-10% W APLIKACJI! ODBIERZ KOD

Do końca promocji pozostało:

0
0
4
4
2
2
1
1
5
5
7
7
Znajdź części

Krok 3 - By ułatwić wybór typu auta, m.in. informacje na temat mocy swojego pojazdu znajdziesz w dowodzie rejestracyjnym w rubrykach P.1, P.2, P.3.

Strona dowodu rejestracyjnego
1
Niepoprawne pole
2
Niepoprawne pole
3
Niepoprawne pole

Dieslowski silnik samochodowy dCi od Renault. W jaki sposób oceniają go eksperci i sami kierowcy?

Opinie na temat francuskich diesli Renault są mocno podzielone. Dla jednych to jednostki podnoszące wartość samochodu, dla innych z kolei przyczyna trosk, zmartwień i zwiększonych wydatków na eksploatację auta. Skąd takie różnice?

Silnik samochodowy dCi (diesel) Renault - opinie, naprawa, usterki, trwałość

Gdyby zapytać bardziej doświadczonych kierowców, z czym kojarzą im się francuskie samochody, odpowiedzieliby zapewne, że z awaryjną elektryką i elektroniką, dużą dostępnością części zamiennych oraz z przyjemną stylistyką nadwozia. A czy ktoś wspomniałby cokolwiek o silnikach Diesla, które można spotkać w autach znad Sekwany? Czy w takiej krótkiej ankiecie znalazłoby się miejsce na silniki dCi od Renault? Pewnie nie, bo też silniki te mają dość niejednoznaczną opinię. I trzeba przyznać, że na tę niejednoznaczność ów francuski koncern dość mocno sobie zapracował. Produkowane, a przynajmniej oferowane przez niego jednostki dCi, potrafią być – w zależności od modelu i wersji – lepsze, gorsze lub całkiem do niczego. Mimo że te lepsze znalazły uznanie w oczach wielu kierowców na całym świecie, te całkiem do niczego znacząco zepsuły im reputację. Takim całkiem do niczego silnikiem okazał się być bardzo awaryjny 1.9 dCi, z kolei na miano lepszych zasługują jednostki 1.5 dCi oraz 2.0 dCi. Co warto wiedzieć o tych lepszych?

Dwie twarze silnika 1.5 dCi. Jakie są wady i zalety tego niezwykle popularnego, francuskiego diesla?

W przypadku omawianej jednostki napędowej już po samym jej oznaczeniu łatwo możecie poznać, że chodzi o silnik przeznaczony do samochodów miejskich oraz kompaktowych. Mały, zgrabny, wysokoprężny motor trafił do sprzedaży w 2001 roku i bardzo szybko stał się prawdziwym hitem. Europejczycy uwielbiają małe diesle, a moda na nie przeniosła się również do Azji, w tym do tak chłonnego runku, jak Indie.

1.5 dCi to jeden z pierwszych silników stworzonych w technologii downsizingu, a przynajmniej jeden z pierwszych, który odniósł prawdziwy sukces. Z założenia miał być silnikiem oszczędnym, sprawnym, efektywnym i solidnym. I taki właśnie zdawał się być. W końcu trafił nie tylko do aut z segmentu miejskiego, ale i do crossoverów, a nawet minivanów. Spotkać można go obecnie w:

Oprócz tego 1.5 dCi montowano również w samochodach marki Dacia, Nissan, Suzuki, Infinity, a także Mercedes. I początkowo wszystko wskazywało na to, że 1.5 dCi jest silnikiem niemalże idealnym – dokładnie takim, jakim chcieli go uczynić konstruktorzy. Jednak wraz z rosnącym przebiegiem wyposażonych w niego aut, okazywało się, że 1.5 dCi ma problemy z:

  • wtryskiwaczami – ich producent stracił nieco na renomie za sprawą tego silnika, gdyż wtryskiwacze w pierwszej wersji 1.5 dCi potrafiły ulegać awarii już po 60 tys. przebiegu;
  • panewkami wału korbowego – ta awaria pojawiała się znacznie później, bo po ok. 150 tys. km. Zdaniem specjalistów niepotrzebnie wydłużony interwał wymiany oleju (do 30 tys. km) sprawiał, że zaczęło dochodzić do obrócenia panewek wału korbowego;
  • rozrządem – kolejne niepotrzebne wydłużenie interwału wymiany dotyczyło rozrządu, który nie znosi tego najlepiej. Zamiast więc czekać do zalecanych 150 tys. km przebiegu, warto wymienić rozrząd nie później niż po 120 tys.

Silnik Renault 1.5 dCi jest jednostką dobrą, ale wymagającą rozsądnego podejścia do serwisowania. Jeśli podejdziecie do tematu właśnie w ten sposób, możecie liczyć na co najmniej 250 tys. km bezproblemowej jazdy.

Japoński-francuski silnik wysokoprężny 2.0 dCi. W jaki sposób oceniają go eksperci i sami kierowcy?

Po blamażu, jakim okazał się silnik 1.9 dCi (problemy ze zużywającą się turbosprężarką i cały szereg innych niedociągnięć), francuscy konstruktorzy Renault postanowili jak najszybciej zatrzeć złe wrażenie nową, o wiele lepszą jednostką. Ponieważ jednak doświadczenie z 1.9 dCi pokazało im, że nie ze wszystkim są w stanie poradzić sobie sami, do współpracy zaprosili japońskich inżynierów z Nissana. Efektem ich wspólnych wysiłków jest silnik 2.0 dCi.

