ODBIERZ DO 100 PLN ZA ZAKUP OPON! ZOBACZ

Do końca promocji pozostało:

8
8
6
6
5
5
2
2
4
4
7
7
Znajdź części

Krok 3 - By ułatwić wybór typu auta, m.in. informacje na temat mocy swojego pojazdu znajdziesz w dowodzie rejestracyjnym w rubrykach P.1, P.2, P.3.

Strona dowodu rejestracyjnego
1
Niepoprawne pole
2
Niepoprawne pole
3
Niepoprawne pole

Co jest przyczyną często pojawiającej się kontrolki ciśnienia oleju. Jak rozwiązać ten problem?

Znana każdemu kierowcy „lampa Aladyna” to jedna z tych kontrolek, których pojawienie się może znaczyć naprawdę wiele. Nie zawsze chodzi tu o ciśnienie oleju i nie zawsze będzie to jakiś poważny problem, ale zawsze należy to sprawdzić. Co może być przyczyną częstego świecenia się kontrolki ciśnienia oleju?

Często pojawiająca się kontrolka ciśnienia oleju. Co jest przyczyną i jak rozwiązać problem?

W naszym poradniku iParts.pl pod tytułem „Czy stale świecąca się kontrolka oleju silnikowego to objaw poważnej usterki? Dlaczego sama wymiana czujnika ciśnienia w układzie smarującym może nie wystarczyć?” zajęliśmy się tematem kontrolki ciśnienia oleju, która pali się ciągle i nieprzerwanie przez dłuższy czas. Opisaliśmy tam główne, najczęściej spotykane przyczyny podobnego zjawiska, przedstawiliśmy sposoby radzenia sobie w przypadku wystąpienia każdej z nich, a nawet odnieśliśmy się do kilku mitów mówiących o tym, co należy zrobić, jeśli kontrolka ciśnienia oleju pali się nieustannie podczas jazdy. Tym razem chcemy się zająć zjawiskiem podobnym, ale nie identycznym. Kontrolki ciśnienia oleju (jak i kilka innych) mają to do siebie, iż potrafią palić się cały czas, lub z dłuższymi bądź krótszymi przerwami. Określenie, z którym przypadkiem mamy do czynienia, jest bardzo ważne, ponieważ stanowi podstawę dla prawidłowo postawionej diagnozy. Przykładowo – w przypadku samego tylko poziomu oleju, sposób palenia się kontrolki będzie wskazywał na jego poważny niedobór lub jedynie niedostatek. Jak możecie to rozpoznać?

Kontrolka ciśnienia oleju samochodowego zapala się co jakiś czas podczas jazdy? To może być informacja o niskim poziomie tego oleju

Olej silnikowy MOTUL 8100 X-cess 5W40 5 litrów
Olej silnikowy MOTUL 8100 X-cess 5W40 5 litrów

Opis problemu: Jeśli kontrolka ciśnienia oleju silnikowego zapala się podczas przyspieszenia, hamowania lub jazdy po nierównym terenie, oznacza to, iż w Waszym samochodzie najprawdopodobniej dochodzi krótkotrwałych spadków ciśnienia oleju spowodowanych tym, iż poziom oleju w układzie smarującym zbliża się niebezpiecznie do swojej minimalnej granicy. Jest to efektem tego, że gdy silnik się przechyla, pompa oleju zaczyna zasysać powietrze zamiast środka smarnego. Każdy taki odchył sprawia, że ciśnienie oleju w układzie chwilowo spada, na co kontrolka natychmiastowo reaguje.

Rozwiązanie: W przypadku wystąpienia opisanego tu zjawiska, koniecznie zacznijcie od sprawdzenia poziom oleju w Waszym aucie i uzupełnienia go (jeśli jest to potrzebne) do odpowiedniego poziomu. Poziom oleju powinniście kontrolować regularnie, aby uniknąć tego typu zdarzeń w przyszłości.

Uszkodzony czujnik ciśnienia oleju również może stać za świeceniem się kontrolki. Jak sobie z tym poradzić?

