Dodatkowe informacje o Linka hamulca postojowego 904772 NK
Parametry | |
Długość 1/Długość 2 [mm]: | 1512/953 |
Typ układu hamulcowego: | Hamulce bębnowe |
Numery części OEM
Producent | Numer OEM |
---|---|
A.B.S. | K12746 |
A.B.S. | K12886 |
AKRON-MALÒ | 21378 |
AKRON-MALÒ | 26185 |
AKRON-MALÒ | 26328 |
APEC | CAB1399 |
ASHIKA | 131-00-0900 |
ATE | 24.3727-0151.2 |
ATE | 24.3727-0161.2 |
ATE | 24.3727-0162.2 |
BENDIX | 432706B |
BORG BECK | BKB1874 |
BORG BECK | BKB2626 |
BORG BECK | BKB2743 |
BOSCH | 1 987 477 284 |
BOSCH | 1 987 477 285 |
BOSCH | 1 987 477 679 |
BOSCH | 1 987 477 695 |
CEF | VW02163 |
CEF | VW02177 |
COFLE | 10.7132 |
COFLE | 92.10.7132 |
EURODEAL A | 65 01 076 |
FAG | FBS 02051 |
FERODO | FHB432826 |
FIRST LINE | FKB1874 |
FTE | FBS02051 |
FTE | FBS02071 |
GEMO GC | 434827 |
GEMO GC | 435007 |
HAVAM | KA62144 |
HELLA | 8AS 355 668-911 |
HELLA | 8AS 355 668-991 |
HELLAPAGID | 8AS 355 668-911 |
HELLAPAGID | 8AS 355 668-991 |
JAPANPAR | BC-0900 |
JAPANPAR | BC-0901 |
JAPANPAR | BC-0904 |
JPG | 1170304700 |
JPG | 1170305000 |
JURID | 432826J |
KAWE | 62.1670 |
LPR | C0962B |
LPR | C0964B |
LPR | C0965B |
MAPCO | 5781 |
METZGER | 10.7131 |
METZGER | 10.7132 |
METZGER | 10.7136 |
MGA | CF5569 |
OPTIMAL | HK-3277 |
PEX | 4.1468 |
PEX | 4.1497 |
QUINTON HA | BC2743 |
QUINTON HA | BC3288 |
QUINTON HA | BC3580 |
SBS | 1840904772 |
SEAT | 6N0 609 721 F |
SEAT | 6N0 609 721 J |
SPIDAN | 441332 |
STELLOX | 29-98553-SX |
STELLOX | 29-98609-SX |
STELLOX | 29-98752-SX |
TEXTAR | 44004300 |
TEXTAR | 44006200 |
TOPRAN | 104 022 |
TOPRAN | 104 023 |
TOPRAN | 109 818 |
TRISCAN | 8140 29155 |
TRISCAN | 8140 29167 |
TRW | GCH2318 |
TRW | GCH2319 |
TRW | GCH2320 |
UNI | GVC3112 |
VAICO | V10-30070 |
VAICO | V10-30071 |
VW | 6N0 609 721 F |
VW | 6N0 609 721 J |
VW | 6N0609721F |
VW | 6N0609721J |
Dowiedz się więcej:
Smarowanie hamulców samochodowych. Czy należy smarować tarcze hamulcowe? Czym smarować prowadnice? Co daje smarowanie klocków?
Rabaty na hamulce ATE
Odbierz 10% zniżki na hamulce ATE i Textar!
Czym jest brake fading? W jaki sposób zjawisko to może zagrozić nam wszystkim?
Jak wymienić szczęki oraz bębny hamulcowe i czy można to zrobić samemu?
GIRLING – Najlepsze hamulce na świecie
Sterownik ABS, czyli prawdziwy mózg najstarszego samochodowego układu bezpieczeństwa. Czym jest, jak działa?
