Dodatkowe informacje o Uszczelniacz wałka pompy wspomagania 19026201B CORTECO
Parametry | |
Średnica wewnętrzna 1 [mm]: | 16 |
Średnica zewnętrzna 1 [mm]: | 30 |
Wysokość 1 [mm]: | 7 |
Materiał: | NBR (Nitril-Butadien-kauczuk) |
Ochrona przeciwpyłowa: | Z uszczelką wargową przeciwpyłową |
Numery części OEM
Producent | Numer OEM |
---|---|
HONDA | 91201PC1003 |
HONDA | 91201PC1004 |
Dowiedz się więcej:
Jak prawidłowo kasować luz na przekładni kierowniczej?
Ślimakowa przekładnia kierownicza. Czym jest i jak działa ślimak przekładni?
Luzy, stuki i wycieki, czyli najczęstsze objawy zużywania się maglownicy
Geometria kół – jak sprawdzić i ustawić?
Dwa sposoby na wymianę płynu do układu wspomagania kierownicy
Jak rozpoznać luz na końcówce drążka kierowniczego i samodzielnie przeprowadzić jego wymianę bez ściągacza?
Wibracje w samochodzie, cz. I. Skąd się biorą drgania na kierownicy?
Opinie o Uszczelniacz wałka pompy wspomagania 19026201B CORTECO
KLIENCI, KTÓRZY KUPILI TEN PRODUKT, KUPILI RÓWNIEŻ
Uszczelniacz wałka pompy wspomagania 19026201B
Przekładnia kierownicza i Pompa wspomagania
Przekładnia kierownicza to istotny element układu kierowniczego, dzięki któremu ruch kierownicy przekłada się na odpowiednie zachowanie kół. Element ten jest bezpośrednio połączony z mechanizmem zwrotniczym, przenosząc na niego ruch obrotowy, wygenerowany przez użytkownika. W dalszej kolejności ruch ten przekazywany jest na koła.
Najczęściej stosuje się dzisiaj tak zwane przekładnie zębatkowe, które jednak znajdują zastosowanie tylko w pojazdach wyposażonych w niezależne zawieszenie. Przenoszenie ruchu obrotowego odbywa się tutaj dzięki zazębianiu się kół, jednak istnieją również inne rodzaje przekładni kierowniczych. Głównie w starszych pojazdach można się spotkać z modelami ślimakowymi oraz śrubowo-kulowymi, które działają na nieco innych zasadach. W celu usprawnienia pracy przekładni oraz zwiększenia jej żywotności, koła zębate pokryte są smarem stałym. Sprawia on, że przekładnia kierownicza nie wymaga konserwacji w czasie jej użytkowania.
Ważną częścią wspomagającą pracę przekładni jest pompa wspomagania. Dzięki niej kierownica porusza się lekko, zwiększając komfort jazdy. Obecnie jest to podstawowe wyposażenie każdego pojazdu. Stosuje się zarówno pompy elektryczne, jak i hydrauliczne. Modele elektryczne mają nieznaczny wpływ na spalanie paliwa, a także zajmują niewiele miejsca, natomiast ich budowa jest mało skomplikowana, przez co są dzisiaj częściej stosowane. Hydrauliczna pompa wspomagania to urządzenie napędzane poprzez pasek klinowy. Praca pompy hydraulicznej znacząco zwiększa spalanie paliwa, co jest jej największą wadą.
CORTECO
Corteco to znana i ceniona na niemal całym świecie marka wysokiej klasy części do samochodów. Firma dostarcza części samochodowe zarówno na linie montażowe wiodących, światowych producentów samochodów, w celu wyposażenia fabrycznego pojazdu, jak i na niezależny rynek części zamiennych.
Centra produkcyjne i logistyczne firmy Corteco znajdują się w ponad 15 krajach, a części samochodowe marki są sprzedawane aż w 60 krajach całego świata. Przedsiębiorstwo posiada rozbudowane centrum badawcze, w którym opracowywane są wszelkie innowacje i technologie z dziedziny motoryzacji.
Firma Corteco specjalizuje się przede wszystkim w produkcji uszczelek dedykowanych poszczególnym układom w samochodzie. Oferta jest jednak znacznie szersza i obejmuje ponad 19 tys. części zamiennych, w tym systemu kierowniczego, układu wydechowego, hamulcowego oraz zawieszenia.
Każda z oferowanych części Corteco produkowana jest zgodnie z ISO 9001-2008, czyli najważniejszym certyfikatem jakości w przemyśle motoryzacyjnym. Ponadto części samochodowe tej marki poddaje się rygorystycznym testom, dlatego gwarantowana jest ich niezawodność i trwałość na długi okres eksploatacji.