Dodatkowe informacje o Sprężyna zawieszenia JCS229 TRW
Parametry | |
Lokalizacja w aucie: | Oś tylna |
Grubość [mm]: | 11 |
Długość [mm]: | 343 |
Średnica zewnętrzna 1 [mm]: | 112 |
Ciężar [kg]: | 1,6 |
Numery części OEM
Producent | Numer OEM |
---|---|
BILSTEIN | 36-131228 |
EIBACH | R10159 |
KILEN | 63105 |
KYB | RH5543 |
LESJOFORS | 4285706 |
LESJOFORS | 4295038 |
METZGER | 2240117 |
MEYLE | 100 051 0004 |
MONROE | SE3284 |
ROC | CS3589 |
RUV | 895486 |
SACHS | 996 618 |
SKODA | 1J0 511 115 AM |
SPIDAN | 56652 |
SUPLEX | 39192 |
TRISCAN | 875029075 |
VW | 1J0 511 115 AM |
Dowiedz się więcej:
Jakie są typowe uszkodzenia sprężyn zawieszenia?
Czy warto wymieniać sprężyny okresowo?
Jak wymienić sprężyny zawieszenia?
Jakie są zalety i wady sprężyn zawieszenia?
Jak rozpoznać zużycie sprężyn zawieszenia?
Kolumna MacPhersona. Czym jest, jak powstała i dlaczego ciągle jest stosowana?
Stuki w okolicach koła i problemy z prowadzeniem auta mogą oznaczać zużytą poduszkę amortyzatora
Opinie o Sprężyna zawieszenia JCS229 TRW
Jakość: |
|
Precyzja: |
|
Ocena działania |
|
Ocena użytkownika |
|
Ogólne wrażenia |
|
Jakość: |
|
Precyzja: |
|
Ocena działania |
|
Ocena użytkownika |
|
Ogólne wrażenia |
|
KLIENCI, KTÓRZY KUPILI TEN PRODUKT, KUPILI RÓWNIEŻ
Sprężyna zawieszenia JCS229
Sprężyny zawieszenia
Sprężyny zawieszenia to jeden z najważniejszych elementów układu zawieszenia samochodowego. Ich rola jest bardzo istotna zarówno dla przedniej, jak i tylnej osi pojazdu. Przy odpowiedniej eksploatacji podzespoły te potrafią służyć kierowcy długi czas, ale po pewnym przebiegu przychodzi czas na ich wymianę.
Podstawowym zadaniem sprężyny zawieszenia nie jest tłumienie drgań (to rola amortyzatorów samochodowych), ale gwarancja odpowiedniej sprężystości podwozia samochodu. Jazda autem bez sprężyn jest więc po prostu niemożliwa – czyli zupełnie inaczej niż w przypadku, gdy dojdzie do awarii amortyzatorów.
Budowa sprężyn zawieszenia jest stosunkowo prosta. To element układu zawieszenia zupełnie odkryty, który nie posiada żadnych mechanizmów wewnętrznych. To w zasadzie zwykły, zwinięty kawałek drutu, którego najważniejsze parametry to ilość zwojów, ich zagęszczenie oraz długość całej sprężyny zawieszenia.
Rozpoznanie awarii sprężyny zawieszenia nie należy do łatwych (głównie z powodu przyzwyczajenia się kierowcy do mniejszego komfortu jazdy samochodem). Do typowych objawów należy zaliczyć niecodzienne stuki podczas dodawania gazu lub hamowania a także w trakcie jazdy samochodem po nierównej drodze.
Sprężyny zawieszenia, podobnie jak w przypadku amortyzatorów, wymieniamy parami, po obu stronach jednej osi samochodu. Taka wymiana ma na celu uniknięcie sytuacji, w której samochód przechyla się na jedną stronę – nowa sprężyna jest w stanie zapewnić zupełnie inne warunki pracy niż stara, zużyta sprężyna zawieszenia.
TRW
TRW to marka części samochodowych znana niemal na całym świecie. Firma jest aktualnie jednym z liderów w branży motoryzacyjnej. Ogromne zakłady produkcyjne położone w 186 lokalizacjach pozwoliły na produkcję szerokiej gamy oryginalnych części samochodowych, a także części zamiennych dedykowanych na rynek wtórny.
Produkcję części zamiennych TRW rozpoczęło seryjnie w latach 60. Najpierw duży nacisk położony został na podzespoły elektroniki samochodowej, ale z czasem konsekwentnie uzupełniano katalog w części dedykowane kolejnym systemom i układom samochodowym.
Dzięki doskonałej jakości, części samochodowe TRW zyskały uznanie branży motoryzacyjnej na całym świecie. Według statystyk branżowych magazynów motoryzacyjnych jeden na trzy samochody w Europie, a także jeden na dwa samochody w Japonii jest wyposażony w części marki TRW. Części dedykowane są nie tylko samochodom osobowym, dostawczym, sportowym, ale także ciężarowym.