Dodatkowe informacje o Wałek rozrządu CAM702 AE
Parametry | |
Lokalizacja w aucie: | Dla cylindra 4-6 |
Lokalizacja w aucie: | Strona wylotowa |
Materiał: | Żeliwo |
Numery części OEM
Producent | Numer OEM |
---|---|
AMC | 647120 |
BGA | CS1523 |
CAMPRO WS | CP10243 |
FAI | C247 |
FEBI | 26980 |
KOLBENSCHM | 50006302 |
RUVILLE-BR | 215418 |
VAG | 059109022BD |
VAG | 059109022L |
VAG | 059109022P |
VW | 059109022BD |
VW | 059109022L |
VW | 059109022P |
Dowiedz się więcej:
Rozrząd. Jak działa? Jak o niego dbać? O czym pamiętać podczas jego wymiany?
W jaki sposób możecie samodzielnie wyczyścić kanały dolotowe i zawory ssące? Czy demontaż głowicy silnika jest tu konieczny?
Liczy się przebieg, czy motogodziny? Co jest lepszym sposobem określania stopnia zużycia silnika spalinowego w samochodach osobowych?
Skąd się bierze ten dziwny hałas dobiegający spod maski? Jak rozpoznać źródło niepokojących dźwięków pracy silnika
Samochodowy silnik benzynowy z serii MPI. Jakie opinie krążą na jego temat? Czy są to opinie słuszne?
Pompka z podgrzewaczem chłodziwa, czyli prosty sposób na uniknięcie problemów z zimnym rozruchem silnika
Benzynowy silnik FSI, czyli przykład nieudanej jednostki Volkswagena. Z jakimi problemami zmagają się jego właściciele?
Opinie o Wałek rozrządu CAM702 AE
Jakość: |
|
Precyzja: |
|
Ocena działania |
|
Ocena użytkownika |
|
Ogólne wrażenia |
|
KLIENCI, KTÓRZY KUPILI TEN PRODUKT, KUPILI RÓWNIEŻ
Wałek rozrządu CAM702
Wałek rozrządu
Wałek rozrządu jest używany głównie w silnikach tłokowych (spalinowych), gdzie jest jest częścią mechanizmu rozrządu zaworowego, służy do otwierania zaworów dolotowych i wydechowych zgodnie z harmonogramem projektowym. Choć jest to co raz rzadsze zjawisko, wałek rozrządu można spotkać w starych pompach wtryskowych, w których są używane do uruchamiania elementów pompy. Te elementy dostarczają paliwo do poszczególnych kolektorów dolotowych lub cylindrów.
Wałek rozrządu to pręt, który obraca się i ślizga po maszynie, aby zamienić ruch obrotowy w ruch liniowy. Ta zmiana ruchu jest realizowana przez wałek rozrządu przesuwający się coraz bardziej od osi obrotu, gdy wałek rozrządu jest popychany przez maszynę.
Wałek rozrządu kontroluje zarówno dopływ paliwa, jak i wydalanie spalin. Składa się z kilku promieniowych krzywek, z których każda przesuwa zawory dolotowe lub wydechowe. Ten wałek rozrządu jest połączony z wałem korbowym za pomocą paska, łańcucha lub kół zębatych. Zapewnia to stały czas zaworów w stosunku do ruchu tłoków.
Wałki rozrządu do silników samochodowych są odlewane w całości z żeliwa. W wyjątkowych przypadkach również kute ze stali, następnie obrabiane mechanicznie i częściowo utwardzane, do czego zwykle stosuje się proces hartowania indukcyjnego.
AE
AE to marka istniejąca od przeszło pół wieku. Została stworzona w 1968 roku przez amerykański koncern Federal-Mogul. Pod marką AE przedsiębiorstwo oferuje rozmaite części silnika. W ofercie dostępne są głowice silnika, prowadnice oraz zawory, z których słynie marka. Części samochodowe AE to również elementy rozrządu. Łańcuchy rozrządu i wałki rozrządu są doceniane przez fachowców na całym świecie. Auto części AE to zarówno elementy przeznaczone na pierwszy montaż, jak i na rynek części zamiennych. Produkty, które trafiają na aftermarket, pod żadnym względem nie odstępują częściom oryginalnym, ponieważ w większości powstają na tych samych liniach montażowych, z zachowaniem najwyższych standardów. Powstające w fabrykach Federal-Mogul części AE są dopracowywane w każdym szczególe. Ich produkcja odbywa się z zastosowaniem najnowszych technologii. Wiele z nich jest opracowywanych w laboratoriach Federal-Mogul. Amerykańskie przedsiębiorstwo działa dzisiaj globalnie, jako jedna z największych firm motoryzacyjnych na świecie. Sieć dystrybucji części Federal Mogul sięga wszystkich kontynentów. Tym samym również części samochodowe AE trafiają do dziesiątek krajów na całym świecie.
Cechy Cześci
Żeliwo - Żeliwo od dawien dawna wykorzystywane jest w motoryzacji. Dzięki swojej dużej płynności oraz małym zakresie krzepięcia to z niego wykonywane były bloki silnika oraz chociażby zaciski hamulcowe. Żeliwo posiada bardzo dobrą odporność na ścieranie oraz wysoką przewodność cieplną.