Sprzęgła jednokierunkowe alternatora w iParts.pl

Alternator to element konstrukcyjny w systemie o największej masie bezwładnej. Aby zminimalizować drgania, należy odsprzężyć alternator w przypadku zaistniałej różnicy prędkości obrotowych pomiędzy silnikiem i alternatorem. Wolne koła alternatora dzielą się na OAP i OAD. W iParts.pl dostępne są obie, wiodące na rynku technologie, a zastosowanie ich w połączeniu z wysokiej jakości auto częściami zapewnią przyjemność jazdy na długi czas.

Zasada działania sprzęgła jednokierunkowego

Sprzęgło jednokierunkowe może obracać się swobodnie w jednym kierunku, natomiast blokuje się w kierunku odwrotnym. Jeżeli prędkość obrotowa rozpędzonego alternatora jest większa niż prędkość paska, która podyktowana jest z kolei prędkością wału korbowego, to napęd na oś urządzenia elektrycznego jest rozłączany. Obraca się ona swobodnie, alternator nie jest niepotrzebnie wyhamowywany, a praca paska jest bardziej stabilna. Jeśli prędkość wału korbowego ponownie zaczyna rosnąć, napęd jest włączany.

Usterki sprzęgła alternatora

Uszkodzone i nieprawidłowo pracujące sprzęgło alternatora pod wpływem zmiennych obciążeń pracy silnika i pozostałych urządzeń pomocniczych, może powodować wiele niepożądanych skutków w obrębie całego układu. Objawy mogą być różnorodne, począwszy od nadmiernego hałasu, przez zbyt duże siły na napinaczu i w konsekwencji zwiększone drgania, a kończąc na mechanicznych uszkodzeniach koła pasowego, a nawet szyi pokrywy przedniej sprężarki klimatyzacji.

Niebezpieczeństwo uszkodzenia sprężarki jest szczególnie duże w tych układach, gdzie sprzęgło jednokierunkowe znajduje się bezpośrednio przed kołem pasowym sprężarki klimatyzacji. Często zbyt duże siły przenoszą się także poprzez rolkę napinacza. Przykładem takiego zjawiska są samochody francuskie, w których nagminnie można spotkać się z luzem na osadzeniu koła pasowego sprężarki. Pamiętajcie, że wymiana wolnego koła alternatora – kosztuje kilkakrotnie mniej od kompresora klimatyzacji i często pozwala uniknąć kłopotów oraz przede wszystkim kosztów związanych z kolejnymi naprawami.

Wymiana sprzęgła jednokierunkowego alternatora

Wymianę całego koła pasowego w alternatorze zaleca się co ok. 100-120 tys. kilometrów. W praktyce natomiast powinno się je wymieniać za każdym razem kiedy zmieniamy pasek, który z różnych powodów może być czasem wymieniany częściej, np. podczas naprawy układu rozrządu.

Sklep internetowy iParts.pl posiada bogatą ofertę sprzęgieł jednokierunkowych alternatora, pośród której można znaleźć całą gamę produktów do praktycznie każdego modelu samochodu. Oferujemy sprzęgła pasowe alternatora znanych światowych marek, między innymi takich jak SKF, Ruville, Triscan, Breda Lorett, Quinton Hazell, czy Era.

Wszystkie oferowane przez nas produkty są fabrycznie nowe, posiadają pełną gwarancję producenta (12 lub 24 miesięcy) i spełniają wszelkie europejskie normy produkcyjne.

Jeśli chcesz wybrać odpowiednie sprzęgło jednokierunkowe alternatora do swojego samochodu, wybierz markę auta z przedstawionego wyżej zestawienia, następnie model, rocznik i na końcu - wersję silnikową.

iParts.pl - KontaktiParts.pl - Zalety

Nie narażaj swojego samochodu na potencjalne usterki i zamów w iParts.pl nowe sprzęgło jednokierunkowe alternatora z dostawą do domu!