Dodatkowe informacje o Tarcza hamulcowa B130442 DENCKERMANN
Parametry | |
Lokalizacja w aucie: | Oś tylna |
Typ tarczy hamulcowej: | Pełny |
Grubość tarczy hamulcowej [mm]: | 16 |
Średnica zewnętrzna [mm]: | 280 |
Numery części OEM
Producent | Numer OEM |
---|---|
ATE | 24 0116 0124 1 |
BARUM | BAR16115 |
BARUM | BAR16124 |
BENDIX | 562215B |
BOSCH | 0 986 479 065 |
BOSCH | 0 986 479 298 |
BOSCH | 0 986 479 399 |
BREMBO | 08 8094 50 |
BREMBO | 08.8094.30 |
BREMBO | 08.8094.50 |
CAR | 142.1413 |
CAR | 142.213 |
CIFAM | 800-731 |
CITRO | 4246 Y7 |
DELPHI | BG3853 |
FERODO | DDF1144 |
FERODO | DDF1144-1 |
FERODO | DDF1653-1 |
FIAT | 46833806 |
FIAT | 46833807 |
FIAT | 51740245 |
FIAT | 51749274 |
FIAT | 51848616 |
FIAT | 51848617 |
FTE | BS5364 |
GALFER | B1.G216-0124.1 |
GALFER | G2116124 |
GRAF | DF29731 |
HELLAPAGID | 8DD 355 108-961 |
HELLAPAGID | 8DD 355 113-711 |
JURID | 562215J |
KAMOKA | 103131 |
LPR | F2014P |
LUCAS_ELEC | DF4770 |
MAG | 360406065100 |
MAXGEAR | 19-1876 |
METELLI | 23-0731 |
METELLI | 23-0952C |
MGA | D1457 |
MIN | MDC1650 |
NK | 203731 |
PAGID | 54161 |
PEUGEOT | 16 078 804 80 |
PEUGEOT | 4246 Y9 |
PEUGEOT | 4249 30 |
PEUGEOT | 4249 31 |
PEUGEOT | 4249 A1 |
PEUGEOT | 4249 K7 |
PEUGEOT | 4249 L0 |
PILENGA | 5680 |
QUINTON HA | BDC5364 |
QUINTON HA | BSF5364 |
REMSA | 61055.00 |
REMSA | 61056.00 |
SBS | 1815201944 |
TEXTAR | 24.0116-0124.1 |
TEXTAR | 92116100 |
TEXTAR | 92157400 |
TEXTAR | 98200 1161 0 1 |
TEXTAR | 98200 1574 0 1 |
TRW | DF4481 |
TRW | DF4481S |
TRW | DF4752 |
VALEO | 186892 |
VALEO | 197023 |
VALEO | 197821 |
ZIMMERMANN | 180.3019.00 |
ZIMMERMANN | 230.2375.00 |
Dowiedz się więcej:
Rodzaje tarcz hamulcowych i podstawowe zasady ich wyboru. Jaki rodzaj tarcz sprawdzi się najlepiej w Waszym aucie?
Czym jest docieranie nowych tarcz hamulcowych? Czy rodzaj tarcz ma znaczenie dla samego procesu? Ekspert iParts.pl odpowiada
Dwuelementowe, sprzężone tarcze hamulcowe marki Zimmermann z serii FusionZ, czyli Formula:Z, Formula:F i Formula:S
Tarcze hamulcowe TRW w dwóch odsłonach. Która seria lepiej sprawdzi się w Twoim aucie?
Tarcze hamulcowe ATE Original i ATE PowerDisc. Sprawdź, które z nich będą najlepszym wyborem właśnie dla Ciebie
Tarcze hamulcowe ATE Power Disc. Jaka jest charakterystyka tej serii tarcz hamulcowych?
Jak należy odczytywać poszczególne parametry techniczne tarcz hamulcowych? Jakie mają znaczenie dla kupującego?
Opinie o Tarcza hamulcowa B130442 DENCKERMANN
Jakość: |
|
Precyzja: |
|
Ocena działania |
|
Ocena użytkownika |
|
Ogólne wrażenia |
|
Solidny produkt dobrego producenta. Poprzednie tarcze nie nadawały się już do użytku i chciałem kupić coś lepszego. Denckermann to sprawdzona firma, polecana przez wielu mechaników. Założyłem te tarcze i wiem ze to był dobry wybór. Polecam
Jakość: |
|
Precyzja: |
|
Ocena działania |
|
Ocena użytkownika |
|
Ogólne wrażenia |
|
Miałem dziwny problem z okropnym piszczeniem hamulców. Szczerze mówiąc pierwszy raz mi się to zdarzyło. Wcześniej jeździłem fiatem punto i nigdy nie było akurat takiego problemu, chociaż musiałem kiedyś wymienić klocki, ale one akurat nie piszczały. Między innymi dlatego początkowo średnio wiedziałem co to może być. No nasz obecny samochód przyznaję okropnie mi piszczał przy wciskaniu pedału hamulca. Przyczynę mechanik zdiagnozował w sumie od razu. Okazało się ze tarcza hamulcowa jest już konkretnie zużyta i metalowe części trą, stąd ten dźwięk. Na szczęście znajomy wymienił mi to praktycznie od razu jak dostaliśmy zamienne części. Postawiłem na deckermann z polecenia i nie żałuje. Jeden z lepszych moim zdaniem producentów. Produkt, który dostałem jest solidny, wykonany z porządnych materiałów. Zobaczymy jak ze zużywaniem się, bo słyszałem, że służą dość długo, póki co polecam każdemu!!