Czujnik ciśnienia oleju DT SPARE PARTS 2.27000
Czujnik ciśnienia oleju DT SPARE PARTS 2.27000

Opis problemu: Czujnik ciśnienia oleju jest elementem dość podatnym na uszkodzenia oraz zużycie, a gdy już dojdzie do jego usterki, efektem może być cała seria fałszywych alarmów ostrzegających przed niskim ciśnieniem oleju. Kontrolka ciśnienia oleju może się wówczas zapalać i gasnąć bez rzeczywistej przyczyny, a co gorsza – będzie się to działo w momentach od niczego niezależnych. Na szczęście już samo to pozwala dość szybko określić, z czym mamy do czynienia.

Rozwiązanie: W opisanej sytuacji należy sprawdzić czujnik ciśnienia oleju oraz – jeśli jest to konieczne – wymienić go na nowy. Wymiany takiej możecie dokonać samodzielnie, wystarczą do tego odpowiednie narzędzia i niewielkie nawet doświadczenie w mechanice pojazdowej.

Problemy z pompą oleju dają efekty w postaci zapalonej kontrolki ciśnienia oleju. Jak zdiagnozować tę usterkę?

Pompa oleju PIERBURG 7.28048.07.0
Pompa oleju PIERBURG 7.28048.07.0

Opis problemu: Pompa oleju to kolejny element układu smarującego, który lubi ulegać zużyciu lub uszkodzeniu. Na skutek awarii może działać nieregularnie, nie wytwarzając stałego ciśnienia oleju przez cały czas swojej pracy. W efekcie tego kontrolka może zapalać się i gasnąć w zależności od warunków pracy silnika.

Rozwiązanie: Sprawdźcie koniecznie działanie pompy oleju. W przypadku stwierdzenia problemów z tą właśnie częścią, pozostaje Wam już tylko jej wymiana lub próba naprawienia uszkodzeń (o ile będzie to w ogóle wykonalne).

Na przytkany lub uszkodzony filtr oleju nie pomoże żadna płukanka. A efektem będzie świecąca się okresowo kontrolka ciśnienia oleju

Filtr oleju IPARTS FO000173
Filtr oleju IPARTS FO000173

Opis problemu: Zużyty filtr oleju może ograniczać przepływ oleju, co będzie powodowało chwilowe spadki ciśnienia. Podobne efekty pojawią się w przypadku uszkodzonego filtra lub filtra złej jakości (również źle dobranego do samochodu).

Rozwiązanie: Jedynym sensownym rozwiązaniem jest wymiana filtra na nowy, a wraz z filtrem wymiana całego oleju. Nigdy nie ograniczajcie się do wymiany wyłącznie jednego z tych dwóch elementów układu smarującego!

Problemy z odpowietrzeniem skrzyni korbowej. W jaki sposób odma może wywoływać chwilowe spadki ciśnienia oleju silnikowego?

Odma skrzyni korbowej GATES EMH230
Odma skrzyni korbowej GATES EMH230

Opis problemu: Zatkane lub uszkodzone odpowietrzenie skrzyni korbowej (odma) może wpływać na ciśnienie w silniku, co będzie powodować nieregularne działanie układu smarowania i zapalanie się omawianej kontrolki.

Rozwiązanie: Koniecznym jest sprawdzenie i oczyszczenie układu odpowietrzenia skrzyni korbowej. Prawidłowe działanie odmy stanowi ważny składnik dbałości o utrzymanie właściwego ciśnienia oleju silnikowego.

Częste i regularne zapalanie się kontrolki ciśnienia oleju, która świeci się z przerwami, a nie stale, wskazuje zwykle na problem wymagający Waszej natychmiastowej uwagi. Niekoniecznie musi to być coś poważnego, ale z całą pewnością nie należy odwlekać niezbędnego przeglądu. Pamiętajcie, że kluczem jest tu właściwa diagnoza i odpowiednie kroki zaradcze. W usuwaniu awarii z całą pewnością pomogą Wam części i akcesoria dostępne na iParts.pl. Nasz sklep oferuje szeroki wybór części zamiennych, które mogą być niezbędne do rozwiązania problemów z ciśnieniem oleju w każdym samochodzie.

