Koło dwumasowe montowane w układach przenoszenia mocy samochodów osobowych, nie należy do najtańszych części eksploatacyjnych. Sam koszt zakupu takiego podzespołu w ASO może sięgać kilku tysięcy złotych, a dodając do tego koszty pracy mechaników uzyskamy sporą kwotę końcową. 

Dwumasowe koło zamachowe stanowi obecnie podstawowy element układu przeniesienia mocy współcześnie produkowanych samochodów. Ciężkie koło dwumasowe zastąpiło w samochodach tradycyjne koło zamachowe. Jest to powiązane wraz z coraz cięższymi układami montowanymi w nowych autach, które wymagały znacznie cięższego koła dwumasowego, które poradziłoby sobie z przenoszeniem napędu oraz redukcją drgań skrętnych. Jest to główny powód, dla którego w samochodach zaczęto montować koła dwumasowe – złożone z dwóch tarcz oraz tłumika drgań skrętnych, który jest zamontowany między nimi i umożliwia obracanie się tarcz względem siebie nawet pod kątem 100 stopni. 

Jak już wspominaliśmy, koło dwumasowe nie należy do tanich części eksploatacyjnych. Niekiedy zdarza się, iż koszt wymiany koła dwumasowego na nowe może wynosić nawet kilka tysięcy złotych. Nie jest to do końca zależne od ceny samego auta, gdyż niekiedy cena koła dwumasowego do tańszych pojazdów potrafi być również stosunkowo droga. Oprócz samych kosztów zakupu, należy pamiętać również o tym, że wymiana zużytego koła dwumasowego na nowe jest skomplikowanym zabiegiem i może okazać się niemożliwa do przeprowadzenia we własnym garażu. Zatem do kosztów wymiany będziemy musieli doliczyć także robociznę mechaników, którzy podejmą się tego zadania. Kwota ta będzie zależna od tego, gdzie oddaliśmy nasz samochód (ASO czy nieautoryzowany warsztat) oraz od naszego miejsca zamieszkania, gdyż w centrach miast koszty wymiany koła dwumasowego będą większe niż na jego obrzeżach. Planując wymianę koła dwumasowego na nowe pamiętajmy, aby korzystać wyłącznie z oryginalnych części oraz sprawdzonych części zamiennych, pochodzących od renomowanych producentów.