Dodatkowe informacje o Amortyzator 20719 MAPCO
Parametry | |
Lokalizacja w aucie: | Oś tylna |
Zawieszenie: | Dla pojazdów z zawieszeniem standardowym |
Zamiana tylko w parach | |
Rodzaj amortyzatorów: | Gazowy |
Typ amortyzatora: | Amortyzator nie podtrzymujący sprężyny |
System tłumienia drgań zawieszenia: | Dwururka |
Sposób mocowania amortyzatora: | Górne oko |
Sposób mocowania amortyzatora: | Dolne oko |
Ilość montowana w aucie: | 2 |
Numery części OEM
Producent | Numer OEM |
---|---|
AL-KO | 1158G |
AL-KO | 1258G |
BBFREDLINE | 39OP014 |
BILSTEIN | BNE-6875 |
BOGE | 27-D56-A |
DENCKERMAN | DSF031G |
DENCKERMAN | DSF045G |
FLENNOR | FDG1158-RLR |
FLENNOR | FDH16558-RLR |
KAMOKA | 20343391 |
KYB | 343306 |
METZGER | 2340003 |
MEYLE | 626 725 0003 |
MONROE | 23908 |
NK | 63361158 |
OPEL | 436 155 |
OPEL | 436 280 |
OPEL | 436 281 |
OPEL | 72 119 052 |
OPEL | 72 119 053 |
OPEL | 72 119 073 |
OPTIMAL | A-1158G |
OPTIMAL | A-16558H |
QUINTON HA | 179266 |
RECORD FR. | 334423 |
SACHS | 230 586 |
TOPRAN | 206 060 |
VAICO | V40-1707 |
Dowiedz się więcej:
Amortyzatory olejowe czy gazowo-olejowe? Które wybrać? Odpowiadamy na ważne pytania klientów!
Oryginalne amortyzatory teraz 8% taniej!
Czy wyciek z amortyzatora zawsze musi oznaczać jego awarię? Kiedy ślady oleju są efektem uszkodzenia amortyzatora?
Amortyzatory CDC. Czym są oraz w jaki sposób wpływają na poprawę naszego komfortu i bezpieczeństwa jazdy?
Amortyzatory Monroe – legendarna amerykańska jakość w Twoim zawieszeniu
Amortyzatory KYB. Które z nich najlepiej sprawdzą się w Twoim aucie?
Amortyzatory i zawieszenia marki Bilstein. Co warto wiedzieć o ich najważniejszych modelach?
Opinie o Amortyzator 20719 MAPCO
Jakość: |
|
Precyzja: |
|
Ocena działania |
|
Ocena użytkownika |
|
Ogólne wrażenia |
|
Jakość: |
|
Precyzja: |
|
Ocena działania |
|
Ocena użytkownika |
|
Ogólne wrażenia |
|
KLIENCI, KTÓRZY KUPILI TEN PRODUKT, KUPILI RÓWNIEŻ
Amortyzator 20719
Amortyzatory
Amortyzatory samochodowe to podstawowy i zarazem kluczowy element eksploatacyjny układu zawieszenia. Ich rola sprowadza się przede wszystkim do tłumienia drgań, maksymalnej stabilizacji samochodu podczas jazdy i utrzymywania sprężyn układu zawieszenia w prawidłowej pozycji podczas podróżowania. Dla komfortu i bezpieczeństwa jazdy ich obecność oraz sprawność jest więc nieoceniona.
Dziury, wyboje a także progi zwalniające to prawdziwa zmora amortyzatorów samochodowych. Dlatego mimo, że z porad specjalistów wynika, że amortyzatory wymienia się z reguły po przejechaniu 80 – 100 tys. kilometrów, to czynnik eksploatacyjny (stopień eksploatacji oraz stan dróg, po których się poruszamy) może ten okres nieco skrócić. Dlatego zaleca się, by przeprowadzać przegląd techniczny amortyzatorów co około 15 – 20 tys. kilometrów. To najlepszy sposób, by uniknąć niespodziewanej awarii.
