Kompresor to niejako serce klimatyzacji. Jako kluczowy element całego systemu, narażony jest na liczne usterki, które zwykle wynikają z nieprawidłowo serwisowanej klimatyzacji. Sprężarka często ulega całkowitemu zatarciu i nie pozostaje nic innego, jak wymiana. Jakie są typowe usterki kompresora i do jakich błędów dochodzi najczęściej, gdy mowa o obsłudze sprężarki?

Bez wątpienia podstawowym błędem jest całkowity brak oleju w sprężarce, bądź jego niewielka ilość, która nie zapewnia odpowiedniego smarowania. Nie wierzycie? Sugerujemy zajrzeć do instrukcji obsługi, gdzie producenci podają stosowną informację, a wręcz dokładnie i szczegółowo opisują, jak powinna wyglądać procedura dbania o sprężarkę. Bardzo często do uszkodzenia kompresora dochodzi także na skutek zabrudzonego układu klimatyzacji. Warto zadbać o jego czystość. Do typowych awarii należy zaliczyć również wszelkie usterki spowodowane przedostaniem się do wnętrza opiłków i cząstek stałych, co może doprowadzić do mechanicznego uszkodzenia sprężarki.

Ponadto każdy producent sprężarek klimatyzacji sugeruje konieczność wymiany określonych podzespołów, a także okresowe wykonywanie kompleksowego płukania układu (o czym mowa w postanowieniach gwarancyjnych). Regularne płukanie układu klimatyzacji przeznaczonymi do tego celu środkami chemicznymi, pozwala uzyskać ponownie fabryczną czystość wewnątrz powierzchni parownika, skraplacza i przewodów. Niestety, sprężarki są nadal nieumiejętnie serwisowane, co jest głównym powodem wielu usterek. Warto wziąć sobie do serca poszczególne uwagi, by uniknąć problemów z kompresorem.