Znajdź części

Krok 3 - By ułatwić wybór typu auta, m.in. informacje na temat mocy swojego pojazdu znajdziesz w dowodzie rejestracyjnym w rubrykach P.1, P.2, P.3.

Strona dowodu rejestracyjnego
1
Niepoprawne pole
2
Niepoprawne pole
3
Niepoprawne pole

Ile zapłacimy za wymianę kompletu rozrządu u mechanika w 2023? Jak cenią się w tym względzie warsztaty samochodowe?

Czy należy bać się wymiany rozrządu? Niekoniecznie. W samochodach osobowych wymieniamy rozrząd wcale nie aż tak często, jak mogłoby się wydawać i niekoniecznie też musimy robić to samodzielnie. Wręcz przeciwnie – coraz częściej producenci aut nalegają na to, aby wymianę rozrządu zlecać profesjonalistom. Ile przyjdzie nam za to zapłacić? Ile kosztuje wymiana rozrządu u mechanika w 2023 roku?

Ile kosztuje wymiana kompletu rozrządu u mechanika w 2023?

Ile wynosi przeciętna żywotność rozrządu samochodowego? Jakie są zalecenia wobec jego wymiany?

Rozrząd - zestaw paska INA
Rozrząd - zestaw paska INA 530 0360 10

Zgodnie z tym, co utrzymują producenci aut oraz sami mechanicy samochodowi, przeciętna żywotność rozrządu w aucie osobowym wynosi zwykle od 50 do 100 tysięcy kilometrów przebiegu lub też od 5 do 10 lat jego eksploatacji. W zależności od marki i modelu auta, a także w zależności od typu rozrządu, zalecenia dotyczące wymiany tego podzespołu mogą się jednak znacząco różnić. Zwykle wymianę rozrządu zaleca się co 100 tysięcy kilometrów przebiegu lub co 10 lat, ale z jednym bardzo ważnym i nie zawsze zrozumiałym zastrzeżeniem, mianowicie w zależności od tego, co nastąpi wcześniej (chodzi tu o zdarzenia lub awarie mogące zmuszać do przyśpieszenia wymiany rozrządu). W samochodach z silnikami wysokoprężnymi lub w autach z silnikami o dużej mocy rozrząd należy jednak wymieniać częściej, co 50 tysięcy kilometrów przebiegu lub co 5 lat.

Dlaczego wymiana rozrządu jest tak istotna i z jakich powodów w żadnym wypadku nie należy jej odwlekać? Głównie dlatego, że zapewnia ona prawidłowe działanie silnika i chroni przed jego poważnym uszkodzeniem. W przypadku zerwania paska lub łańcucha rozrządu może bowiem dojść do zderzenia tłoków z zaworami, co w zdecydowanej większości jednostek napędowych kończy się prawdziwą katastrofą.

Czym różni się żywotność rozrządu z paskiem od żywotności rozrządu z łańcuchem? Jakie są zalecenia wobec wymiany obu typów rozrządu?

Rozrząd - zestaw paska BLUE PRINT
Rozrząd - zestaw paska BLUE PRINT ADT37302

Dwa podstawowe typy rozrządu, jakie możemy znaleźć w samochodach osobowych, to rozrząd oparty na pasku rozrządu oraz rozrząd z łańcuchem rozrządu. Z punktu widzenia kierowcy głównymi różnicami pomiędzy tymi typami rozrządu są:

  • żywotność – żywotność rozrządu opartego na pasku rozrządu jest zazwyczaj krótsza niż żywotność rozrządu opartego na łańcuchu rozrządu. Pasek rozrządu jest wykonany z gumy lub tworzywa sztucznego i jako taki narażony jest na zużycie lub rozciąganie. Łańcuch rozrządu jest wykonany ze stali i przez to jest wyraźnie bardziej wytrzymały;
  • poziom trudności wymiany – łańcuch rozrządu jest łatwiejszy w wymianie niż pasek rozrządu, ponieważ w przypadku paska rozrządu konieczne jest zwykle zdemontowanie wielu elementów silnika, aby uzyskać dostęp do rozrządu. Tymczasem w przypadku łańcucha rozrządu można go często wymienić bez takiej konieczności.

Żywotność paska rozrządu to przeciętnie od 50 do 100 tysięcy kilometrów przebiegu lub od 5 do 10 lat. Żywotność łańcucha rozrządu wyceniana jest przez fachowców na 100-200 tysięcy kilometrów przebiegu lub 10-20 lat eksploatacji.

Ile zapłacimy za wymianę rozrządu z paskiem u mechanika? Ile kosztuje sama usługa, a ile części zamienne?

Wymiana rozrządu opartego na pasku w 2023 roku wymagała poświęcenia określonej liczby roboczogodzin, zależnej od kilku czynników, takich jak marka i model samochodu, pojemność silnika, rozwiązania konstrukcyjne oraz dostęp do rozrządu. Średni czas robocizny przy takiej wymianie wynosił od 3 do 5 roboczogodzin.

