Dodatkowe informacje o Czujnik V40-72-0369 VEMO
Parametry | |
Rezystancja [Ohm]: | 2700 |
Ilość biegunów: | 2 |
Kształt obudowy wtyczki: | Owalny |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: | Z pierscieniem uszczelniającym |
Ilość montowana w aucie: | 1 |
Tryb pracy: | Elektryczny |
Rodzaj czujnika: | Pasywny czujnik |
Kolor wtyczki: | Czarny |
Artykuł oraz informacja uzupełniająca: | Z uszczelnieniem |
Napięcie znamionowe: | 12 |
Głębokosć zabudowy [mm]: | 39,3 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: | Dla wału korbowego |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: | Bez przewodu |
Liczba otworów do mocowania: | 1 |
Rodzaj czujnika: | Czujnik indukcyjny |
Ilość połączeń: | 2 |
Ciężar [kg]: | 0,04397 |
Szerokość opakowania [cm]: | 4 |
Szerokość opakowania [cm]: | 1,75 |
Wysokość opakowania [cm]: | 6,7 |
Wysokość opakowania [cm]: | 3,6 |
Głębokość opakowania [cm]: | 6,8 |
Głębokość opakowania [cm]: | 6,9 |
Występuje także w kategoriach:
- Czujnik położenia wału korbowego
- Czujnik prędkości obrotowej
Numery części OEM
Producent | Numer OEM |
---|---|
A.I.C. | 53248 |
AIC | 53248 |
ALFA | 71 739 726 |
AUTEX | 903050 |
AUTOMEGA | 3012380938 |
BBR | 001-10-16459 |
BH SERVICE | 6PU 009 163-031 |
BREMI | 60195 |
CALORSTAT | CS0360 |
CHEVR | 10456604 |
CHEVR | 1238938 |
DELPHI | SS10513-12B1 |
EFI AUTOMO | 147203 |
ERA | 550052 |
ERA | 550052A |
FACET | 9.0288 |
FAE | 79128 |
FEBI | 22374 |
FIAT | 71 739 726 |
FIAT | 79 739 726 |
GM | 010456604 |
GM | 10456604 |
GM | 1238938 |
HBELPARTS | 70610016 |
HELLA | 6PU 009 163-031 |
HITACHI AU | 138118 |
HITACHI | 138118 |
HOFFER | 7517242 |
HOFFER | 7517242E |
INTERMOTOR | 18987 |
INTERMOTOR | EPS020 |
IPD | 40-2045 |
JPG | 1293701800 |
LANCIA | 71 739 726 |
LUCAS | SEB990 |
MAG | 064848020010 |
MEATDORIA | 87242 |
MEATDORIA | 87242/1 |
MEATDORIA | 87242E |
METZGER | 0902101 |
METZGER | 0902369 |
MEYLE | 614 800 0015 |
MTETHOMSON | 70337 |
NGK | 81321 |
OPEL | 01 238 938 |
OPEL | 010 456 604 |
OPEL | 10 45 660 |
OPEL | 10456604 |
OPEL | 12 38 938 |
OPTIMAL | 07-S066 |
SIDAT | 83.056 |
SIDAT | 83.056A2 |
SWAG | 40 92 2374 |
TOPRAN | 206 904 |
TRISCAN | 8855 24106 |
VALEO | 366177 |
VAUXH | 10 456 604 |
VAUXH | 12 38 938 |
Dowiedz się więcej:
Jakie są objawy awarii czujnika położenia wału korbowego? Po czym poznacie, że czujnik uległ uszkodzeniu?
Gdzie jest czujnik położenia wału?
Odbierz 8% rabatu na części układu zapłonowego!
WSZYSTKIE ŚWIECE I PRZEWODY ZAPŁONOWE 8% TANIEJ!
Odbierz 10% rabatu na części układu zapłonowego!
Świece i przewody zapłonowe: skąd się bierze iskra?
Jak działa układ zapłonowy, czyli świece, przewody, cewki i pozostałe części
KLIENCI, KTÓRZY KUPILI TEN PRODUKT, KUPILI RÓWNIEŻ
Czujnik V40-72-0369
Czujnik położenia wału korbowego
Czujnik położenia wału korbowego jest jednym z najważniejszych czujników znajdujących się w nowoczesnych samochodach. Ten niewielki element określa położenie wału korbowego, a tym samym tłoka. Co więcej, dostarcza on również informacji o prędkości, z jaką pracuje wał korbowy w danym momencie, ponadto podaje również uśrednione wartości. Informacje zbierane przez czujnik są przekazywane do sterownika silnika kierującego jego pracą. Można więc powiedzieć, że czujnik wału korbowego odpowiada za właściwą pracę silnika, w porę sygnalizując wszelkie zakłócenia we właściwym działaniu jednostki napędowej.
Dane zebrane przez czujnik wału korbowego i przekazane do sterownika są wykorzystywane w celu ustalenia optymalnych parametrów wtrysku paliwa. Ponadto, okazują się niezbędne dla określenia momentu zapłonu. Brak sygnału ze strony czujnika lub też nietrafne pomiary sprawiają zatem, że jednostka napędowa nie pracuje w optymalnych warunkach. Głównym objawem awarii czujnika położenia wału korbowego jest nierównomierna praca silnika. Ponadto, praca silnika może ulec całkowitemu zatrzymaniu. Zdarza się również, iż niemożliwe jest w ogóle jego odpalenie.
Do awarii dochodzi wskutek zwarcia w urządzeniu lub też w przewodach. Zdarzają się także uszkodzenia mechaniczne lub zanieczyszczenia czujnika wału korbowego. W każdym przypadku wskazana jest wymiana tego elementu, gdyż regeneracja nie jest opłacalna, ani też nie zapewnia pożądanych rezultatów.
VEMO
Vemo to marka należąca do korporacji Vierol AG, która jest producentem części samochodowych o globalnym zasięgu. Części samochodowe Vemo to przede wszystkim elementy układu recyrkulacji spalin. Zarówno kolektory wydechowe Vemo, jak i sondy lambda od tego producenta, uchodzą za jedne z najtrwalszych, co w przypadku elementów tego układu jest szczególnie istotne.
Poza wymienionymi auto częściami, wśród produktów marki Vemo znajdują się również m.in. elementy układu klimatyzacji. Skraplacze, jak również sprężarki klimatyzacji Vemo to produkty bardzo wydajne, które przed trafieniem do sprzedaży przechodzą szereg testów jakościowych. Ponadto, pod marką Vemo, Vierol AG sprzedaje również części układu zapłonowego. W ofercie znajdują się przede wszystkim cewki i świece zapłonowe. Coraz istotniejszą linię produktową stanowią także akumulatory Vemo. Poza wymienioną wcześniej sondą lambda, w ofercie marki Vemo znajdują się również różne inne czujniki montowane w nowoczesnych pojazdach. Producent oferuje również wyjątkowo efektywne zestawy naprawcze w ramach kategorii Vemo Expert Kits+.
Vemo to marka części samochodowych przeznaczonych głównie na rynek wtórny. Niemniej jednak niektóre autoczęści Vemo trafiają również do producentów samochodów, którzy wykorzystują je podczas pierwszego montażu. Części samochodowe Vemo to elementy przeznaczone do samochodów wielu różnych marek. Przede wszystkim jednak pasują one do niemieckich pojazdów, takich jak Mercedesy, Volkswageny czy Audi. Marka Vemo powstała w 1998 roku, natomiast jej właściciel – Vierol AG – działa na rynku od niespełna 40 lat.