Artykuły

Akumulator kontra zima

Autor:Krystian Mączyński
Zima to zmora każdego kierowcy. To właśnie wtedy samochód musi stawić czoła niskim temperaturom, śnieżnej plusze i śliskiej nawierzchni. Nie da się więc ukryć, że zima do nie tylko sprawdzian dla kierowcy, ale także dla samego auta, a przede wszystkim niektórych części. Doskonałym przykładem takiej części jest m.in. akumulator.
Czytaj więcej >

Gdzie jest czujnik położenia wału?

Współczesne samochody osobowe praktycznie wszystkich marek posiadają bardzo rozbudowaną i zaawansowaną technologicznie elektronikę. Konstrukcja aut jest naszpikowana bardzo wieloma czujnikami pomiarowymi, które są odpowiedzialne za pomiar parametrów pracy poszczególnych podzespołów samochodu. Jednym z ważniejszych pod tym względem modułów pomiarowych jest bez wątpienia czujnik położenia wału korbowego.
Czytaj więcej >

Jak wyjąć akumulator?

Akumulator, jak każdy inny element mechaniczny znajdujący się w samochodzie, z czasem ulega zużyciu i wymaga wymiany na nowy. Podpowiadamy, jak bezpiecznie i szybko wymontować akumulator z samochodu.
Czytaj więcej >

Opony "Run Flat" - co to jest?

Opony typu Run Flat to owoc pogoni rynku motoryzacyjnego za oponami, które pozwalałyby na kontynuowanie jazdy mimo utraty ciśnienia. Jako pierwsza, już w 1987 roku, Run Flaty zaproponowała firma Bridgestone. Na czym polega sekret opon tego typu? Na ile opłacalne jest ich stosowanie?
Czytaj więcej >

W jakim zakresie można zmieniać rozmiar opon?

Tuning aut jest aktualnie bardzo modny. Wielu polskich kierowców decyduje się m.in. na modyfikacje opon i felg. Trend stał się na tyle popularny, że dostrzegli to nawet producenci samochodów. Fabryczne pojazdy coraz częściej wyposaża się bowiem w większe felgi i szersze opony.
Czytaj więcej >

Czym różni się turbosprężarka BiTurbo od TwinTurbo?

Na dzisiejszym rynku motoryzacyjnym główne skrzypce grają przede wszystkim jednostki napędowe turbodoładowane, które to sukcesywnie wypierają z obiegu silniki wolnossące. Głównym powodem takiego stanu rzeczy jest fakt, że dzięki turbodoładowaniu można z łatwością i przy stosunkowo niewielkim nakładzie finansowym uzyskać dużą moc nawet z małej jednostki napędowej. Producenci turbin samochodowych oferują obecnie kilka rodzajów turbosprężarek. Sprawdźmy, jakich?
Czytaj więcej >

Czym jest tzw. zjawisko "turbodziury"?

Turbosprężarkę wynalazł w 1905 roku Alfred Büchi. Trafiła ona do powszechnego użytku w transporcie drogowym już w 1938 roku, natomiast od 1973 roku trafiła również do silników montowanych w samochodach osobowych oraz w bolidach F1. Jednak mimo swych ogromnych walorów technicznych turbosprężarka ma również pewną wadę, szczególnie odczuwalną w starszych modelach tego urządzenia.
Czytaj więcej >

Jak sterować pracą turbosprężarki?

Turbosprężarka to przeważnie bardzo trwałe urządzenie, jednak jego trwałość w głównej mierze zależy od samego kierowcy. Bezawaryjna praca turbosprężarki nie jest możliwa bez regularnej kontroli, konserwacji oraz profesjonalnego serwisowania. Brak tych czynności może nawet doprowadzić do całkowitego zniszczenia całego silnika. Podpowiadamy, jak prawidłowo sterować pracą turbosprężarki w samochodzie.
Czytaj więcej >

Jakie są najczęstsze przyczyny usterek turbosprężarki?

Producenci podzespołów samochodowych starają się tak projektować swoje turbosprężarki, aby mogły one wytrzymać przebieg jednostki napędowej samochodu. Jednak, jak to zazwyczaj bywa, turbiny ulegają awariom o wiele szybciej, a ich przyczyn należy przede wszystkim szukać w nieprawidłowej eksploatacji i serwisowaniu tych urządzeń. Podpowiadamy, jakie są najczęstsze przyczyny awarii turbosprężarek.
Czytaj więcej >

Na czym polega działanie i za co odpowiada turbosprężarka?

Turbosprężarka, nazywana również potocznie turbiną, turbo, suszarką czy też ślimakiem, wspomaga pracę silników spalinowych już od ponad 100 lat. Obecnie jest ona jednym z najważniejszych elementów nowoczesnego silnika. Przypomnijmy, na czym polega działanie turbosprężarki w naszym samochodzie.
Czytaj więcej >
1  2  3  4  5  6  7  8  9  Następna  30