelu pozatym nieznam się na tym i wolę aby takie rzeczy wymieniał specjalista.
trudny dostęp
Henryk
,
23.08.2016
Odpowiedz
Za dużo roboty z wymiana paska, szczególnie w moim aucie, bez kanału się nie obejdzie :/
wymiana paska
Leonidas
,
04.08.2016
Odpowiedz
W każdym aucie inaczej jest z wymianą. Gdy miałem Civica to naprawa była bezproblemowa, lecz teraz w nowym aucie nie jest tak łatwo. Potrzebuje podnośnika, ponieważ pasek mogę zmienić tylko od dołu.

Dodaj swój komentarz

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Artykuły powiązane