Dodatkowe informacje o Sprężyna zawieszenia 52147 KILEN
Parametry | |
Lokalizacja w aucie: | Oś tylna |
Projekt resora: | Sprężyna zwojowa |
Numery części OEM
Producent | Numer OEM |
---|---|
FIAT | 51806125 |
Dowiedz się więcej:
Jakie są typowe uszkodzenia sprężyn zawieszenia?
Czy warto wymieniać sprężyny okresowo?
Jak wymienić sprężyny zawieszenia?
Jakie są zalety i wady sprężyn zawieszenia?
Jak rozpoznać zużycie sprężyn zawieszenia?
Kolumna MacPhersona. Czym jest, jak powstała i dlaczego ciągle jest stosowana?
Stuki w okolicach koła i problemy z prowadzeniem auta mogą oznaczać zużytą poduszkę amortyzatora
Opinie o Sprężyna zawieszenia 52147 KILEN
Jakość: |
|
Precyzja: |
|
Ocena działania |
|
Ocena użytkownika |
|
Ogólne wrażenia |
|
Jakość: |
|
Precyzja: |
|
Ocena działania |
|
Ocena użytkownika |
|
Ogólne wrażenia |
|
Jakość: |
|
Precyzja: |
|
Ocena działania |
|
Ocena użytkownika |
|
Ogólne wrażenia |
|
KLIENCI, KTÓRZY KUPILI TEN PRODUKT, KUPILI RÓWNIEŻ
Sprężyna zawieszenia 52147
Sprężyny zawieszenia
Sprężyny zawieszenia to jeden z najważniejszych elementów układu zawieszenia samochodowego. Ich rola jest bardzo istotna zarówno dla przedniej, jak i tylnej osi pojazdu. Przy odpowiedniej eksploatacji podzespoły te potrafią służyć kierowcy długi czas, ale po pewnym przebiegu przychodzi czas na ich wymianę.
Podstawowym zadaniem sprężyny zawieszenia nie jest tłumienie drgań (to rola amortyzatorów samochodowych), ale gwarancja odpowiedniej sprężystości podwozia samochodu. Jazda autem bez sprężyn jest więc po prostu niemożliwa – czyli zupełnie inaczej niż w przypadku, gdy dojdzie do awarii amortyzatorów.
Budowa sprężyn zawieszenia jest stosunkowo prosta. To element układu zawieszenia zupełnie odkryty, który nie posiada żadnych mechanizmów wewnętrznych. To w zasadzie zwykły, zwinięty kawałek drutu, którego najważniejsze parametry to ilość zwojów, ich zagęszczenie oraz długość całej sprężyny zawieszenia.
Rozpoznanie awarii sprężyny zawieszenia nie należy do łatwych (głównie z powodu przyzwyczajenia się kierowcy do mniejszego komfortu jazdy samochodem). Do typowych objawów należy zaliczyć niecodzienne stuki podczas dodawania gazu lub hamowania a także w trakcie jazdy samochodem po nierównej drodze.
Sprężyny zawieszenia, podobnie jak w przypadku amortyzatorów, wymieniamy parami, po obu stronach jednej osi samochodu. Taka wymiana ma na celu uniknięcie sytuacji, w której samochód przechyla się na jedną stronę – nowa sprężyna jest w stanie zapewnić zupełnie inne warunki pracy niż stara, zużyta sprężyna zawieszenia.
KILEN
Kilen to szwedzka firma, która ma ponad 150 lat doświadczenia. Koncern specjalizuje się w produkcji samochodowych sprężyn śrubowych, a także gazowych, piórowych i sportowych. Obecnie uchodzi on za lidera w branży na całym świecie.
Wszystkie komponenty od Kilen, które trafiają do sprzedaży, produkowane są w Szwecji przy użyciu najnowszych technologii. Każda sprężyna wykonywana jest z najwyższej jakości stali sprężynowej na maszynach sterowanych komputerowo. Zapewnia to wysokie standardy produkcji i pełną kontrolę nad dostępnością towaru.
Kilen – sprężyny dostępne niemalże „od ręki”
Kilen przy tworzeniu sprężyn śrubowych stosuje zaawansowaną obróbkę powierzchni. Sprężyny pokrywane są fosforanem cynkowym i farbą proszkową epoksydową. Zapewnia to dłuższą żywotność produktu oraz chroni przed korozją.
Szeroka gama sprężyn samochodowych, których producentem jest Kilen, pasuje zarówno do samochodów osobowych, jak i lekkich pojazdów użytkowych produkowanych na rynek europejski.
Kilen rocznie produkuje 850 000 sztuk sprężyn, dzięki temu flagowy produkt tego szwedzkiego producenta jest łatwo dostępny. Krótki termin dostawy danego komponentu zapewniają centra dystrybucji, które koncern ma zlokalizowane w Szwecji, Niemczech, Wielkiej Brytanii oraz Rosji.