Gdy 2.0 dCi pojawił się na rynku, bez wątpienia stanowił awangardę nowoczesności i bardzo mocną konkurencję dla najlepszych jednostek wysokoprężnych tej klasy na świecie. Wśród kierowców spore uznanie zyskał m.in. dzięki:

  • bardzo wytrzymałym wtryskiwaczom – są w stanie bezproblemowo przetrwać 200-250 tys. km przebiegu, a przy stosowaniu dobrej jakości dodatków do paliwa nawet 400-450 tys. km;
  • sporej dynamice przy niskim zużyciu paliwa – wyposażona w silnik 2.0 dCi Laguna II spala w ruchu miejskim niecałe 7 litrów na 100 km;
  • bezproblemowemu filtrowi cząstek stałych – francuzi do przodownicy w proekologicznych rozwiązaniach, ale potrafią robić je naprawdę dobrze. DPF współpracujący z 2.0 dCi wytrzymuje bez problemu nawet 300-350 km. przebiegu.

A co z wadami tej jednostki napędowej? Na jakie usterki muszą być gotowi jej właściciele? Tak naprawdę nie ma tego zbyt wiele, a to, co jest, należy raczej do typowych bolączek wszystkich współczesnych diesli. Przykładem może być tu zacinający się zawór EGR, który faktycznie lubi się zacinać, ale wystarczy go regularnie czyścić, a problem zniknie. Również skrzynia biegów współpracująca z 2.0 dCi jest dobrej jakości i przy prawidłowym serwisowaniu spokojnie posłuży bez żadnych napraw przez 150-250 tys. km. Dopiero po takim czasie czeka nas zwykle wymiana sprzęgła wraz z kołem dwumasowym.

Popularne z kategorii Silnik

Filtr oleju FILTRON OE 673
16,00 zł
4.9 (150 ocen)
Filtr oleju FILTRON OE 650/1
16,00 zł
4.9 (150 ocen)
Filtr oleju FILTRON OE 667/1
19,00 zł
4.9 (150 ocen)
Filtr oleju FILTRON OE 648/6
19,00 zł
4.9 (150 ocen)
Filtr oleju FILTRON OP 575
19,00 zł
4.9 (150 ocen)
Filtr powietrza FILTRON AP 139/2
30,00 zł
4.8 (104 ocen)
Silnik w sklepie iParts.pl
Chcesz zobaczyć wszystkie produkty z kategorii: Silnik pasujące do Twojego samochodu lub poszukujesz produktu konkretnego producenta?
Sprawdź wszystkie z: Silnik
W swojej pracy staram się integrować tematy związane w samochodami i technologiami IT. Zaczynałem jako „dzieciak”, aktywnie biorąc udział w rozwoju stron internetowych poświęconych skuterom, a w moich kolejnych zajęciach zawsze przewijały się dwa zagadnienia: motoryzacja i internet. Dzięki temu praca w największym polskim sklepie online z częściami jest nie tylko sposobem na życie, ale i realizacją pasji.
0 komentarzy

Powiązane artykuły

Często pojawiająca się kontrolka ciśnienia oleju. Co jest przyczyną i jak rozwiązać problem?

Co jest przyczyną często pojawiającej się kontrolki ciśnienia oleju. Jak rozwiązać ten problem?

Znana każdemu kierowcy „lampa Aladyna” to jedna z tych kontrolek, których pojawienie się może znaczyć naprawdę wiele. Nie zawsze chodzi tu o ciśnienie oleju i nie zawsze będzie to jakiś poważny problem, ale zawsze należy to sprawdzić. Co może być przyczyną częstego świecenia się kontrolki ciśnienia oleju?

czytaj więcej >
Zajączkowanie (kangurowanie) silnika na przykładzie 1.5 TSI. Aktualizacja oprogramowania jako rozwiązanie problemu

„Zajączkowanie” i „kangurowanie” samochodów z silnikami 1.5 TSI. Czy aktualizacja oprogramowania okazała się być wystarczającym rozwiązaniem tego problemu?

Na przełomie 2019 i 2020 roku mieliśmy całą plagę problemów z silnikami 1.5 TSI. Wyposażone w nie samochody „skakały”, „zajączkowały” i „kangurowały” podczas ruszania i nie tylko. Czy problem ten udało się rozwiązać? Czy zakup auta z silnikiem 1.5 TSI można obecnie uznać za bezpieczny?

czytaj więcej >
Błąd P0697. Jak sobie poradzić z błędem?

Jak radzić sobie w przypadku pojawienia się błędu P0697? Co może być jego przyczyną i dlaczego warto sprawdzić wszystkie powody?

Błąd P0697 jest jednym z częściej pojawiających się i z pewnością jednym z trudniejszych do rozszyfrowania błędów odczytywanych przez komputery diagnostyczne. I właśnie z tego powodu niektórzy próbują na „naprawie” przyczyn jego powstania zarabiać w sposób nie zawsze uczciwy.

czytaj więcej >
Szarpanie silnika i falowanie obrotów. Sprawdź czy nie wydmuchało uszczelki z kolektora ssącego?

Mocne szarpanie silnika i falowanie obrotów? Przyczyną może być uszkodzona uszczelka kolektora ssącego!

Silnik zaczyna szarpać, obroty falować, a do tego pojawiają się objawy choćby w postaci zwiększonego spalania czy kłębów czarnego dymu wydobywającego się z rury wydechowej? To może być efekt uszkodzonej uszczelki kolektora ssącego. Jak to potwierdzić?

czytaj więcej >

Nagrody

Ceneo
Opineo
Opineo

Dostawa

InPost
Dpd
Cargo

Płatności

tpay
Blik
Gotówką przy odbiorze