Płyn do chłodnicy - koncentrat

Znaleziono produktów: 106
Sortuj:
Widok:   
z 4

Płyn do chłodnic Moje Auto Mobiler Long Life (koncentrat) zielony 1 Litr

16,00 z VAT
Kod: 61003 Producent części: MOJE AUTO
Wysyłka od ręki! ?

Koncentrat płynu chłodniczego BIZOL COOLANT G12+ 1 litr

30,00 z VAT
Kod: 81430 Producent części: BIZOL
Wysyłka od ręki! ?

Płyn do chłodnicy FEBI BILSTEIN 01089

32,00 z VAT
Kod: 01089 Producent części: FEBI BILSTEIN

Płyn do chłodnic MAXGEAR - czerwony G12+ (koncentrat) 2 Litry

33,00 z VAT
Kod: 360050 Producent części: MAXGEAR
Wysyłka od ręki! ?

Płyn do chłodnicy FEBI BILSTEIN 02374

34,00 z VAT
Kod: 02374 Producent części: FEBI BILSTEIN

Płyn do chłodnic MAXGEAR - niebieski (koncentrat) 1,5 Litra

34,00 z VAT
Kod: 360051 Producent części: MAXGEAR
Wysyłka od ręki! ?

Płyn do chłodnicy FEBI BILSTEIN 19400

35,00 z VAT
Kod: 19400 Producent części: FEBI BILSTEIN

Płyn do chłodnicy FEBI BILSTEIN 01381

35,00 z VAT
Kod: 01381 Producent części: FEBI BILSTEIN
Wysyłka od ręki! ?

Płyn do chłodnicy SWAG 99 90 1089

37,00 z VAT
Kod: 99901089 Producent części: SWAG

Płyn do chłodnic PRESTONE (koncentrat) 1 Litr

39,00 z VAT
Kod: PRESTONEAF200L1L Producent części: PRESTONE

Koncentrat do chłodnicy MOTUL Inugel Expert Ultra 1 litr

40,00 z VAT
Kod: 101079 Producent części: MOTUL
Wysyłka od ręki! ?

Płyn do chłodnicy HEPU P999

42,00 z VAT
Kod: P999 Producent części: HEPU
1 | 2 | 3 | 4  Następna  

Koncentrat do chłodnic

Prawidłowe funkcjonowanie układu chłodzącego silnika zapewnia krążący w nim płyn chłodniczy, który dba nie tylko o właściwą temperaturę jednostki napędowej, ale również chroni jej elementy przed korozją oraz zapobiega osadzaniu się kamienia czy innych zanieczyszczeń w całym układzie. Poziom cieczy w zbiorniczku wyrównawczym można uzupełnić gotowym płynem chłodniczym lub stosując koncentrat do chłodnicy.

Płyn w układzie chłodzącym

System odpowiadający za prawidłową temperaturę pracy silnika na poziomie niezagrażającym jego pracy składa się m.in. z pompy cieczy, termostatu i chłodnicy. Podstawowym zadaniem układu chłodzącego jest więc bieżące odprowadzanie intensywnie wytwarzanego przez jednostkę napędową ciepła, nie dopuszczając przy tym do jej przegrzania się i wszystkich przykrych konsekwencji z tym związanych.

Płyn chłodzący to specjalnie dobrana mieszanka składająca się w aż 50% z wody demineralizowanej i w 49% z glikolu etylenowego lub propylenowego, który nie pozwala zamarznąć płynowi we względnie niskich temperaturach (kilkunastu stopni Celsjusza poniżej zera), a także wspomaga efektywność procesu chłodzenia. Jeden procent składu mieszanki płynu chłodzącego to zazwyczaj wszystkie niezbędne dodatki chemiczne, w tym antykorozyjne, zapobiegające osadzaniu się kamienia czy też ograniczające zjawisko spieniania płynu.

Koncentrat płynu do chłodnic w samochodzie

Większość dostępnych na stacjach benzynowych czy w sklepach motoryzacyjnych płynów chłodniczych zawiera w swoim składzie wszystkie powyższe komponenty, które są już ze sobą wymieszane w odpowiednich proporcjach. Pomiędzy nimi najczęściej znajdują się jeszcze tzw. koncentraty do chłodnicy.

Koncentrat płynu do chłodnicy można określić jako środek zawierający w swym składzie wystarczającą ilość glikolu i niezbędnych dodatków do skutecznego chłodzenia jednostki napędowej, jednak finalnie wymagający zmieszania go z wodą. Jak rozrobić koncentrat płynu do chłodnicy samochodowej? Czy wystarczy do tego zwykła kranówka? To zależy przede wszystkim od zaleceń producenta konkretnego koncentratu. Niektórzy dopuszczają taką ewentualność, jednak większość rekomenduje wymieszanie koncentratu z wodą destylowaną. Najczęściej konieczne jest zachowanie proporcji 50:50, czyli połączyć ze sobą identyczną ilość wody i koncentratu. Pomocna w całej operacji może okazać się również tabela rozcieńczania koncentratu do chłodnic, którą można szybko odnaleźć np. w internecie. Mieszania można dokonać zarówno dolewając najpierw jedną, a potem drugą ciecz, jak i uprzednio mieszając je np. w osobnym pojemniku (np. wiadrze czy misce).

Zastosowanie samego koncentratu płynu do chłodnic

Użycie wyłącznie nierozcieńczonego koncentratu do chłodnic nie przyniesie żadnych korzyści, a wręcz może zaszkodzić, ponieważ potrafi on zamarznąć w temperaturach występujących zimą w Polsce (ok. -16°C). Dlatego też dolewanie zwykłej wody do koncentratu jest błędem, który może doprowadzić do zamarznięcia i rozsadzenia układu chłodzenia silnika. Podczas wymiany chłodziwa na koncentrat wymieszany z wodą destylowaną, należy pamiętać o późniejszym systematycznym uzupełnianiu obydwu tych składników. Używając zwykłej wody z kranu wpływamy na szybszy proces przegrzania silnika, a dolewając wyłącznie koncentrat płynu przeciw zamarzaniu do chłodnicy szybko pojawi się problem z osiągnięciem właściwej temperatury roboczej jednostki napędowej. Ponadto zwykła kranówka wywoła korozję całego układu i osadzanie się w nim kamienia.

Koncentrat do chłodnicy

Jaki koncentrat do chłodnicy wybrać? Gotowe płyny do chłodnic posiadają jednorodną strukturę, która umożliwia skuteczne chłodzenie jednostki napędowej i jednocześnie przeciwdziała powstawaniu tzw. korków wodnych (miejsca, w których koncentrat nie wymieszał się dokładnie z wodą). Wybierając koncentrat płynu do chłodnicy bardzo ważna jest proporcja mieszania tego preparatu preparat z wodą destylowaną. Należy o tym bezwzględnie pamiętać, ponieważ ma to bezpośredni wpływ na temperaturę zamarzania płynu (odpowiednia ilością wody pozwala na bezproblemową pracę układu chłodzenia nawet w temperaturze -35 stopni Celsjusza).

Wybierając pomiędzy płynem do chłodnic a koncentratem, zdecydowanie łatwiej jest zakupić gotowy produkt. Pozwoli to uniknąć problemów wynikających z błędnego zmieszania koncentratu i wody czy też z powstaniem niejednorodnej struktury płynu. Z takiej opcji powinny skorzystać szczególnie osoby, które nie mają zbyt dużego doświadczenia w tego typu aspektach motoryzacyjnych.

Zapraszamy do iParts.pl po płyn do chłodnic koncentrat w atrakcyjnej cenie rynkowej!