Jakość: |
|
Precyzja: |
|
Ocena działania |
|
Ocena użytkownika |
|
Ogólne wrażenia |
|
Moja żona zajechała ostatnimi czasy hamulce swoją jazdą z górki. Niestety ale mieszkamy w takiej pseudo nizince i żeby wjechać do garażu jest dość stromo, teraz już tą sztukę opanowała, ale na początku średnio jej to szło i w efekcie chcąc nie chcąc zjeżdżała zawsze na hamulcu wciśniętym, albo o zgrozo ręcznym, jak robiła tak dzień w dzień to w końcu tarcza się przegrzała i po niej. Wymieniliśmy właśnie na deckermann bo ich części znam i są raczej solidne, więc liczę że dłużej nam posłużą. Wybór w tym sklepie mają spory, nie wiedziałem w sumie na początku co wybrać, a że znajomy polecił ten model, u niego dają radę, to mam nadzieje że nasz samochód też trochę na nich pojeździ. Póki co jestem nimi zachwycony i uważam że jak najbardziej warto. Więcej będę mógł powiedzieć po jakimś czasie.
Jakość: |
|
Precyzja: |
|
Ocena działania |
|
Ocena użytkownika |
|
Ogólne wrażenia |
|
Jakość: |
|
Precyzja: |
|
Ocena działania |
|
Ocena użytkownika |
|
Ogólne wrażenia |
|
KLIENCI, KTÓRZY KUPILI TEN PRODUKT, KUPILI RÓWNIEŻ
Tarcza hamulcowa B130442
Tarcze hamulcowe
Tarcze hamulcowe to typowy eksploatacyjny element samochodowego układu hamulcowego, który wymaga okresowej wymiany. Stan tarcz hamulcowych należy sprawdzać możliwe jak najczęściej z zachowaniem odpowiedniej regularności, ponieważ ich sprawność przekłada się na bezpieczeństwo podczas jazdy samochodem. Nagła awaria układu hamulcowego może z kolei doprowadzić do bardzo groźnych konsekwencji.
Najczęstszym objawem zużytych tarcz hamulcowych jest tzw. bicie tarcz podczas hamowania samochodem, które da się wyczuć mocnymi drganiami na kierownicy. Taki objaw jest już stosunkowo niebezpieczny i to w zasadzie ostateczny znak dla kierowcy, by jak najszybciej wymienić tarcze na nowe. Zużycie tarcz dyktowane jest przede wszystkim stylem jazdy kierowcy. Im bardziej agresywny styl, tym szybsze zużycie się tarcz.
Producenci części do układów hamulcowych zalecają, by tarcze hamulcowe wymieniać w przedziale 60 000 a 80 000 kilometrów przebiegu. Nie jest to jednak sztywna reguła, bo wiele nadal zależeć będzie od stylu jazdy kierowcy. Dlatego najlepszym sposobem nadal pozostaje regularna kontrola stanu technicznego samochodu i sprawdzanie grubości oraz stanu tarcz.
Wybór nowych tarcz hamulcowych do samochodu nie należy do łatwych. Rynek części zamiennych do samochodów oferuje bardzo dużą ilość modeli tarcz do układu hamulcowego, dedykowanych wielu popularnym markom samochodów. Podczas wyboru najlepiej unikać kupowania zamienników nieznanych producentów i wybrać produkty znanych i cenionych marek. Tylko takie tarcze hamulcowe znajdziecie na iParts.pl.
DENCKERMANN
Denckermann to firma oferująca części samochodowe o zasięgu ogólnoeuropejskim z główną siedzibą w Warszawie. Firma posiada bogatą ofertę, a na pierwszy plan wychodzą filtry samochodowe. Dużą popularnością cieszą się filtry powietrza Denckermann, ponadto producent oferuje również filtry paliwa, oleju i kabinowe.
Od początku powstania firmy najważniejszym obszarem jej działania jest produkcja filtrów, jednak oferta jest o wiele bogatsza. Obecnie znajduje się w niej ponad 10 tys. referencji produkowanych w ramach 9 linii produkcyjnych. Ważny obszar działalności firmy Denckermann stanowi produkcja elementów układu zawieszenia. W fabrykach należących do przedsiębiorstwa powstają m.in. wahacze Denckermann. Ponadto, marką Denckermann desygnowane są wysokiej jakości amortyzatory. W ofercie znajdują się również części układu kierowniczego oraz hamulcowego. Producent dystrybuuje klocki, tarcze i szczęki hamulcowe.
Denckermann to bardzo młoda firma, która pojawiła się na rynku dopiero w 2006 roku. Przez ten czas zdołała jednak zdobyć zaufanie klientów w Polsce oraz w innych krajach europejskich. Zaledwie w ciągu kilku lat liczba referencji w ofercie producenta uległa podwojeniu, a w warszawskich zakładach zwiększono zatrudnienie. W stolicy Polski powstają części samochodowe Denckermann, znajduje się tutaj również oddział obsługi dystrybucyjnej i finansowej firmy. Autoczęści Denckermann cechuje niska cena, pod którą jednak kryje się towar wysokiej jakości. Stosunek jakości do ceny jest w tym przypadku więcej niż zadowalający.
Cechy Cześci
Tarcza hamulcowa pełna - Najczęściej wykonana z żeliwa tarcza hamulcowa składająca się z pojedynczego pierścienia części ścieralnej, która rozgrzewa się podczas hamowania. Najprostszej budowy typ tarczy hamulcowej, dostępnej na rynku części zamiennych w niskich cenach.