Opinie o Linka hamulca postojowego 904772 NK
Jakość: |
|
Precyzja: |
|
Ocena działania |
|
Ocena użytkownika |
|
Ogólne wrażenia |
|
Jakość: |
|
Precyzja: |
|
Ocena działania |
|
Ocena użytkownika |
|
Ogólne wrażenia |
|
Jakość: |
|
Precyzja: |
|
Ocena działania |
|
Ocena użytkownika |
|
Ogólne wrażenia |
|
KLIENCI, KTÓRZY KUPILI TEN PRODUKT, KUPILI RÓWNIEŻ
Linka hamulca postojowego 904772
Linki i cięgna
Linki i cięgna hamulcowe to podstawowe elementy układu hamulca postojowego. Dzięki nim możliwe jest unieruchomienie pojazdu po jego zaparkowaniu. Warto o tym pamiętać, gdyż nawet przy niewielkim nachyleniu terenu samochód może się stoczyć, jeśli nie zostanie prawidłowo unieruchomiony za pomocą hamulca postojowego.
Hamulec postojowy, powszechnie nazywany hamulcem ręcznym, bywa niedoceniany przez kierowców, w rzeczywistości jednak jest absolutnie niezbędny, aby zachować bezpieczeństwo. Przydaje się nie tylko podczas dłuższego postoju, ale często również w trasie, na przykład gdy konieczne jest zatrzymanie się na wzniesieniu. W takiej sytuacji kierowca pociąga wajchę, co prowadzi do naprężenia linki hamulcowej. W ten sposób siła przekazywana jest na zaciski hamulcowe, które blokują koła.
Ze względu na relatywnie rzadkie wykorzystywanie hamulca ręcznego, zwykle układ ten sprawuje się dobrze przez długie lata. Należy jednak uważać, aby nie doprowadzić do jego zniszczenia właśnie przez zbyt rzadkie użytkowanie. Brak aktywności powoduje bowiem, że na powierzchni poszczególnych elementów układu hamulcowego, w tym również na lince hamulcowej, gromadzą się zanieczyszczenia oraz powstaje rdza. Jeżeli chodzi o linki i cięgna, mogą one ulec rozprężeniu, zarówno w przypadku niewielkiej, jak i wystarczającej aktywności hamulca ręcznego. Ponadto, dłuższa eksploatacja prowadzi do przetarcia linki hamulcowej. Dlatego też polecane są regularne przeglądy stanu hamulca, w tym linki oraz natychmiastowa wymiana tego elementu, jeżeli nie pracuje on w pełni sprawnie.
NK
NK to niemiecki producent części samochodowych, dystrybuowanych głównie na terenie Europy. Specjalizacją firmy jest produkcja części układu hamulcowych. W asortymencie znajduje się ponad 1200 modeli tarcz hamulcowych, co oznacza, iż firma spełnia zapotrzebowanie niemal całego rynku. Warto zaznaczyć, że wśród tarcz hamulcowych marki NK znajdują się zarówno standardowe modele przeznaczone do aut osobowych, jak i ultra wytrzymałe tarcze dedykowane pojazdom sportowym. Ponadto, klienci mogą przebierać pośród klocków hamulcowych, a także bębnów, szczęk oraz zacisków. Firma NK specjalizuje się również w produkcji przewodów hamulcowych.
Pomimo że specjalnością NK są elementy układu hamulcowego, niemiecki producent nie ogranicza się tylko do tego typu części. W ofercie przedsiębiorstwa pojawia się również wiele części zawieszenia, które cechuje niezmienna efektywność w każdych warunkach. Zdolność do pracy w niskiej i wysokiej temperaturze to cecha charakterystyczna uszczelek, zacisków i innych drobnych elementów produkowanych przez NK. Równie niezawodne okazują się zwykle amortyzatory, a także sprzęgła produkowane przez niemiecką firmę NK.
NK to firma, która przez cały okres swojego istnienia, który przekroczył już 80 lat, stawia na najwyższą jakość produktów. Wydaje się, że to właśnie ta filozofia pozwoliła marce przetrwać tak długo. Od niemal 2 dekad marka NK jest częścią grupy SBS(wcześniej OBTEC). Dołączenie do innych potentatów rynku motoryzacyjnego miało pozytywny wpływ na rozwój technologiczny części samochodowych produkowanych przez NK.
Cechy Cześci
Hamulec bębnowy - Rodzaj hamulca zamkniętego, w którym hamowanie odbywa się za pomocą dwóch szczęk pokrytych warstwą cierną. Po naciśnięciu na hamulec, szczęki dotykają wewnętrznej powierzchni bębna hamulcowego, który obraca się wraz z wałem osi. Typ hamulca najczęściej spotykany na tylnej osi pojazdów.