Nośnikiem ciśnienia w układach hamulcowych są specjalne płyny, które cechują się wyjątkowymi właściwościami. Specyfika działania układów hamulcowych wymusza, aby posiadały one odpowiednią lepkością, małą ściśliwością i bardzo wysoką temperaturą wrzenia. Dodatkowo tego typu środki są niezwykle aktywne chemicznie i wysoce higroskopijne – zawartość wody przewyższająca 3% kwalifikuje płyn do natychmiastowej wymiany. Zawarte w płynie cząsteczki wody bardzo skutecznie obniżają jego temperaturę wrzenia, co pociąga za sobą większą ściśliwość – część energii, która mogłaby powodować zatrzymanie pojazdu zostaje zaabsorbowana przez płyn hamulcowy. Wiele konstrukcji samochodowych z hydraulicznie sterowanym sprzęgłem korzysta również z płynu hamulcowego. Przy pracy z płynem hamulcowym należy zachować szczególną ostrożność, gdyż jest to substancja niezwykle aktywna chemicznie o agresywnym charakterze – może wywoływać poparzenia skóry i uszkodzenia lakierowanych powierzchni metalowych.
Nowoczesny, wysokogatunkowy płyn hamulcowy ATE DOT4 Super Blue Racing przeznaczony jest do stosowania w większości współczesnych samochodów, wyprodukowanych po 1990 roku, gdzie producenci w instrukcji użytkowania pojazdów wymagają stosowania płynów tej klasy. Produkt ATE DOT4 Super Blue Racing jest całkowicie kompatybilny z układami wspomagającymi awaryjne hamowanie, ABS i ESP. Bardzo wysoka temperatura wrzenia, wynosząca przeszło 280°C pozwala na zastosowanie tego płynu w sporcie samochodowym, co dodatkowo sugeruje nazwa. Okres użytkowania nie powinien być dłuższy niż 3 lata, co klasuje ten produkt w czołówce płynów hamulcowych.
Pojemność opakowania: 1 litr.