Wymiana amortyzatorów na nowe nie należy do skomplikowanych i bardzo kosztownych. Mało tego zakup amortyzatorów znanej i cenionej na rynku części zamiennych marki to koszt niewielki w porównaniu z awariami, które mogłyby wystąpić na skutek odwlekania wymiany w czasie. Najważniejsze, o czym kierowca powinien pamiętać to zakup pełnego kompletu na tylną i przednią oś – amortyzatory wymienia się zawsze parami na danej osi (tylko taka wymiana gwarantuje poprawne i przewidywalne dla kierowcy zachowanie samochodu w trakcie jazdy).
Co do wyboru nowych amortyzatorów do samochodu to zawsze najlepiej kierować się ku znanym, sprawdzonym markom części zamiennych. Zakup takich amortyzatorów to gwarancja wysokiej jakości i niezawodności, co przełoży się na skuteczność ich funkcjonowania podczas jazdy samochodem.
MAPCO
MAPCO to francuski producent części samochodowych o globalnym zasięgu. Firma posiada dziesiątki linii produkcyjnych, oferując autoczęści niezbędne do konstrukcji niemal wszystkich układów samochodowych. Co więcej, w niektórych kategoriach produktowych MAPCO gwarantuje pokrycie niespełna 100% rynku. Tak jest choćby w przypadku części układu hamulcowego MAPCO. Ponadto, główne obszary działania przedsiębiorstwa to również produkcja części zawieszenia i układu kierowniczego.
Producent części samochodowych MAPCO posiada w asortymencie również takie części, jak: elementy układu chłodzenia, czujniki elektryczne, komponenty systemu tworzenia mieszanki paliwowej, zestawy sprzęgieł ich poszczególne części oraz wiele więcej autoczęści z różnorodnych kategorii.
Referencje katalogowe MAPCO to pozycje odnoszące się do części samochodowych przeznaczonych do aut osobowych, jak i pojazdów dostawczych i ciężarowych. Osobną grupę produktów stanowią autoczęści MAPCO z oznaczeniem HPS. Rozwinięcie skrótu HPS – High Performance Standard – oznacza specjalne wzmocnienie części desygnowanych tym oznaczeniem. Produkty tego rodzaju to części klasy premium przeznaczone do pojazdów najnowszej generacji – głównie do aut sportowych.
MAPCO to marka, która pojawiła się na rynku motoryzacyjnym przeszło 40 lat temu. Francuska firma dość szybko została doceniona również poza granicami kraju. Wysoka jakość części samochodowych oraz stałe doskonalenie produktów przyczyniły się do rozwoju przedsiębiorstwa. Dzisiaj filie firmy MAPCO są obecne również w innych krajach europejskich. Natomiast części samochodowe MAPCO są dystrybuowane do kilkudziesięciu krajów na całym świecie.
Cechy Cześci
Amortyzator gazowy - Amortyzator gazowy naprawdę jest to amortyzator olejowo-gazowy, inaczej hydropneumatyczny, w którym czynnikiem tłumiącym jest olej hydrauliczny i sprężony gaz (zazwyczaj azot), które oddzielone są ruchomą przegrodą. W przypadku tego typu amortyzatora, jego budowa jest prosta, ponieważ składa się tylko z jednej rury w której znajduje się pracujący tłok.
Amortyzator podtrzymujący sprężynę - Amortyzatory sprężynowe charakteryzują się tym, że głównym elementem tłumiąco-sprężynujacym jest sprężyna znajdująca się wewnątrz obudowy amortyzatora. Amortyzatory tego typu są najprostszymi w budowie amortyzatorami wykorzystywanymi w motoryzacji. Wadą tego rozwiązania jest ograniczona możliwość tłumienia drgań. Zaletą natomiast jest duży skok zawieszenia opartego o to rozwiązanie.
Dwururowy system tłumienia drgań zawieszenia - System dwururki stosowany jest w amortyzatorach olejowych. Amortyzator taki składa się z rurki wewnętrznej, w której zanurzony jest pracujący tłok oraz z rury zewnętrzej, która pełni funkcję osłony oraz zbiornika zbierającego nadmiar oleju.