Najpopularniejsi producenci

Prowadnica zaworu oraz uszczelki METELLI
Prowadnica zaworu oraz uszczelki IPSA
Prowadnica zaworu oraz uszczelki FRECCIA
Prowadnica zaworu oraz uszczelki AJUSA
Prowadnica zaworu oraz uszczelki BGA
Prowadnica zaworu oraz uszczelki VICTOR REINZ
Prowadnica zaworu oraz uszczelki GLASER
Prowadnica zaworu oraz uszczelki CORTECO
Prowadnica zaworu oraz uszczelki FAI AutoParts

FAQ

Jakie zadania spełniają prowadnice zaworów?

Głównymi zadaniami prowadnic zaworów jest centrowanie zaworów w otworze, w którym pracują, dbanie o ich odpowiednią pracę, a także odprowadzanie z nich ciepła, które jest wytwarzane podczas pracy silnika. Dzięki temu zawory pracują znacznie bardziej precyzyjnie, zwiększona jest ich żywotność, a w silniku nie powstają dodatkowe nieszczelności, które wynikałyby z gorszego dopasowania zaworów do otworów w bloku silnika.

Z jakiego materiału wykonane są prowadnice zaworów?

Prowadnice zaworów najczęściej wykonane są z żeliwa o dużej zawartości grafitu. Dzięki temu zachowują swoje właściwości nawet podczas pracy w skrajnie trudnych warunkach. Grubość ich ścianek jest starannie wyliczana w oparciu o wzory matematyczne. Jeśli ścianki są zbyt cienkie, to może dojść do ich pęknięcia lub wygięcia. Jeśli natomiast będą one zbyt grube, to nie będą w stanie odpowiednio spełniać swojej roli. W silnikach z głowicami ze stopów aluminium często stosowane są prowadnice z brązalu.

Ile kosztują prowadnice zaworów do silnika samochodowego?

Koszt zakupu jednej prowadnicy zaczyna się od kilkunastu złotych. Ich ceny mogą się wahać w zależności od budowy elementu, materiału, z jakiego został wytworzony, a także producenta i wersji silnika, do którego jest on przeznaczony. W ofercie naszego sklepu internetowego znajdziecie Państwo dziesiątki części bardzo wysokiej jakości, które sprostają oczekiwaniom nawet najbardziej wymagających klientów. Zapraszamy do zakupów w naszym sklepie.

Kiedy należy wymienić prowadnice zaworowe?

Prowadnice zaworowe należy wymieniać w przypadkach, kiedy na zaworach pojawiają się luzy. Może to oznaczać ich zużycie, co negatywnie będzie wpływało na stan naszej jednostki napędowej. Do uszkodzeń prowadnic zaworów może dojść w przypadku braku smarowania, przepalenia samego zaworu lub gniazda zaworowego, a także w momencie, kiedy zerwany zostanie pasek rozrządu. Są to elementy, które powinny zachowywać bardzo dużą precyzję w działaniu, przez co jakiekolwiek ich uszkodzenie może przynieść szkodliwe dla jednostki napędowej efekty.

Czy prowadnice zaworowe da się wymienić samemu?

Prowadnice zaworowe są elementem niejako wprasowanym w otwór, w którym montowany jest zawór. Samodzielna wymiana takiej części bez użycia specjalistycznych narzędzi będzie praktycznie niemożliwa. Do tego dochodzą kwestie związane z rozebraniem znacznej części jednostki napędowej, co będzie konieczne do uzyskania dostępu do zaworów zamontowanych we wnętrzu silnika. Takie zadania warto powierzać wyspecjalizowanym warsztatom.