Dodatkowe informacje o Zestaw łańcucha rozrządu VKML91000 SKF
Parametry | |
Wymiary łańcucha napędu rozrządu: | 8 |
Ilość ogniw łańcucha: | 130 |
Wykonanie łańcucha: | Simplex |
Wykonanie łańcucha: | Łańcuch zamknięty |
Numery części OEM
Producent | Numer OEM |
---|---|
BLUEPRINT | ADT373501 |
FEBI | 106562 |
INA | 558005210 |
INA | 559011910 |
TOYOT | 13506-0D020 |
TOYOT | 13506-22030 |
TOYOT | 13540-0D020 |
TOYOT | 13540-0D030 |
TOYOT | 13540-22022 |
Dowiedz się więcej:
Jak dbać o łańcuch lub pasek rozrządu w samochodzie?
Co lepsze, pasek czy łańcuch rozrządu?
Łańcuch rozrządu: nie zawsze na wieczność!
Kiedy wymienić łańcuch rozrządu?
Jak prawidłowo zdemontować stary pasek lub łańcuch rozrządu? Na co zwrócić szczególną uwagę?
Jakie są rodzaje rozrządów stosowane we współczesnych jednostkach napędowych?
Rozrząd. Jak działa? Jak o niego dbać? O czym pamiętać podczas jego wymiany?
Opinie o Zestaw łańcucha rozrządu VKML91000 SKF
Jakość: |
|
Precyzja: |
|
Ocena działania |
|
Ocena użytkownika |
|
Ogólne wrażenia |
|
Jakość: |
|
Precyzja: |
|
Ocena działania |
|
Ocena użytkownika |
|
Ogólne wrażenia |
|
Jakość: |
|
Precyzja: |
|
Ocena działania |
|
Ocena użytkownika |
|
Ogólne wrażenia |
|
Do swojej Toyoty w tym roku kupiłem ten zestaw i jak najbardziej polecam. Towar przyszedł szybko, dobrze zapakowany, z montażem żadnych problemów. W razie potrzeby można zadzwonić i poprosić o poradę. Super sklep motoryzacyjny
KLIENCI, KTÓRZY KUPILI TEN PRODUKT, KUPILI RÓWNIEŻ
Zestaw łańcucha rozrządu VKML 91000
Zestaw łańcucha rozrządu
Rozrząd to układ, którego pracę napędza wał korbowy silnika spalinowego. Zadaniem rozrządu jest napędzanie pracy poszczególnych podzespołów, głównie odprowadzających paliwo do komory spalania. Obecnie stosuje się układy wykorzystujące pasy lub łańcuchy rozrządu. Oba rozwiązania mają swoje zalety, jednak łańcuch uważa się za element trwalszy, który dłużej działa bezawaryjnie.
Łańcuch rozrządu to niezwykle ważna część samochodowa, bez której pojazd nie jest w stanie funkcjonować. Zerwanie łańcucha powoduje zatrzymanie pojazdu, a także ogromne zniszczenia. Ponadto, tak nagła awaria bywa niezwykle niebezpieczna. Całkowite zerwanie łańcucha jest jedynak niezwykle rzadkie. O wiele częściej dochodzi do mniejszych usterek, które niestety również upośledzają pracę układu. Najczęściej problemy dotyczą napinacza, który nie jest w stanie utrzymać odpowiedniego napięcia łańcucha. Dłuższa eksploatacja może również doprowadzić do wytarcia kół zębatych lub uszkodzeń mechanicznych łańcucha.
Dawniej łańcuchy rozrządu działały bezawaryjnie nawet po przejechaniu pół miliona kilometrów. Dzisiaj budowa nowoczesnych jednostek napędowych rzadko to umożliwia, jednak wciąż łańcuch jest bardziej wytrzymały od paska. Producenci zalecają wymianę co ok. 250 tys. kilometrów. Niemniej jednak wskazane są regularne przeglądy, gdyż czasami o wiele wcześniej dochodzi do poluzowania łańcucha lub też zaczyna się on ślizgać. Bezwzględnie konieczna jest fachowa kontrola stanu tego elementu w przypadku, gdy z rozrządu słychać niepokojące hałasy lub też na obudowie łańcucha pojawiły się opiłki metalu, mogące świadczyć o wykruszeniu kół zębatych.
SKF
Marka SKF dała się poznać na rynku motoryzacyjnym przede wszystkim z produkcji łożysk tocznych, opraw łożyskowych, a także elementów służących do łożyskowania. Aktualnie oferta marki obejmuje jednak szereg innych części zamiennych, dedykowanych wielu popularnym samochodom produkcji europejskiej, azjatyckiej i amerykańskiej.
Firma współpracuje wyłącznie z godnymi zaufania dostawcami, którzy uzyskali certyfikat ISO, zapewniając tym samym najwyższy poziom jakości i trwałość swoich części zamiennych. Wielu właścicieli samochodów uważa, że części samochodowe SKF to elementy równie wytrzymałe co oryginalne części dedykowane na pierwszy montaż.
Początkowo katalog części zamiennych SKF obejmował tylko łożyska. Cieszyły się one dużym popytem, dlatego stosunkowo szybko zdecydowano się na poszerzenie produkcji linii części SKF. W ofercie szwedzkiej marki pojawiło się wiele części dedykowanych poszczególnych systemom i układom w samochodzie (układ chłodzenia, elementy układu kierowniczego, części zawieszenia samochodowego oraz podzespoły silnika i skrzyni biegów).
SKF należy do grona światowych liderów w produkcji części zamiennych do samochodów. Wykorzystuje się je m.in. w seryjnej produkcji wielu renomowanych marek samochodowych – m.in. Volkswagen oraz Saab. Cechą charakterystyczną szwedzkiej marki jest wysoka jakość wykonania, niezawodność oraz długotrwała wytrzymałość.
Cechy Cześci
Łańcuch rozrządu Simplex - Simplex to łańcuch rozrządu jednorzędowy. Oznacza to, że posiada tylko jedną “drabinkę”. Innymi słowy jest to łańcuch cieńszy i lżejszy od modeli określanych jako Duplex, posiadających dwie drabinki. Łańcuch rozrządu wykonany jako Simplex sprawdza się w przypadku mniej wymagających jednostek napędowych. Niemniej jednak cechuje się dużą wytrzymałością.