Kilka zdań o BMW X5 E53

BMW X5 E53 to pierwszy samochód typu SUV niemieckiego producenta zaprezentowany w 1999 roku. Od znanych samochodów off-roadowych (tj. Land Rover) różni się tym, że nie ma żadnych właściwości terenowych – zespół projektujący X5 E53 uznał, że samochód nie będzie wykorzystywany do typowej jazdy terenowej i przywiązał większą uwagę na właściwości jezdne. Auto deklasuje swoich potencjalnych konkurentów na utwardzonych drogach. Model X5 E53 był pierwszym pojazdem z serii X, która dzisiaj składa się z modeli X1, X3, X5 oraz X6. Komfort jazdy na bardzo wysokim poziomie zapewniała nie tylko wolna przestrzeń w kabinie, ale również wyposażenie, w skład którego wchodziła klimatyzacja dwustrefowa, systemy odpowiedzialne za stabilizację toru jazdy, rozwinięty system Car-Audio wraz z nawigacją i odtwarzaczem DVD, skórzana tapicerka oraz podgrzewane fotele. Kształt nadwozia to przede wszystkim łagodne, odpowiednio stonowane linie nawiązujące do takich modeli jak E38 czy E39. Bawarski koncern zdecydował się na lifting modelu X5 E53 w 2004 roku, zmiany wizualne dotyczyły przede wszystkim przedniej części samochodu. Oprócz tego pojawiło się kilka nowych jednostek napędowych oraz pojawiła się możliwość zakupienia X5 wyposażonej w napęd na wszystkie koła. 

Jeżeli chodzi o jednostki napędowe stosowane w BMW X5 E53, do wyboru było 6 różnych silników. Wysokoprężne silniki montowane były w samochodach o oznaczeniu 3.0d (184 lub 218 KM). Dla zwolenników benzynowych jednostek napędowych koncern BMW przygotował odmiany: 3.0i (231 KM), 4.4i (286 KM), 4.6is (347 KM) i 4.8is (360 KM). Dwie ostatnie wersje były zaprojektowane i opracowane przez grupę M GmbH, a inna warta uwagi odmiana BMW X5 E53 oznaczona była symbolem LM i otrzymała jednostkę napędową V12 generującą moc rzędu 750 koni mechanicznych. 

Ostatni egzemplarz pierwszej generacji BMW X5 zjechał z taśm produkcyjnych w 2006 roku. Nowa wersja „X-piątki” pojawiła się w 2008 roku i została oznaczona symbolem E70, samochód godnie zastąpił swoją poprzednią generację. Seria X5 niemieckiego koncernu doczekała się trzeciej generacji, której producent nadał symbol F15. Premiera tej wersji miała miejsce w roku 2013.

Wybierz typ samochodu marki Bmw X5 (E53) (od 2000.05)

Legenda

Typ pojazdu Kod silnika Rodzaj
paliwa
Rok produkcji Pojemność
silnika [ccm]
Moc silnika
[kW]
Moc silnika
[KM]
3.0 -
3.0 d M57 D30 (306D1) olej napędowy 2001.05 - 2925 135 184
3.0 d M57 D30 (306D2) olej napędowy 2004.08 - 2993 155 211
3.0 d M57 D30 (306D2) olej napędowy 2003.12 - 2993 160 218
3.0 i M54 B30 (306S3) benzyna 2000.05 - 2979 163 222
3.0 i M54 B30 (306S3) benzyna 2000.05 - 2979 170 231
4.4 i M62 B44 (448S2) benzyna 2000.05 - 4398 210 286
4.4 i N62 B44, N62 B44 A benzyna 2003.12 - 4398 235 320
4.6 is M62 B46 (468S1) benzyna 2002.02 - 4619 255 347
4.6 is M62 B46 (468S1) benzyna 2001.09 - 2003.12 4619 261 355
4.8 is N62 B48 A benzyna 2004.04 - 4799 265 360