Popularne z kategorii Silnik

Olej silnikowy MOTUL 8100 X-cess 5W40 5 litrów
124,00 zł
4.8 (46 ocen)
Olej silnikowy MOTUL 8100 X-clean+ 5W30 5 litrów
157,00 zł
4.8 (46 ocen)
Olej silnikowy MOTUL 8100 X-Clean EFE 5W30 5 litrów
141,00 zł
4.8 (46 ocen)
Olej CASTROL Edge LL 5W30 5 litrów
213,00 zł
0 (0 ocen)
Olej silnikowy MOTUL 8100 X-clean 5W40 5 litrów
153,00 zł
4.8 (46 ocen)
Filtr oleju FILTRON OE 673
16,00 zł
4.9 (150 ocen)
Silnik w sklepie iParts.pl
Chcesz zobaczyć wszystkie produkty z kategorii: Silnik pasujące do Twojego samochodu lub poszukujesz produktu konkretnego producenta?
Sprawdź wszystkie z: Silnik
Swoją przygodę z motoryzacją rozpocząłem w bardzo młodym wieku, w zaprzyjaźnionym warsztacie samochodowym. Obserwując pracę doświadczonych mechaników, zdobywałem wiedzę i umiejętności, co pomogło mi rozwijać moją największą pasję, jaką jest budowa aut, w szczególności silników. Dodatkową motywacją była chęć przeprowadzenia generalnego remontu silnika w moim pierwszym samochodzie – Toyocie Celicie. Ten projekt utwierdził mnie w przekonaniu, że droga, którą wybrałem, jest słuszna, a dalsze lata przynosiły kolejne sukcesy.
0 komentarzy

Powiązane artykuły

Szarpanie silnika i falowanie obrotów. Sprawdź czy nie wydmuchało uszczelki z kolektora ssącego?

Mocne szarpanie silnika i falowanie obrotów? Przyczyną może być uszkodzona uszczelka kolektora ssącego!

Silnik zaczyna szarpać, obroty falować, a do tego pojawiają się objawy choćby w postaci zwiększonego spalania czy kłębów czarnego dymu wydobywającego się z rury wydechowej? To może być efekt uszkodzonej uszczelki kolektora ssącego. Jak to potwierdzić?

czytaj więcej >
Zapiekające się pierścienie tłokowe w silnikach 1.6 MPI. Możliwa przyczyna dużego poboru oleju

Zapiekające się pierścienie tłokowe w silnikach 1.6 MPI? To może być przyczyną zwiększonego poboru oleju samochodowego

Zwiększony pobór oleju przez dany silnik nie brzmi jak poważny problem, ale czasem może stać się prawdziwym utrapieniem. Mamy na rynku silniki – jak 1.6 MPI – w których utrapienie to jest niemal gwarantowane, a przyczyny tego zjawiska są więcej niż oczywiste.

czytaj więcej >
Błąd DF011 - zasilanie czujników elektrozaworu. Jak sobie poradzić z błędem?

Błąd DF011 – zasilanie czujników elektrozaworu. Co oznacza, jakie problemy mu towarzyszą i jak można sobie z nim poradzić?

Pytania o błąd DF011 nie są częste, ale co jakiś czas trafiają one do naszych ekspertów iParts.pl czy też na internetowe fora motoryzacyjne. Skoro nie są częste, więc i sam błąd nie wydaje się być regularnie powtarzającym się problemem. Co jednak zrobić, gdy już się pojawi? Jakie zjawiska towarzyszą błędowi DF011 i w jaki sposób każdy z nas może sobie z nim poradzić?

czytaj więcej >
Wycieki oleju z silnika. Jakie mogę być przyczyny i źródło awarii?

Wycieki oleju z silnika. Jakie mogę być przyczyny podobnej awarii?

Czy wycieki oleju z silników spalinowych to coś normalnego? I tak, i nie. Nie, ponieważ żaden producent nie zakłada, że z jego silnika może coś wyciekać – tak, ponieważ bardzo często i tak z tego silnika prędzej czy później zaczyna ciec. A dlaczego zaczyna ciec? Jakie są najczęstsze przyczyny wycieków oleju silnikowego z jednostki napędowej?

czytaj więcej >

Nagrody

Ceneo
Opineo
Opineo

Dostawa

InPost
Dpd
Cargo

Płatności

tpay
Blik
Gotówką przy odbiorze