Artykuły

Opony "Run Flat" - co to jest?

Autor:Krystian Mączyński
Opony typu Run Flat to owoc pogoni rynku motoryzacyjnego za oponami, które pozwalałyby na kontynuowanie jazdy mimo utraty ciśnienia. Jako pierwsza, już w 1987 roku, Run Flaty zaproponowała firma Bridgestone. Na czym polega sekret opon tego typu? Na ile opłacalne jest ich stosowanie?
Czytaj więcej >

W jakim zakresie można zmieniać rozmiar opon?

Autor:Krystian Mączyński
Tuning aut jest aktualnie bardzo modny. Wielu polskich kierowców decyduje się m.in. na modyfikacje opon i felg. Trend stał się na tyle popularny, że dostrzegli to nawet producenci samochodów. Fabryczne pojazdy coraz częściej wyposaża się bowiem w większe felgi i szersze opony.
Czytaj więcej >

Czym różni się turbosprężarka BiTurbo od TwinTurbo?

Na dzisiejszym rynku motoryzacyjnym główne skrzypce grają przede wszystkim jednostki napędowe turbodoładowane, które to sukcesywnie wypierają z obiegu silniki wolnossące. Głównym powodem takiego stanu rzeczy jest fakt, że dzięki turbodoładowaniu można z łatwością i przy stosunkowo niewielkim nakładzie finansowym uzyskać dużą moc nawet z małej jednostki napędowej. Producenci turbin samochodowych oferują obecnie kilka rodzajów turbosprężarek. Sprawdźmy, jakich?
Czytaj więcej >

Czym jest tzw. zjawisko "turbodziury"?

Turbosprężarkę wynalazł w 1905 roku Alfred Büchi. Trafiła ona do powszechnego użytku w transporcie drogowym już w 1938 roku, natomiast od 1973 roku trafiła również do silników montowanych w samochodach osobowych oraz w bolidach F1. Jednak mimo swych ogromnych walorów technicznych turbosprężarka ma również pewną wadę, szczególnie odczuwalną w starszych modelach tego urządzenia.
Czytaj więcej >

Jak sterować pracą turbosprężarki?

Turbosprężarka to przeważnie bardzo trwałe urządzenie, jednak jego trwałość w głównej mierze zależy od samego kierowcy. Bezawaryjna praca turbosprężarki nie jest możliwa bez regularnej kontroli, konserwacji oraz profesjonalnego serwisowania. Brak tych czynności może nawet doprowadzić do całkowitego zniszczenia całego silnika. Podpowiadamy, jak prawidłowo sterować pracą turbosprężarki w samochodzie.
Czytaj więcej >

Jakie są najczęstsze przyczyny usterek turbosprężarki?

Producenci podzespołów samochodowych starają się tak projektować swoje turbosprężarki, aby mogły one wytrzymać przebieg jednostki napędowej samochodu. Jednak, jak to zazwyczaj bywa, turbiny ulegają awariom o wiele szybciej, a ich przyczyn należy przede wszystkim szukać w nieprawidłowej eksploatacji i serwisowaniu tych urządzeń. Podpowiadamy, jakie są najczęstsze przyczyny awarii turbosprężarek.
Czytaj więcej >

Na czym polega działanie i za co odpowiada turbosprężarka?

Turbosprężarka, nazywana również potocznie turbiną, turbo, suszarką czy też ślimakiem, wspomaga pracę silników spalinowych już od ponad 100 lat. Obecnie jest ona jednym z najważniejszych elementów nowoczesnego silnika. Przypomnijmy, na czym polega działanie turbosprężarki w naszym samochodzie.
Czytaj więcej >

Jak wymienić poduszki silnika?

Podstawowym zadaniem poduszki silnika jest stabilne połączenie jednostki napędowej oraz skrzyni biegów z karoserią samochodu. Jej celem jest również tłumienie wszelkich wibracji, hałasów oraz ruchów silnika podczas jazdy autem. Poduszka silnika, jak większość elementów mechanicznych samochodu, z czasem ulega zużyciu lub uszkodzeniu. Wówczas jedynym rozsądnym wyjściem jest jej wymiana. Podpowiadamy, jak szybko i skutecznie zastąpić stare poduszki silnika nowymi.
Czytaj więcej >

Jak rozpoznać pierwsze oznaki uszkodzenia poduszki silnika?

Jeszcze kilkadziesiąt lat temu zawieszenie samochodowe było mało skomplikowane. Obecnie są to o wiele bardziej skomplikowane rozwiązania, które z jednej strony zapewniają najwyższy komfort podróżowania, natomiast z drugiej są o wiele bardziej awaryjne. Poduszki silnika to jedne z tych elementów samochodowych, które sprawiają najwięcej problemów pod względem zdiagnozowania ich ewentualnej awarii. Jakie są więc najczęstsze objawy uszkodzeń poduszek jednostki napędowej?
Czytaj więcej >

Jak wymienić łożysko koła w samochodzie przednionapędowym?

Łożysko koła to jeden z podstawowych elementów systemu zawieszenia wielu aut. Producenci części samochodowych starają się tak projektować łożyska do kół, aby mogły one bez trudu i wydajnie pracować nawet na dystansie 1 mln km (w założeniu). Niestety, łożyska kół, jak wiele innych części eksploatacyjnych samochodu, ulegają z różnych przyczyn uszkodzeniom oraz przedwczesnemu zużyciu, co negatywnie odbija się na działaniu całego układu zawieszenia.
Czytaj więcej >
1  2  3  4  5  6  7  8  9  Następna  30