Przeciętny czas potrzebny na wymianę poszczególnych części zamiennych często niezbędnych podczas tej usługi kształtował się następująco:

  • pasek rozrządu – około 0,5-1 roboczogodziny;
  • pompa wody – około 0,5-1 roboczogodziny;
  • rolki napinające i prowadzące – około 0,5-1 roboczogodziny;
  • uszczelniacze – około 0,5 roboczogodziny.*

Należy pamiętać, że w przypadku wymiany rozrządu w samochodzie z bardziej skomplikowanym silnikiem, czas robocizny mógł znacząco wzrosnąć i ostatecznie wynieść nawet 6-8 roboczogodzin. Podane wartości są uśrednione i w konkretnym przypadku czas wykonania usługi mógł być zarówno krótszy, jak i dłuższy. W mechanice pojazdowej każdy przypadek jest wyceniany indywidualnie, różne mogą więc być też ceny za omawianą usługę.

Ile zapłacimy w warsztacie za wymianę rozrządu z łańcuchem? Jakie są ceny samej usługi, a jakie koszty części zamiennych?

Łańcuch rozrządu SWAG
Łańcuch rozrządu SWAG 99 17 7012

Wymiana rozrządu opartego na łańcuchu w 2023 roku wymagała poświęcenia określonej liczby roboczogodzin, zależnej od kilku czynników, takich jak marka i model samochodu, pojemność silnika, rozwiązania konstrukcyjne oraz dostęp do rozrządu. Średni czas robocizny przy takiej wymianie wynosił od 4 do 8 roboczogodzin.*

W ramach tej usługi powinny być wykonane następujące czynności:

  • demontaż i montaż rozrządu,
  • regulacja rozrządu,
  • wymiana łańcucha rozrządu,
  • wymiana uszczelniaczy.

Należy pamiętać, że w przypadku wymiany rozrządu w samochodzie z bardziej skomplikowanym silnikiem, czas robocizny mógł znacząco wzrosnąć i ostatecznie wynieść nawet 10 roboczogodzin. Cena każdej roboczogodziny zależna jest wyłącznie od ustaleń warsztatu.

Przy szacowaniu ostatecznych kosztów należy również koniecznie uwzględnić fakt, iż w przypadku wymiany rozrządu w samochodzie z bardziej skomplikowanym silnikiem, koszt robocizny może być wyraźnie wyższy, tak jak i koszt niektórych części zamiennych. Oczywiście, wybierając na swojego dostawcę iParts.pl, poważnie ograniczacie swoje wydatki, zwłaszcza jeśli będziecie korzystać z naszych promocji i wyprzedaży, które regularnie obejmują również kompletne zestawy rozrządu.

*Podane w artykule wartości roboczogodzin są szacunkowe i bazują na normach czasowych producentów samochodów, katalogach serwisowych, danych z branży motoryzacyjnej oraz doświadczeniu warsztatów mechanicznych. Rzeczywisty czas wykonania usługi może się różnić w zależności od modelu pojazdu, jego stanu technicznego, stopnia skomplikowania naprawy oraz polityki danego warsztatu.

