Dodatkowe informacje o Panewki wału korbowego H046/5STD GLYCO
Parametry | |
Położenie / kąt: | 1,2,4,5 |
Położenie / kąt: | 3 |
Numer komponentu: | 02-3755 |
Numer komponentu: | 02-3756H |
Wymiar standardowy [STD] |
Dowiedz się więcej:
Awaria panewki wału silnika
Jakie są objawy awarii czujnika położenia wału korbowego? Czy ich pojawienie się powinno prowadzić do naprawy czy wymiany?
Jakie są przyczyny i objawy uszkodzenia wału korbowego?
Liczy się przebieg, czy motogodziny? Co jest lepszym sposobem określania stopnia zużycia silnika spalinowego w samochodach osobowych?
W jaki sposób możecie samodzielnie wyczyścić kanały dolotowe i zawory ssące? Czy demontaż głowicy silnika jest tu konieczny?
Skąd się bierze ten dziwny hałas dobiegający spod maski? Jak rozpoznać źródło niepokojących dźwięków pracy silnika
Samochodowy silnik benzynowy z serii MPI. Jakie opinie krążą na jego temat? Czy są to opinie słuszne?
Opinie o Panewki wału korbowego H046/5STD GLYCO
Jakość: |
|
Precyzja: |
|
Ocena działania |
|
Ocena użytkownika |
|
Ogólne wrażenia |
|
KLIENCI, KTÓRZY KUPILI TEN PRODUKT, KUPILI RÓWNIEŻ
Panewki wału korbowego H046/5 STD
Panewki główne
Panewka główna jest nieodłączną, zewnętrzną częścią łożyska ślizgowego. Zadaniem panewki jest umożliwienie ruchu czopu wału korbowego. Pod względem budowy, panewka główna przypomina pierścień. Obecnie panewki wykonuje się głównie z połączenia stali i aluminium. Podstawa elementu jest stalowa, natomiast jej pokrycie stanowi wspomniane aluminium. Tego typu elementy nazywa się panewkami dwuskładnikowymi. Niemniej jednak spotykane są również panewki trójskładnikowe. W tym przypadku poza wspomnianymi dwoma warstwami występuje również warstwa zewnętrzna, w postaci pokrywy ślizgowej. Starszego typu panewki to modele wykonane ze stopów metali, takich jak np. żeliwo.
Dzisiaj panewki często są wyposażone w tzw. kanały olejowe, czyli rowki. Zapewniają one lepszą smarność, co wydłuża okres eksploatacji panewek. Zagrożeniem dla sprawności panewki jest możliwe zatkanie kanałów. Do takiej sytuacji może dojść wskutek zanieczyszczenia oleju. Ponadto, zbyt mało oleju może docierać do łożyska ślizgowego wskutek np. nadmiernego uszczelnienia w obrębie silnika. Z wymienionych powyżej powodów dochodzi do przedwczesnego zużycia panewki. Ponadto, może dojść również do jej obrócenia. Efektem obrotu panewki głównej jest uszkodzenie czopu wału. Tym samym w takiej sytuacji konieczna jest interwencja mechanika. Naprawa panewki czy też czopu wału polega na frezowaniu oraz obróbce szlifierskiej. W niektórych przypadkach konieczna może być wymiana całego kompletu.
GLYCO
Glyco to niemiecka marka części zamiennych, która jest znana z dostarczania doskonałych rozwiązań dla przemysłu motoryzacyjnego. Firma zaopatruje największych producentów samochodów oraz niezależny rynek wtórny.
Za największy sukces marki należy uznać łożyska Glyco, które stały się najlepszym wyborem w branży motoryzacyjnej, głównie dzięki połączeniu doskonałej, niemieckiej technologii i atrakcyjnej cenie. Łożyska samochodowe tej marki to ekonomiczne i łatwe w naprawie podzespoły.
Firma Glyco oferuje pełen zakres łożysk samochodowych. Każdy z elementów słynie z doskonałego przenoszenia mocy, zmniejszania tarcia oraz zapobiegania zużyciu drogich części silnika spalinowego. O wysokiej jakości łożysk Glyco najlepiej świadczy to, że są one montowane jako części OE w ponad 10 milionach silników samochodowych - od małych silników elektrycznych, przez silniki ciężkich pojazdów użytkowych, aż po silniki samochodów sportowych.
Części Glyco to jednak nie tylko łożyska samochodowe. W ofercie marki znajdziecie także panewki korbowodowe, tulejki korbowodu, wałki rozrządu, zawory silnikowe czy też tarcze wałku korbowego. Wszystkie oferowane przez Glyco części samochodowe są produkowane zgodnie z tymi samymi rygorystycznymi normami, co części w jakości OE, co daje kierowcy gwarancję niezawodności i trwałości na długi czas.