Wybierz markę:
Pierścienie tłokowe silnika samochodowego
Proces, w jakim pierścienie tłokowe biorą udział, to transport ciepła do cylindra bezpośrednio z tłoków, a także odpowiednie uszczelnienie komory spalania przed nadmiernym uciekaniem z niej oleju. Jak więc widać, ich rola w procesie spalania oraz kontroli zużycia oleju jest bardzo istotna. Zużycie pierścieni tłokowych wpływa ogólnie na ogólne zużycie jednostki napędowej. Wymień pierścienie na nowe w iParts.pl po najniższej cenie rynkowej!
Pierścienie tłokowe w samochodzie
Samochodowe pierścienie tłokowe stanowią elementy uszczelniające, których głównym zadaniem jest oddzielanie komory spalania silnika spalinowego od skrzyni korbowej. W większości przypadków, pierścienie tłokowe wykonane są z żeliwa, a ich powierzchnia robocza jest chromowana lub pokryta molibdenem. Pierścień tłokowy jest przecięty w połowie tak, aby możliwe było ich rozszerzenie oraz nałożenie na tłok. Taka konstrukcja pierścienia jest potrzebna także do tego, aby występował odpowiedni nacisk powierzchni zewnętrznej pierścienia do tulei cylindra. Miejsce, w którym następuje przecięcie nazywane jest zamkiem. Ponadto, między pierścieniem a cylindrem znajduje się cienka warstwa oleju, która odpowiedzialna jest za zmniejszenie tarcia pomiędzy samym pierścieniem a tuleją cylindra. Wśród typowych usterek pierścieni tłokowych występuje ich nieszczelność, co doprowadza do spadku kompresji, a w dalszej kolejności do utraty mocy jednostki napędowej.
Sposób działania pierścieni tłokowych
W tradycyjnych silnikach samochodowych występują trzy rodzaje pierścieni tłokowych – uszczelniające, zgarniające oraz kompresyjno-zgarniające. Pierwszy typ pierścieni ma za zadanie utrzymanie możliwie najwyższej kompresji, a także zapobieganie przeciekom spalin zamkniętych pod wysokim ciśnieniem w komorze nad tłokiem, które niekiedy jest bliskie ciśnieniu atmosferycznemu. Pierścienie tłokowe zgarniające są natomiast odpowiedzialne za zgarnianie nadmiaru oleju z tulei cylindra, co zapobiega przedostawaniu się do przestrzeni znajdującej się nad tłokiem nadmiernych ilości oleju. Ostatni typ pierścieni tłokowych, czyli pierścienie tłokowe silnika kompresyjno-zgarniające za główne zadanie mają zatrzymywanie gazów, które przedostały się poprzez pierścień uszczelniający oraz zgarnianie nadmiernych ilości oleju z powierzchni cylindra.
Typowe usterki pierścieni tłokowych w samochodzie
Wśród najpopularniejszych usterek pierścieni tłokowych należy wymienić ich zapieczenie, które polega na zaklejeniu pierścieni w rowkach tłoka nagarem powstającym w trakcie spalania paliwa. Oprócz tego, do częstych usterek pierścieni tłokowych należy zaliczyć również ich pęknięcie, na które w większości przypadków ma wpływ czynnik ludzki, poprzez ich nieprawidłowy montaż lub ze względu na niską jakość samych pierścieni tłokowych.
Popularni producenci pierścieni tłokowych
- Japanparts
- Kolbenschmidt
- Mayle Original
- Ashika
- Goetze Engine
Jeżeli potrzebujesz najwyższej jakości zestaw pierścieni tłokowych do swojego auta, wybierz markę samochodu z powyższego zestawienia, następnie podaj model i rocznik, a na końcu wersję silnikową pojazdu. Nasz system w kilka sekund znajdzie to, czego szukasz.
W iParts.pl otrzymasz komplet pierścieni tłokowych od sprawdzonych i godnych zaufania producentów. Wszystkie oferowane produkty są fabrycznie nowe i są objęte gwarancją producencką. Zapewniamy profesjonalną obsługę na każdym etapie zakupów, tanie pierścienie tłokowe o bardzo dobrych parametrach technicznych oraz natychmiastową realizację zamówienia.
KLIENCI, KTÓRZY KUPILI TEN PRODUKT, KUPILI RÓWNIEŻ
Powiązane kategorie produktowe
Baza wiedzy
- Samochodowy silnik benzynowy z serii MPI. Jakie opinie krążą na jego temat? Czy są to opinie słuszne?
- Liczy się przebieg, czy motogodziny? Co jest lepszym sposobem określania stopnia zużycia silnika spalinowego w samochodach osobowych?
- Skąd się bierze ten dziwny hałas dobiegający spod maski? Jak rozpoznać źródło niepokojących dźwięków pracy silnika
- W jaki sposób możecie samodzielnie wyczyścić kanały dolotowe i zawory ssące? Czy demontaż głowicy silnika jest tu konieczny?
- Pompka z podgrzewaczem chłodziwa, czyli prosty sposób na uniknięcie problemów z zimnym rozruchem silnika
- Uszczelniacze zaworowe do wymiany. Jak rozpoznać, że ich czas już nadszedł i czym może grozić ignorowanie ich nieszczelności?
- Benzynowy silnik FSI, czyli przykład nieudanej jednostki Volkswagena. Z jakimi problemami zmagają się jego właściciele?