Popularne z kategorii Pasek rozrządu i zestaw paska rozrządu

Zestaw paska rozrządu + pompa wody SCHAEFFLER INA 530 0550 32
509,00 zł
5.0 (61 ocen)
Zestaw paska rozrządu + pompa wody SCHAEFFLER INA 530 0201 33
380,00 zł
5.0 (61 ocen)
Zestaw paska rozrządu + pompa wody CONTINENTAL CTAM CT1168WP1
742,00 zł
4.9 (31 ocen)
Zestaw paska rozrządu + pompa wody CONTINENTAL CTAM CT1139WP6
567,00 zł
4.9 (31 ocen)
Zestaw paska rozrządu + pompa wody SCHAEFFLER INA 530 0449 30
299,00 zł
5.0 (61 ocen)
Zestaw paska rozrządu + pompa wody SCHAEFFLER INA 530 0201 32
394,00 zł
5.0 (61 ocen)
Pasek rozrządu i zestaw paska rozrządu w sklepie iParts.pl
Chcesz zobaczyć wszystkie produkty z kategorii: Pasek rozrządu i zestaw paska rozrządu pasujące do Twojego samochodu lub poszukujesz produktu konkretnego producenta?
Sprawdź wszystkie z: Pasek rozrządu i zestaw paska rozrządu
W swojej pracy staram się integrować tematy związane w samochodami i technologiami IT. Zaczynałem jako „dzieciak”, aktywnie biorąc udział w rozwoju stron internetowych poświęconych skuterom, a w moich kolejnych zajęciach zawsze przewijały się dwa zagadnienia: motoryzacja i internet. Dzięki temu praca w największym polskim sklepie online z częściami jest nie tylko sposobem na życie, ale i realizacją pasji.
2 komentarze
Prosze usiasc, na pytanie o koszt wymiany lancuszka rozrzadu w renault, otrzymalem szacowany koszt w wysokosci 9.600,oo zlotych Czy co dodac? Pozdrawiam wieslaw
Z całym szacunkiem,nie ujmując pańskiej wiedzy,ale ceny które pan podaje są zaczerpnięte chyba z przed 10 lat.Żaden szanujący się serwis nie wymieni łańcucha za 300zl,a druga sprawa skąd pan bierze ceny części, chyba z Audatex tak jak firmy ubezpieczeniowe.Wymieniałem łańcuch 2 tygodnie temu,Vw Tiguan 2,0tsi 190km i pan wybaczy,ale rozrząd kosztował mnie 1670 do tego pompa płynu z paskiem 2123zl i to jest cena samych części.Oddzielną kwestią jest wymiana,gdzie twierdzi pan,że łańcuchy są prostsze,to chyba nie jest pan na bieżąco,bo w niektórych nowych jednostkach trzeba rozebrać pół silnika,żeby dostać się do pokrywy rozrządu nie mówiąc o jej zdemontowaniu.Prosiłbym najpierw zaczerpnąć wiedzy z punktu technicznego,a nie pozycji Auto Świat czy Motor i zobaczyć jak wyglada to w praktyce,a nie w gazecie i nie wygłaszać opowieści z mchu i paproci,że wymiana rozrządu na pasku kosztuje 600zł,a łańcucha 300zl,bo przez takie artykuły utarło się,że każdy mechanik to złodziej,bo powiedział tyle,a pan w internecie mówił że połowa ceny i tak warsztaty tracą dobre imię i klientów.Jestem tylko ciekaw czy jakby pan pojechał do ASO i powiedział,że mają łańcuch wymienić za 300zl,to czy by pana nie uznali za wariata.A tak na marginesie to proponuje szkolenie jesli chce pan pisać artykuły na temat o którym nie ma pan pojęcia,w którym zaleceniu serwisowym,czy w książce serwisowej czy nawet w autodacie jest napisane,że wymienia się łańcuch i ewentualnie inne rzeczy,każda książka serwisowa i zalecenia producenta jak pojazdu tak danego rozrządu mówi jasno,rozrzad wymienia się kompletny,czyli łańcuch,napinacz,szyny prowadzące,koła zębate,ponieważ jesli łańcuch się rozciąga to wyciera zęby na kołach,napinacz nie jest w stanie już naciągnąć łańcucha,a luźny łańcuch tak samo wyciera plastikowe prowadnice.Pan w wycenie ma tylko łańcuch i uszczelniacze,więc reszta części w gratisie,jak tak to daj pan adres warsztatu będę podstawiał auta.A jesli wymieniałby pan tak rozrządy to strach auto oddać ,a co więcej co drugi silnik skończyłby na kolizji zawór tłok,a w razie reklamacji pękniętego łańcucha-pierwsze pytanie czy był wymieniony kpl.rozrząd.Jesli nie ma pan wiedzy to proszę nie powielać pierdół z googli,a jak coś to zapraszam na szkolenie techniczne nie teoretyczne.

Powiązane artykuły

Gdzie szukać schematów rozrządu dla swojego auta?

Gdzie szukać schematów rozrządu dla swojego auta? Kiedy i dlaczego warto mieć podobne dokumenty?

Chcielibyście sami móc przeprowadzać wymianę rozrządu w swoim aucie? Oprócz co najmniej podstawowej wiedzy na temat mechaniki pojazdowej, odpowiednich narzędzi i pewnego doświadczenia, przyda Wam się w tym celu również schemat budowy konkretnego rozrządu. Bez właściwego schematu nie ma mowy o poprawnym montażu, a nieprawidłowy montaż może prowadzić do poważnych uszkodzeń jednostki napędowej. Gdzie więc szukać takiego schematu? Skąd wziąć i jak czytać zawarte w nim informacje?

czytaj więcej >
Koło zmiennych faz rozrządu. Awarie i usterki, czym jest, jak działa i jakie daje korzyści?

Awarie i usterki koła zmiennych faz rozrządu. Skąd się biorą, jak możecie je sami rozpoznać i co zrobić, aby ich uniknąć?

W silnikach ze zmiennymi fazami rozrządu nierzadkim przypadkiem są awarie koła lub kół zmiennych faz rozrządu. Awarie takie możecie rozpoznać samodzielnie, samodzielnie możecie ich także uniknąć. W jaki sposób?

czytaj więcej >

Nagrody

Ceneo
Opineo
Opineo

Dostawa

InPost
Dpd
Cargo

Płatności

tpay
Blik
Gotówką przy odbiorze